Nagellack och aceton
_0707 Julibarn
  1. Padfoot Bf 19/7
    #1

    Nagellack och aceton

    är det fritt fram att använda det när man är gravid? Finns det någon restriktion, max en gång per vecka eller så?
    Är sugen på att måla naglarna igen, har inte gjort det sen +:et pga illamående och trötthet men nu så börjar man så sakteliga komma tillbaka till sitt gamla jag igen bara lite rundare om magen :-)
  2. 1
    Nagellack och aceton är det fritt fram att använda det när man är gravid? Finns det någon restriktion, max en gång per vecka eller så?
    Är sugen på att måla naglarna igen, har inte gjort det sen +:et pga illamående och trötthet men nu så börjar man så sakteliga komma tillbaka till sitt gamla jag igen bara lite rundare om magen :-)
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Har aldrig tänkt på det.

    Jag använder både och. Inte så värst ofta men det händer. Jag tror inte att det är någon störe fara för barnet. Du får väl hålla andan under tiden kanske? ;-)
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  4. 2
    Har aldrig tänkt på det. Jag använder både och. Inte så värst ofta men det händer. Jag tror inte att det är någon störe fara för barnet. Du får väl hålla andan under tiden kanske? ;-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Nej,det är säkert helt ofarligt.Det går ju inte att undvika alla ångor,brukar däremot hålla andan lite om jag använder rengöringsmedel.Tycker gott man kan unna sig att få känna sig lite fräsch,tänker själv färga håret snart
  6. 3
    Nej,det är säkert helt ofarligt.Det går ju inte att undvika alla ångor,brukar däremot hålla andan lite om jag använder rengöringsmedel.Tycker gott man kan unna sig att få känna sig lite fräsch,tänker själv färga håret snart
  7. Padfoot Bf 19/7
    #4
    Ahhh då vet jag vad jag ska göra ikväll då :-)
  8. 4
    Ahhh då vet jag vad jag ska göra ikväll då :-)

Liknande trådar

  1. surdegen luktar Aceton!
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 13:11
  2. Nagellack..
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 11:50
  3. Aceton funkade inte...
    By Läskburken in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 16:35
  4. KEMISK REN ACETON ??
    By nathalie_84 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 21:54
  5. Aceton och kräkning
    By Anna MAlaga in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 18:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar