Det blir operation på Stella
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Det blir operation på Stella

    var hos hjärtläkaren idag, och öppningen i Ductus har inte stängt sig. En professor från Östra i gbg kommer om en månad och bedömmer när den ska göras. Detta är ju inget som har med syndromet att göra, utan nåt som tydligen är ganska vanligt hos spädbarn. Stellas har inte växt ihop alls, så dom vill gå in och stänga under 3 dagar i gbg.

    Mest ledsen är jag att hon ska sövas, men men..det ska ordna sig. Känner att jag håller på att bryta ihop...
  2. 1
    Det blir operation på Stella var hos hjärtläkaren idag, och öppningen i Ductus har inte stängt sig. En professor från Östra i gbg kommer om en månad och bedömmer när den ska göras. Detta är ju inget som har med syndromet att göra, utan nåt som tydligen är ganska vanligt hos spädbarn. Stellas har inte växt ihop alls, så dom vill gå in och stänga under 3 dagar i gbg.

    Mest ledsen är jag att hon ska sövas, men men..det ska ordna sig. Känner att jag håller på att bryta ihop...
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Oh, vännen! Vad ont det gör att läsa det! Kan bara föreställa mig hur du känner dig just nu... Ska dom operera i 3 dagar??? Och lilla kickan nersövd...

    Som en klen tröst, det blir juh bättre efter, men det hjälper inte alls just nu... Vet hur det känns att vara i det där hopplösa svarta hålet!

    *kramar om hårt*
  4. 2
    Oh, vännen! Vad ont det gör att läsa det! Kan bara föreställa mig hur du känner dig just nu... Ska dom operera i 3 dagar??? Och lilla kickan nersövd...

    Som en klen tröst, det blir juh bättre efter, men det hjälper inte alls just nu... Vet hur det känns att vara i det där hopplösa svarta hålet!

    *kramar om hårt*
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Åh så nervöst! Hoppas du finner lugnet igen och att det går bra för er!!
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  6. 3
    Åh så nervöst! Hoppas du finner lugnet igen och att det går bra för er!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Å, gumman! Tycker du haft nog med orosmoment, det borde vara nog nu!

    Det kommer att gå bra, men det är en oro man måste igenom.

    Inte roligt att se sin lilla bebis sövas, men de är otroligt duktiga på barnhjärtan både i gbg och Lund.Vi har de bästa barnhjärtkirurgerna i världen i det här landet.

    Gå gärna in på hjärtebarnssnacket om du inte redan gjort det. Där finns många att "bolla funderingar" med.

    Kram!
  8. 4
    Å, gumman! Tycker du haft nog med orosmoment, det borde vara nog nu!

    Det kommer att gå bra, men det är en oro man måste igenom.

    Inte roligt att se sin lilla bebis sövas, men de är otroligt duktiga på barnhjärtan både i gbg och Lund.Vi har de bästa barnhjärtkirurgerna i världen i det här landet.

    Gå gärna in på hjärtebarnssnacket om du inte redan gjort det. Där finns många att "bolla funderingar" med.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Du ska inte va orolig...allt kommer att gå bra,som sagt vi har dom bästa läkarna inom barnhjärtkirurgi...Min lille bror som nu e 10år bodde sitt första levnads år i Lund då han har ett enormt ovanligt och svårt hjärtfel...men d gick galant,han har även varit här i Gbg nu på senare år.

    jag förstår att du e orolig för vad som kommer ske osv men ta nu och njut av varje dag som e bra...=) och försök att lägga undan din oro.
  10. 5
    Du ska inte va orolig...allt kommer att gå bra,som sagt vi har dom bästa läkarna inom barnhjärtkirurgi...Min lille bror som nu e 10år bodde sitt första levnads år i Lund då han har ett enormt ovanligt och svårt hjärtfel...men d gick galant,han har även varit här i Gbg nu på senare år.

    jag förstår att du e orolig för vad som kommer ske osv men ta nu och njut av varje dag som e bra...=) och försök att lägga undan din oro.
  11. Marmelad
    #6
    Ja, det måste vaa jättejobbigt att se sin lilla bebis sövas, men det kommer att gå jättebra, det är jag säker på!

    Kram
  12. 6
    Ja, det måste vaa jättejobbigt att se sin lilla bebis sövas, men det kommer att gå jättebra, det är jag säker på!

    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Nej, jag skrev det fel. Vi blir där i 3 dagar. Första dagan ska dom göra tester på henne, dag 2 är operation och dag 3 är bevakning på henne
  14. 7
    Nej, jag skrev det fel. Vi blir där i 3 dagar. Första dagan ska dom göra tester på henne, dag 2 är operation och dag 3 är bevakning på henne
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Åh så tråkigt och oroande! Jag håller tummarna att allt går bra!!
    Såååå söt hon är på avataren!
    Lycklig mamma till fem!
    http://asefredrikson.se
  16. 8
    Åh så tråkigt och oroande! Jag håller tummarna att allt går bra!!
    Såååå söt hon är på avataren!
  17. Cissi med G och A
    #9

    Åh, vännen

    Jag är säker på att det kommer att gå jättebra, men förstår att du är orolig. Det jobbigaste tycker jag är när man inte kan förklara och de inte förstår varför. Vi var inne på sjukhus med Gustav några ggr när han var bebis och jag tyckte det var jättejobbigt men man finns ju bland duktig personal. Krama om Stella!
  18. 9
    Åh, vännen Jag är säker på att det kommer att gå jättebra, men förstår att du är orolig. Det jobbigaste tycker jag är när man inte kan förklara och de inte förstår varför. Vi var inne på sjukhus med Gustav några ggr när han var bebis och jag tyckte det var jättejobbigt men man finns ju bland duktig personal. Krama om Stella!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Åh vad jobbigt! Det måste kännas jättetufft.
    Massor av styrkekramar till er!
    Kram Kram
  20. 10
    Åh vad jobbigt! Det måste kännas jättetufft.
    Massor av styrkekramar till er!
    Kram Kram
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11
    Förstår att det känns oroligt och jobbigt! Men det kommer säkert att gå jättebra. Vi är många som håller tummarna här vet du!

    KRAM!
  22. 11
    Förstår att det känns oroligt och jobbigt! Men det kommer säkert att gå jättebra. Vi är många som håller tummarna här vet du!

    KRAM!
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12

    Usch vad jobbigt,

    operation på de små är ju aldrig kul, även om de som opererar säkert är ordentligt skickliga och vet vad de gör, så är man ju orolig i alla fall.

    Håller nu tummarna för att det räcker så här för er del!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  24. 12
    Usch vad jobbigt, operation på de små är ju aldrig kul, även om de som opererar säkert är ordentligt skickliga och vet vad de gör, så är man ju orolig i alla fall.

    Håller nu tummarna för att det räcker så här för er del!
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    #13
    Kommer att hålla tummarna för att allt ska gå bra & det tror jag verkligen att det kommer att göra.. OP e inget man önskar sina små så jag förstår att det känns fruktansvärt för dig!

    Du som haft så turbulent!!
    Hoppas att saker ska lugna ner sig ef detta så du & Stella ska ha chans att bara rå om varandra..

    Kram till er båda!
  26. 13
    Kommer att hålla tummarna för att allt ska gå bra & det tror jag verkligen att det kommer att göra.. OP e inget man önskar sina små så jag förstår att det känns fruktansvärt för dig!

    Du som haft så turbulent!!
    Hoppas att saker ska lugna ner sig ef detta så du & Stella ska ha chans att bara rå om varandra..

    Kram till er båda!
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    aha... då förstår jag. *pustar ut* mern det blir juh inte lättare för det... men ni kommer klara er fint genom det!
  28. 14
    aha... då förstår jag. *pustar ut* mern det blir juh inte lättare för det... men ni kommer klara er fint genom det!

Liknande trådar

  1. Tjoho, Stella blir storasyster
    By sarabanan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 18:54
  2. det blir operation
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 18:50
  3. Det blir operation...
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 09:15
  4. Det blir operation
    By Nerthus in forum _01 Höstbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 03:08
  5. När Stella blir stor
    By sarabanan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 14:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar