Frånvaroattacker
Epilepsi
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Frånvaroattacker

    Hej! Jag har för första gången läst lite här inne annars håller jag till på autismspektrum. Min son är 3 1/2 år och har autistiskt syndrom. En överläkare på BUP har misstanke om att sonen har frånvaroattacker och att han ev hade en när hon träffade hos. Hur kan man märka det? Vi har gjort ett "vanligt" eeg för ett år sen som inte visade något och nu den 20 feb ska vi göra ett sömn-eeg. Är det något jag ska tänka på inför det? Förutom att få upp väldigt tidigt... Kan feberkramper och ep ha något gemensamt. Sonen har haft tre feberkramper.
  2. 1
    Frånvaroattacker Hej! Jag har för första gången läst lite här inne annars håller jag till på autismspektrum. Min son är 3 1/2 år och har autistiskt syndrom. En överläkare på BUP har misstanke om att sonen har frånvaroattacker och att han ev hade en när hon träffade hos. Hur kan man märka det? Vi har gjort ett "vanligt" eeg för ett år sen som inte visade något och nu den 20 feb ska vi göra ett sömn-eeg. Är det något jag ska tänka på inför det? Förutom att få upp väldigt tidigt... Kan feberkramper och ep ha något gemensamt. Sonen har haft tre feberkramper.
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Hej! min son har (hade) frånvaroattacker men det visade sig klar och tydligt på den akuta EEG dom gjorde. Vi har inte gjort ngn sådan där sömnmätning. Hur märker man det...Petter hade det redan när han var så lien som din son, vi förstod det dock inte då utan jag (var själv med honom) trodde att han var nonchalant och ..ja jag vet inte vad :-( sorligt men sant. Jag sitter så fort jag har tid och letar "orsaker" och vad man kan få EP av, varför?? kanske för att jag själv vill bli fri från skuld, jag har haft oerhört mycket skuldkänslor eftersom jag inte upptäckt det tidigare. En läkare som vi har, kollade alla Petters journaler eftersom jag var orolig att det var ngn av hans operationer som ställt till det när han var mindre, han hade svårt att vakna upp ur narkosen bl.a och jag var säker på att det hänt ngt med hjärnan då och även när han under uppvaket vid ett antal tillfällen inte fick luft som han skulle. Oj, känner mig lite ego nu när jag pratar ihjäl din fråga :-( Det här är i alla fall det jag kan svara med.
  4. 2
    Hej! min son har (hade) frånvaroattacker men det visade sig klar och tydligt på den akuta EEG dom gjorde. Vi har inte gjort ngn sådan där sömnmätning. Hur märker man det...Petter hade det redan när han var så lien som din son, vi förstod det dock inte då utan jag (var själv med honom) trodde att han var nonchalant och ..ja jag vet inte vad :-( sorligt men sant. Jag sitter så fort jag har tid och letar "orsaker" och vad man kan få EP av, varför?? kanske för att jag själv vill bli fri från skuld, jag har haft oerhört mycket skuldkänslor eftersom jag inte upptäckt det tidigare. En läkare som vi har, kollade alla Petters journaler eftersom jag var orolig att det var ngn av hans operationer som ställt till det när han var mindre, han hade svårt att vakna upp ur narkosen bl.a och jag var säker på att det hänt ngt med hjärnan då och även när han under uppvaket vid ett antal tillfällen inte fick luft som han skulle. Oj, känner mig lite ego nu när jag pratar ihjäl din fråga :-( Det här är i alla fall det jag kan svara med.
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Du pratar inte ihjäl min fråga! Jag uppskattar att du delar med dig. Själv funderar jag mycket på min sons autism och kan inte hitta någon förklaring och skulle gärna vilja ha en. Men efter att ha läst det du skrivit förstår jag att det inte gör saken lättare. Får jag fråga vad operationerna rörde sig om?
  6. 3
    Du pratar inte ihjäl min fråga! Jag uppskattar att du delar med dig. Själv funderar jag mycket på min sons autism och kan inte hitta någon förklaring och skulle gärna vilja ha en. Men efter att ha läst det du skrivit förstår jag att det inte gör saken lättare. Får jag fråga vad operationerna rörde sig om?
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4

    operationer

    Hej igen...skönt att höra att du överlevde mitt skriveri :-) Jo, Petter har eg. inte op. för ngt speciellt men först var det en sk. testikelretention, då inte testiklarna vandrade ner som dom skulle. Oftast så vandrar dom ner själva men med Petter är det inte så mycket som stämmer in med de flesta andra :-) han är lite unik...på många bra sätt!! sen så har han två gånger gjort "tungbandsplastik" och klippt strängen under tungan för han kunde inte prata ordentligt och det är ju inte så konstigt när man inte kan röra sin tunga, där fick jag även rätsida på varför amningen aldrig fungerade. Under ena op. så tog dom även tonsiller och polyper eftersom han var så tajt där i halsen och knappt fick luft när han sov, att det sen var polyper vid näsan gjorde ju inte andningen lättare. Så....blev mycket igen
  8. 4
    operationer Hej igen...skönt att höra att du överlevde mitt skriveri :-) Jo, Petter har eg. inte op. för ngt speciellt men först var det en sk. testikelretention, då inte testiklarna vandrade ner som dom skulle. Oftast så vandrar dom ner själva men med Petter är det inte så mycket som stämmer in med de flesta andra :-) han är lite unik...på många bra sätt!! sen så har han två gånger gjort "tungbandsplastik" och klippt strängen under tungan för han kunde inte prata ordentligt och det är ju inte så konstigt när man inte kan röra sin tunga, där fick jag även rätsida på varför amningen aldrig fungerade. Under ena op. så tog dom även tonsiller och polyper eftersom han var så tajt där i halsen och knappt fick luft när han sov, att det sen var polyper vid näsan gjorde ju inte andningen lättare. Så....blev mycket igen

Liknande trådar

  1. petit mal (frånvaroattacker)
    By pcalma in forum Epilepsi
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 20:27
  2. Hypoaktivitet vs frånvaroattacker
    By Mammuten in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar