Alltmöjligtenkät :-)
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Alltmöjligtenkät :-)

    Hej!
    Kul att veta lite mer om er, svara gärna om ni vill:

    - Var bor du?
    - Har du familj?
    - Hus eller lägenhet?
    - Vad jobbar du med?
    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    - Hur var din ev förra förlossning?
    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    - Favoritmat?
    - Några cravings?
    - Din bästa resa någonsin?
    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    - Några namn klara?
    - Boat något?
    - Shoppat mkt till bebisen?

    Äh, det räcker nog så, blev rätt långt ändå :-)
    Kram från Christin
  2. 1
    Alltmöjligtenkät :-) Hej!
    Kul att veta lite mer om er, svara gärna om ni vill:

    - Var bor du?
    - Har du familj?
    - Hus eller lägenhet?
    - Vad jobbar du med?
    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    - Hur var din ev förra förlossning?
    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    - Favoritmat?
    - Några cravings?
    - Din bästa resa någonsin?
    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    - Några namn klara?
    - Boat något?
    - Shoppat mkt till bebisen?

    Äh, det räcker nog så, blev rätt långt ändå :-)
    Kram från Christin
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Artigt att svara själv :-)

    - Var bor du?
    I Helsingborg, ganska centralt

    - Har du familj?
    En sambo (ett par sedan 8 år faktiskt), övrig släkt i Växjö

    - Hus eller lägenhet?
    Vi bor i ett radhus

    - Vad jobbar du med?
    Privatrådgivare på bank

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Jobbigast helt klart alla krämpor som börjar dyka upp nu. Roligast är den härliga känslan av att man bär på en annan individ. Superhärligt!

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Inget jag har upplevt ännu...

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Värmedyna under rygg/nacke liggandes i soffan och halvsova. Tycker även om att läsa och se på film.

    - Favoritmat?
    Inte så mycket just nu. Gillar smoothies! Inte så mkt till mat kanske. En god köttbit är inte fel, men är inte sugen på så mkt.

    - Några cravings?
    Nope, det var mycket julmust ett tag, men det har gått över!

    - Din bästa resa någonsin?
    Till Rom och Sorrento/Capri i somras med Robban. En helt underbar resa!!!

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Vi vet inte. BM gissade på en flicka. Jag tror själv en pojke, idag i alla fall. Det ändrar sig lite från dag till dag...

    - Några namn klara?
    Gillar: Viggo, Charlie, Sigge, Ebba, Lova, Agnes, Selma... finns alldeles för många fina namn!

    - Boat något?
    Yes, lägger fram kläderna i spjälsängen. Matchar ihop dem och blir nästan tårögd för att det är så gulligt. Hrm!

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Kläder, täcke/kudde och vagn. Och en superfin Klippanfilt! Intet att förglömma. Ska köpa skötbord också, sen lugna mig lite!
  4. 2
    Artigt att svara själv :-)

    - Var bor du?
    I Helsingborg, ganska centralt

    - Har du familj?
    En sambo (ett par sedan 8 år faktiskt), övrig släkt i Växjö

    - Hus eller lägenhet?
    Vi bor i ett radhus

    - Vad jobbar du med?
    Privatrådgivare på bank

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Jobbigast helt klart alla krämpor som börjar dyka upp nu. Roligast är den härliga känslan av att man bär på en annan individ. Superhärligt!

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Inget jag har upplevt ännu...

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Värmedyna under rygg/nacke liggandes i soffan och halvsova. Tycker även om att läsa och se på film.

    - Favoritmat?
    Inte så mycket just nu. Gillar smoothies! Inte så mkt till mat kanske. En god köttbit är inte fel, men är inte sugen på så mkt.

    - Några cravings?
    Nope, det var mycket julmust ett tag, men det har gått över!

    - Din bästa resa någonsin?
    Till Rom och Sorrento/Capri i somras med Robban. En helt underbar resa!!!

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Vi vet inte. BM gissade på en flicka. Jag tror själv en pojke, idag i alla fall. Det ändrar sig lite från dag till dag...

    - Några namn klara?
    Gillar: Viggo, Charlie, Sigge, Ebba, Lova, Agnes, Selma... finns alldeles för många fina namn!

    - Boat något?
    Yes, lägger fram kläderna i spjälsängen. Matchar ihop dem och blir nästan tårögd för att det är så gulligt. Hrm!

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Kläder, täcke/kudde och vagn. Och en superfin Klippanfilt! Intet att förglömma. Ska köpa skötbord också, sen lugna mig lite!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Lillmonsters svar kommer här.

    - Var bor du?

    * I Roslagens pärla - Norrtälje

    - Har du familj?

    * Japp, sambo sedan snart 16 år tillbaka och 7 härliga monsterungar i åldrarna 18-2½ år

    - Hus eller lägenhet?

    *Hyr radhus

    - Vad jobbar du med?

    * Cafeteria/matansvarig på en privat gymnasieskola.

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?

    * Nu är det så här att det var bara första gången som var rolig. Visst är det mysigt att känna sparkarna men tyvärr så avskyr jag att vara gravid! Jag tar det som en enda lång transportsträcka för att få belöningen på slutet.

    - Hur var din ev förra förlossning?

    * Snabb, som de andra också varit. Liten var min lilla revanch från nummer 6 då jag var livrädd och fick min egen kropp att jobba emot sina signaler istället för med. Så Litens förlossning var helt perfekt måste jag säga.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?

    * Läsa, läsa och åter läsa.

    - Favoritmat?

    * Just nu kött - gärna fläskkött med massor av grillkrydda på, behöver inte vara något till.

    - Några cravings?

    * Njä, inte vad jag kan komma på. Men jag har lärt mig dricka te under denna graviditet. Ska bli kul o se om det hänger kvar efter att åttan är född eller om det blir som tidigare - äckligt igen.

    - Din bästa resa någonsin?

    * Jag är en hemmakatt som inte vågar flyga så det har inte blivit många resor här inte.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?

    * Jag vet vad jag väntar men vi har inte bestämt om vi ska avslöja det ännu.

    - Några namn klara?

    * Nja, jag har några som jag gillar men sen gäller det att få med sambon på dem också. Får nog smaka på dem ett tag till.

    - Boat något?

    * Nope

    - Shoppat mkt till bebisen?

    * En vagn och det är det enda. Ska beställa en sjal men det kan vänta ett tag till.
  6. 3
    Lillmonsters svar kommer här.

    - Var bor du?

    * I Roslagens pärla - Norrtälje

    - Har du familj?

    * Japp, sambo sedan snart 16 år tillbaka och 7 härliga monsterungar i åldrarna 18-2½ år

    - Hus eller lägenhet?

    *Hyr radhus

    - Vad jobbar du med?

    * Cafeteria/matansvarig på en privat gymnasieskola.

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?

    * Nu är det så här att det var bara första gången som var rolig. Visst är det mysigt att känna sparkarna men tyvärr så avskyr jag att vara gravid! Jag tar det som en enda lång transportsträcka för att få belöningen på slutet.

    - Hur var din ev förra förlossning?

    * Snabb, som de andra också varit. Liten var min lilla revanch från nummer 6 då jag var livrädd och fick min egen kropp att jobba emot sina signaler istället för med. Så Litens förlossning var helt perfekt måste jag säga.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?

    * Läsa, läsa och åter läsa.

    - Favoritmat?

    * Just nu kött - gärna fläskkött med massor av grillkrydda på, behöver inte vara något till.

    - Några cravings?

    * Njä, inte vad jag kan komma på. Men jag har lärt mig dricka te under denna graviditet. Ska bli kul o se om det hänger kvar efter att åttan är född eller om det blir som tidigare - äckligt igen.

    - Din bästa resa någonsin?

    * Jag är en hemmakatt som inte vågar flyga så det har inte blivit många resor här inte.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?

    * Jag vet vad jag väntar men vi har inte bestämt om vi ska avslöja det ännu.

    - Några namn klara?

    * Nja, jag har några som jag gillar men sen gäller det att få med sambon på dem också. Får nog smaka på dem ett tag till.

    - Boat något?

    * Nope

    - Shoppat mkt till bebisen?

    * En vagn och det är det enda. Ska beställa en sjal men det kan vänta ett tag till.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Jag är på hugget ikväll och svarar raskt!

    - Var bor du? Älvsjö strax söder om Stockholm

    - Har du familj? Ja, make och två barn

    - Hus eller lägenhet? Hus

    - Vad jobbar du med? Jag är apotekare

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten? roligast är nog när bebisen snurrar runt och kickar - det är verkligen en speciell känsla att ha barn i magen! Jobbigast är , än så länge, att jag känner mig så klumpig. Men the worst is yet to come..
    - Hur var din ev förra förlossning?
    Tack bra . Har haft två okomplicerade förlossningar trots stora barn.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"? Sova! Läsa, men med ett koncentrationsspann som en näbbmus (varför blir man så egentligen?) blir det inga litterära mästerverk direkt just nu.

    - Favoritmat? Just nu? Soppa och ostmackor. Drömmer dock om sushi.

    - Några cravings? Filmjölk - helst långfil. Till det en särskild sorts müsli som jag bara har hittat på enda affär i närheten (René Voltaires Granola-müsli). Det äter jag till lunch eller middag nästan varje dag. Apelsiner.
    - Din bästa resa någonsin? Oj, det var svårt. Shanghai förra året var härligt.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Jag väntar enligt ul pojke no tre. Skulle bli svårt chockad om det är en flicka.

    - Några namn klara? Ja, fast det är hemligt.

    - Boat något? Vi har renoverat som bara den! Bägge badrummen, alla golv på övervåningen (undervåningen gjorde vi i somras), vårt sovrum.. Har även byggt till ett extra sovrum.

    Shoppat mkt till bebisen? Nej. Har beställt vagn och köpt två klädesplagg (samt fått lite transportskadade salvtuber och amningsinlägg på jobbet )
  8. 4
    Jag är på hugget ikväll och svarar raskt!

    - Var bor du? Älvsjö strax söder om Stockholm

    - Har du familj? Ja, make och två barn

    - Hus eller lägenhet? Hus

    - Vad jobbar du med? Jag är apotekare

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten? roligast är nog när bebisen snurrar runt och kickar - det är verkligen en speciell känsla att ha barn i magen! Jobbigast är , än så länge, att jag känner mig så klumpig. Men the worst is yet to come..
    - Hur var din ev förra förlossning?
    Tack bra . Har haft två okomplicerade förlossningar trots stora barn.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"? Sova! Läsa, men med ett koncentrationsspann som en näbbmus (varför blir man så egentligen?) blir det inga litterära mästerverk direkt just nu.

    - Favoritmat? Just nu? Soppa och ostmackor. Drömmer dock om sushi.

    - Några cravings? Filmjölk - helst långfil. Till det en särskild sorts müsli som jag bara har hittat på enda affär i närheten (René Voltaires Granola-müsli). Det äter jag till lunch eller middag nästan varje dag. Apelsiner.
    - Din bästa resa någonsin? Oj, det var svårt. Shanghai förra året var härligt.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Jag väntar enligt ul pojke no tre. Skulle bli svårt chockad om det är en flicka.

    - Några namn klara? Ja, fast det är hemligt.

    - Boat något? Vi har renoverat som bara den! Bägge badrummen, alla golv på övervåningen (undervåningen gjorde vi i somras), vårt sovrum.. Har även byggt till ett extra sovrum.

    Shoppat mkt till bebisen? Nej. Har beställt vagn och köpt två klädesplagg (samt fått lite transportskadade salvtuber och amningsinlägg på jobbet )
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Haru testat mammasushi?? Beställde det i söndags, man fick räkan, avakado, omelett och crabfish. SÅ gott!!
  10. 5
    Haru testat mammasushi?? Beställde det i söndags, man fick räkan, avakado, omelett och crabfish. SÅ gott!!
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Jo har testat, det är sådär tycker jag (fast jag äter det då och då). Det är laxen och tonfisken jag vill åt! Har redan förvarnat maken att om allt går bra får han komma upp med en stor lax-sushi när jag ligger på BB .
  12. 6
    Jo har testat, det är sådär tycker jag (fast jag äter det då och då). Det är laxen och tonfisken jag vill åt! Har redan förvarnat maken att om allt går bra får han komma upp med en stor lax-sushi när jag ligger på BB .
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Rolig enkät!

    - Var bor du?
    *** I Kälarne, Jämtland

    - Har du familj?
    *** Maken Magnus 23 och sonen Devin 15 månader.

    - Hus eller lägenhet?
    *** Hus. Enplansvilla på 150 m2..

    - Vad jobbar du med?
    *** Mammaledig!

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    *** Roligast är att veta att vi ska få en till liten kärlek! Jobbigast är att jag inte haft samma känslor den här gången som när jag väntade Devin, svårt att hinna tänka på bebisen.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    *** 3,5 timmar, ensam till sista timmen och utan bedövning (hann inte ta någon), snabb och ond, men BRA! Var glad att jag haft besvär med kraftig mensvärk i alla år innan

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    *** Är hemma nästan jämt, men vila?? När Deivn sover iofs så sitter jag här på aff och kopplar av. Annars TV eller korsord (tantvarning!)

    - Favoritmat?
    *** Just nu allt onyttigt som pizza och tacos och sånt...

    - Några cravings?
    ***Samma som sist. Fjällfil med frosties!

    - Din bästa resa någonsin?
    *** Men Magnus och Devin i somras till Småland! Slår alla utalndsresor...

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    *** FLicka sägs det, men jag är inte övertygad...

    - Några namn klara?
    *** Troligtvis Vinga, men det hinner ändra sig. Maken vill ha Marilyn (Monroe) i andranamn och jag vill ha Gustava efter mormor... Vinga Marilyn Gustava?????

    - Boat något?
    *** Nä, har nästa allt färdigt efter Devin. Ska däremot göra om så att dom får ett gemensamt sovrum och ett lekrum, istället för rummet Devin har nu...

    - Shoppat mkt till bebisen?
    *** Inte kommit så långt än...
  14. 7
    Rolig enkät! - Var bor du?
    *** I Kälarne, Jämtland

    - Har du familj?
    *** Maken Magnus 23 och sonen Devin 15 månader.

    - Hus eller lägenhet?
    *** Hus. Enplansvilla på 150 m2..

    - Vad jobbar du med?
    *** Mammaledig!

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    *** Roligast är att veta att vi ska få en till liten kärlek! Jobbigast är att jag inte haft samma känslor den här gången som när jag väntade Devin, svårt att hinna tänka på bebisen.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    *** 3,5 timmar, ensam till sista timmen och utan bedövning (hann inte ta någon), snabb och ond, men BRA! Var glad att jag haft besvär med kraftig mensvärk i alla år innan

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    *** Är hemma nästan jämt, men vila?? När Deivn sover iofs så sitter jag här på aff och kopplar av. Annars TV eller korsord (tantvarning!)

    - Favoritmat?
    *** Just nu allt onyttigt som pizza och tacos och sånt...

    - Några cravings?
    ***Samma som sist. Fjällfil med frosties!

    - Din bästa resa någonsin?
    *** Men Magnus och Devin i somras till Småland! Slår alla utalndsresor...

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    *** FLicka sägs det, men jag är inte övertygad...

    - Några namn klara?
    *** Troligtvis Vinga, men det hinner ändra sig. Maken vill ha Marilyn (Monroe) i andranamn och jag vill ha Gustava efter mormor... Vinga Marilyn Gustava?????

    - Boat något?
    *** Nä, har nästa allt färdigt efter Devin. Ska däremot göra om så att dom får ett gemensamt sovrum och ett lekrum, istället för rummet Devin har nu...

    - Shoppat mkt till bebisen?
    *** Inte kommit så långt än...
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Och här kommer mina svar!

    - Var bor du?
    Jag bor i Fjärdhundra utanför Enköping, ca 7 mil väster om Uppsala.

    - Har du familj?
    Ja, man och dotter på 4½ år.

    - Hus eller lägenhet?
    Lägenhet

    - Vad jobbar du med?
    Jag jobbar inte alls. Är hemma med vårdbidrag för dottern. Är utbildad lärare.

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Allt är jobbigt med graviditeten. Är precis som "Lillmonster". Jag AVSKYR själva graviditeten. Det är bara en lång och jobbig transportsträcka.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Svår. Lång. Pinvärkar. Ingen progress alls. Inga krystvärkar. Spydde som en gris under de 9 sista timmarna. Dåliga hjärtljud och syresättning. Ev. Akut kejsarsnitt diskuterades. Slutade med sugklocka och tryck. Sprack ordentligt. Fick svampinfektion i såren. Dåligt bemötande på BB-avdelningen.
    Det är det jag kommer ihåg och som min man har berättat för mig. Själv kommer jag inte ihåg mycket alls. Ibland undrar jag om jag verkligen HAR fött barn...hihi...
    Och jag har ju ingen journal att gå tillbaka och kolla i. Förlossningsjournalen är borta. Finns inte hos kvinnoklinikens arkiv heller.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    SOVA!!!

    - Favoritmat?
    Det mesta. Gärna något som någon annan lagar ÅT mig...hihi...

    - Några cravings?
    Grönsaker!!! Hericot Verts, broccolli, blomkål, majskolvar, ärtor, spenat mm. Får aldrig NOG.

    - Din bästa resa någonsin?
    Oj, det måste vara resan till Rom 1998 eller resan till Alcudia 1996.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Jag vet inte, men jag tror pojke.

    - Några namn klara?
    Nej, inga klara men jag gillar HERMINE och KONSTANTIN. Tycker om L Å N G A namn!

    - Boat något?
    Inte det minsta.

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Inte det heller...

    //Bettan
  16. 8
    Och här kommer mina svar!

    - Var bor du?
    Jag bor i Fjärdhundra utanför Enköping, ca 7 mil väster om Uppsala.

    - Har du familj?
    Ja, man och dotter på 4½ år.

    - Hus eller lägenhet?
    Lägenhet

    - Vad jobbar du med?
    Jag jobbar inte alls. Är hemma med vårdbidrag för dottern. Är utbildad lärare.

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Allt är jobbigt med graviditeten. Är precis som "Lillmonster". Jag AVSKYR själva graviditeten. Det är bara en lång och jobbig transportsträcka.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Svår. Lång. Pinvärkar. Ingen progress alls. Inga krystvärkar. Spydde som en gris under de 9 sista timmarna. Dåliga hjärtljud och syresättning. Ev. Akut kejsarsnitt diskuterades. Slutade med sugklocka och tryck. Sprack ordentligt. Fick svampinfektion i såren. Dåligt bemötande på BB-avdelningen.
    Det är det jag kommer ihåg och som min man har berättat för mig. Själv kommer jag inte ihåg mycket alls. Ibland undrar jag om jag verkligen HAR fött barn...hihi...
    Och jag har ju ingen journal att gå tillbaka och kolla i. Förlossningsjournalen är borta. Finns inte hos kvinnoklinikens arkiv heller.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    SOVA!!!

    - Favoritmat?
    Det mesta. Gärna något som någon annan lagar ÅT mig...hihi...

    - Några cravings?
    Grönsaker!!! Hericot Verts, broccolli, blomkål, majskolvar, ärtor, spenat mm. Får aldrig NOG.

    - Din bästa resa någonsin?
    Oj, det måste vara resan till Rom 1998 eller resan till Alcudia 1996.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Jag vet inte, men jag tror pojke.

    - Några namn klara?
    Nej, inga klara men jag gillar HERMINE och KONSTANTIN. Tycker om L Å N G A namn!

    - Boat något?
    Inte det minsta.

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Inte det heller...

    //Bettan
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Mina svar

    - Var bor du? Malmö

    - Har du familj? jodå

    - Hus eller lägenhet? lägenhet + koloni med "boendemöjlighet" under sommaren

    - Vad jobbar du med? just nu som litteratur- och genuspedagog i ett projekt

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten? Jobbigast är alla krämpor, roligast är alla förberedelser och sparkarna

    - Hur var din ev förra förlossning? Bra, om dock med väl utdragen krystningsfas pga vidöppet läge

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"? Sticka framför tvn sittandes i favoritfåtöljen

    - Favoritmat? Just nu inget speciellt

    - Några cravings? Choklad! Det kommer bli en söt bäbis det här! ;-)

    - Din bästa resa någonsin? Måste vara mina tre veckor i Tokyo

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars? pojke

    - Några namn klara? jodå, alla namnen bestämda, vi tvekar bara på om ett av andranamnen går igenom. Vi får se.

    - Boat något? Jadå, det mesta på min långa att-göra-innan-bäbisen-kommer-lista är fixat faktiskt. Jag har sytt skötbädd, skötväska, blöjfodral mm samt stickat flera filtar, mjukdjur och kläder dessutom.

    - Shoppat mkt till bebisen? Ja, massor. Jag gillar att vara ute i god tid därför är det mesta inhandlat, vilket är skönt nu när rygg och svullna ben inte tycker om att gå på stan.
  18. 9
    Mina svar - Var bor du? Malmö

    - Har du familj? jodå

    - Hus eller lägenhet? lägenhet + koloni med "boendemöjlighet" under sommaren

    - Vad jobbar du med? just nu som litteratur- och genuspedagog i ett projekt

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten? Jobbigast är alla krämpor, roligast är alla förberedelser och sparkarna

    - Hur var din ev förra förlossning? Bra, om dock med väl utdragen krystningsfas pga vidöppet läge

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"? Sticka framför tvn sittandes i favoritfåtöljen

    - Favoritmat? Just nu inget speciellt

    - Några cravings? Choklad! Det kommer bli en söt bäbis det här! ;-)

    - Din bästa resa någonsin? Måste vara mina tre veckor i Tokyo

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars? pojke

    - Några namn klara? jodå, alla namnen bestämda, vi tvekar bara på om ett av andranamnen går igenom. Vi får se.

    - Boat något? Jadå, det mesta på min långa att-göra-innan-bäbisen-kommer-lista är fixat faktiskt. Jag har sytt skötbädd, skötväska, blöjfodral mm samt stickat flera filtar, mjukdjur och kläder dessutom.

    - Shoppat mkt till bebisen? Ja, massor. Jag gillar att vara ute i god tid därför är det mesta inhandlat, vilket är skönt nu när rygg och svullna ben inte tycker om att gå på stan.
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    Då svarar jag också då =)

    - Var bor du?
    Norra Stockholm

    - Har du familj?
    Har min sambo och sen har jag föräldrar och en yngre bror

    - Hus eller lägenhet?
    Lägenhet en 3:a

    - Vad jobbar du med?
    Jobbar ej för tillfället

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är att vara inne på Aff och andra sidor och diskutera graviditet. Jobbigast just nu är att jag har klåda på hela kroppen

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Pass

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Sitta vid datorn eller träna gravidyoga

    - Favoritmat? Sushi, fast just nu mammavarianten

    - Några cravings? Gröna äpplen, blodapelsin

    - Din bästa resa någonsin? Tunisien sommaren 2005

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Vet ej men tror nog flicka

    - Några namn klara?
    Vi har inte spikat något än men gillar Freja, Clara, Selma, Nellie, Felix, Casper, Hannes och några till

    - Boat något? Nej inte direkt

    - Shoppat mkt till bebisen? Ja en hel del har det blivit, vi har i stort sett allt redan med det vi fått
  20. 10
    Då svarar jag också då =)

    - Var bor du?
    Norra Stockholm

    - Har du familj?
    Har min sambo och sen har jag föräldrar och en yngre bror

    - Hus eller lägenhet?
    Lägenhet en 3:a

    - Vad jobbar du med?
    Jobbar ej för tillfället

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är att vara inne på Aff och andra sidor och diskutera graviditet. Jobbigast just nu är att jag har klåda på hela kroppen

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Pass

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Sitta vid datorn eller träna gravidyoga

    - Favoritmat? Sushi, fast just nu mammavarianten

    - Några cravings? Gröna äpplen, blodapelsin

    - Din bästa resa någonsin? Tunisien sommaren 2005

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Vet ej men tror nog flicka

    - Några namn klara?
    Vi har inte spikat något än men gillar Freja, Clara, Selma, Nellie, Felix, Casper, Hannes och några till

    - Boat något? Nej inte direkt

    - Shoppat mkt till bebisen? Ja en hel del har det blivit, vi har i stort sett allt redan med det vi fått
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    - Var bor du?
    Hallsberg, 3 mil från Örebro
    - Har du familj?
    Sambo, 3 egna barn och 3 bonusbarn
    - Hus eller lägenhet?
    Hus
    - Vad jobbar du med?
    Förskollärare på en förskola
    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Sparkarna är mysiga och åderbråcken hemska.
    - Hur var din ev förra förlossning?
    Kommer knappt ihåg, var 11 år sedan. Men det gick bra.
    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Lösa korsord, plocka och förbereda
    - Favoritmat?
    Allt och gärna i stora mängder.
    - Några cravings?
    Apelsiner
    - Din bästa resa någonsin?
    Var i Rom förra helgen, kul och mysigt. Men bästa resan är nog Brasilien eller möjligtvis Honduras(ön Roatan).
    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Tror att det är en pojke.
    - Några namn klara?
    Funderar på Henning.
    - Boat något?
    Nej men känner lust till det nu, vet bara inte vad jag ska börja med.
    - Shoppat mkt till bebisen?
    Köpte vagn igår, men annars inget. Svårt med kläder när man inte vet vad det blir.

    Susanne
  22. 11
    - Var bor du?
    Hallsberg, 3 mil från Örebro
    - Har du familj?
    Sambo, 3 egna barn och 3 bonusbarn
    - Hus eller lägenhet?
    Hus
    - Vad jobbar du med?
    Förskollärare på en förskola
    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Sparkarna är mysiga och åderbråcken hemska.
    - Hur var din ev förra förlossning?
    Kommer knappt ihåg, var 11 år sedan. Men det gick bra.
    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Lösa korsord, plocka och förbereda
    - Favoritmat?
    Allt och gärna i stora mängder.
    - Några cravings?
    Apelsiner
    - Din bästa resa någonsin?
    Var i Rom förra helgen, kul och mysigt. Men bästa resan är nog Brasilien eller möjligtvis Honduras(ön Roatan).
    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Tror att det är en pojke.
    - Några namn klara?
    Funderar på Henning.
    - Boat något?
    Nej men känner lust till det nu, vet bara inte vad jag ska börja med.
    - Shoppat mkt till bebisen?
    Köpte vagn igår, men annars inget. Svårt med kläder när man inte vet vad det blir.

    Susanne
  23. Medlem sedan
    Apr 1998
    #12

    Mina svar

    -Var bor du?
    *Södra Norrland

    - Har du familj?
    *Ja, en man och två barn. Pojke 8 år och flicka 5 år.

    - Hus eller lägenhet?
    *Hus (bott här i 11 år nu)

    - Vad jobbar du med?
    *Passar på det (är sjukskriven just nu)

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    *Roligast är att känna sparkar och att se magen ändra sig.
    Jobbigast är foglossningen och de onda sammandragningarna/förvärkarna

    - Hur var din ev förra förlossning?
    *Den förra var hyfsat bra. Den första var seeeg, allt hände så sakta även fast jag blev igångsatt med alla sorters medel.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    *Sitta vid datorn

    - Favoritmat?
    *Kött och något gott till

    - Några cravings?
    *Nä

    - Din bästa resa någonsin?
    *Oj, vad svårt. Vi hade det jättehärligt på Kreta.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    *Vet inte. Har inga direkta känningar heller. Men kanske känns det lite mer som en pojke (just nu iaf).

    - Några namn klara?
    *Bara flicknamnet. Pojknamnet är svårare.

    - Boat något?
    *Nope

    - Shoppat mkt till bebisen?
    *Ja, faktiskt alldeles nyss. Lite kläder och ett babyskydd
    *^*Mamma till tre underverk. Son -99, dotter -01 och dotter -07*^*
  24. 12
    Mina svar -Var bor du?
    *Södra Norrland

    - Har du familj?
    *Ja, en man och två barn. Pojke 8 år och flicka 5 år.

    - Hus eller lägenhet?
    *Hus (bott här i 11 år nu)

    - Vad jobbar du med?
    *Passar på det (är sjukskriven just nu)

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    *Roligast är att känna sparkar och att se magen ändra sig.
    Jobbigast är foglossningen och de onda sammandragningarna/förvärkarna

    - Hur var din ev förra förlossning?
    *Den förra var hyfsat bra. Den första var seeeg, allt hände så sakta även fast jag blev igångsatt med alla sorters medel.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    *Sitta vid datorn

    - Favoritmat?
    *Kött och något gott till

    - Några cravings?
    *Nä

    - Din bästa resa någonsin?
    *Oj, vad svårt. Vi hade det jättehärligt på Kreta.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    *Vet inte. Har inga direkta känningar heller. Men kanske känns det lite mer som en pojke (just nu iaf).

    - Några namn klara?
    *Bara flicknamnet. Pojknamnet är svårare.

    - Boat något?
    *Nope

    - Shoppat mkt till bebisen?
    *Ja, faktiskt alldeles nyss. Lite kläder och ett babyskydd
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Åh yes... Jag slipper känna mig som ett ufo själv. Det finns fler som mig som inte tycker om graviditeten. Yes...
  26. 13
    Åh yes... Jag slipper känna mig som ett ufo själv. Det finns fler som mig som inte tycker om graviditeten. Yes...
  27. Medlem sedan
    Sep 2006
    #14
    Här kommer mina svar.

    - Var bor du?
    i Bollebygd, ligger mellan Göteborg och Borås

    - Har du familj?
    Sambo och 2 pojkar, 2år och snart 8 år

    - Hus eller lägenhet?
    Hus, brun 70-tals tegelvilla.

    - Vad jobbar du med?
    Jag har en webshop

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är sparkarna och känslan av att det är en liten i magen.
    Jobbigast är foglossningarna. Som faktiskt har försvunnit!!

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Första gången fick jag havandeskapsförgiftning och la på mig MASSOR av vatten. Efter 2 veckor på sjukhus blev det till slut akutsnitt i v 37
    Andra gången låg moderkakan för långt ner och började blöda i v 28 efter tre ambulansfärder till sjukhuset och lite sjukhus tid blev det akutsnitt i v 31.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Mitt jobb, korsord, surfa, dataspel.

    - Favoritmat? Oj svårt. Ungsbakad falukorv är gott.

    - Några cravings? Nja, nyponsoppa kan jag nog dricka hur mycket som helst.

    - Din bästa resa någonsin?
    Chamonix i min ungdom.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Det är en flicka !

    - Några namn klara?
    Det blir nog Petronella även om jag försöker få igenom lite andra förslag tex Astrid, Ellen, Filippa, Sigrid

    - Boat något? Nej inte ännu. Men lillkillen skall snart byta till vanlig säng och då skall jag göra iordning spjälsängen till bebisen.

    - Shoppat mkt till bebisen? Några plagg på Tradera nu när jag vet vad det blir. Har även köpt vagn.
  28. 14
    Här kommer mina svar.

    - Var bor du?
    i Bollebygd, ligger mellan Göteborg och Borås

    - Har du familj?
    Sambo och 2 pojkar, 2år och snart 8 år

    - Hus eller lägenhet?
    Hus, brun 70-tals tegelvilla.

    - Vad jobbar du med?
    Jag har en webshop

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är sparkarna och känslan av att det är en liten i magen.
    Jobbigast är foglossningarna. Som faktiskt har försvunnit!!

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Första gången fick jag havandeskapsförgiftning och la på mig MASSOR av vatten. Efter 2 veckor på sjukhus blev det till slut akutsnitt i v 37
    Andra gången låg moderkakan för långt ner och började blöda i v 28 efter tre ambulansfärder till sjukhuset och lite sjukhus tid blev det akutsnitt i v 31.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Mitt jobb, korsord, surfa, dataspel.

    - Favoritmat? Oj svårt. Ungsbakad falukorv är gott.

    - Några cravings? Nja, nyponsoppa kan jag nog dricka hur mycket som helst.

    - Din bästa resa någonsin?
    Chamonix i min ungdom.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Det är en flicka !

    - Några namn klara?
    Det blir nog Petronella även om jag försöker få igenom lite andra förslag tex Astrid, Ellen, Filippa, Sigrid

    - Boat något? Nej inte ännu. Men lillkillen skall snart byta till vanlig säng och då skall jag göra iordning spjälsängen till bebisen.

    - Shoppat mkt till bebisen? Några plagg på Tradera nu när jag vet vad det blir. Har även köpt vagn.
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Stardust svarar

    - Var bor du?
    Södra Stockholm

    - Har du familj?
    Ja, min man och min son, samt styvson vv, mamma och pappa, yngre bror och en hel drös med kusiner så klart

    - Hus eller lägenhet?
    Bostadsrätt i lägenhet

    - Vad jobbar du med?
    Jobbar inte just nu, är mammaledig, men är utbildad ekonom

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är nog denna längtan och alla funderingar runt livet som ska komma. Jobbigast är ryggen och tyngden.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Planerat snitt, lungt och fint, förväntansfullt och underbart.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Sitta vid datorn, eller ligga och läsa nån bra bok

    - Favoritmat?
    allt Thai tror jag

    - Några cravings?
    Mjölkprodukter

    - Din bästa resa någonsin?
    Alla resor till mitt hemlans (Island) är underbara, önskar jag kunde åka oftare. Men vår smekmånad i New Orleans (november 2003) var heeeelt fantastisk.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Ganska säker på att det är en pojke

    - Några namn klara?
    Ja, till en pojke, helt oförberedd om det kommer en tjej....

    - Boat något?
    Ja lite

    - Shoppat mkt till bebisen?
    En vagn, ett par bodysar och en liiiiiten mössa



    Kram från Christin[/QUOTE]
    **********Tomas och David**********
  30. 15
    Stardust svarar - Var bor du?
    Södra Stockholm

    - Har du familj?
    Ja, min man och min son, samt styvson vv, mamma och pappa, yngre bror och en hel drös med kusiner så klart

    - Hus eller lägenhet?
    Bostadsrätt i lägenhet

    - Vad jobbar du med?
    Jobbar inte just nu, är mammaledig, men är utbildad ekonom

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är nog denna längtan och alla funderingar runt livet som ska komma. Jobbigast är ryggen och tyngden.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Planerat snitt, lungt och fint, förväntansfullt och underbart.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Sitta vid datorn, eller ligga och läsa nån bra bok

    - Favoritmat?
    allt Thai tror jag

    - Några cravings?
    Mjölkprodukter

    - Din bästa resa någonsin?
    Alla resor till mitt hemlans (Island) är underbara, önskar jag kunde åka oftare. Men vår smekmånad i New Orleans (november 2003) var heeeelt fantastisk.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Ganska säker på att det är en pojke

    - Några namn klara?
    Ja, till en pojke, helt oförberedd om det kommer en tjej....

    - Boat något?
    Ja lite

    - Shoppat mkt till bebisen?
    En vagn, ett par bodysar och en liiiiiten mössa



    Kram från Christin[/QUOTE]
  31. Medlem sedan
    Dec 2006
    #16

    Roligt :)

    - Var bor du?
    Flyttar till vår nyköpa lägenhet den 15 februari, söder om sthlm, närmare bestämt Bandhagen.

    - Har du familj?
    Bara jag och sambon, än så länge Inte att förglömma mina föräldrar och syster som jag är hos titt som tätt

    - Hus eller lägenhet?
    Lägenhet.

    - Vad jobbar du med?
    Som vikarie på förskola, sedan september. Jätte roligt!

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Sparkarna och känslan av att det bor en liten där inne i magen. Jobbigt är den långa väntan och mina onda revben.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Pass.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Tv:n och datan, självklart liggandes i soffan med massa kuddar runt omkring mig

    - Favoritmat?
    All fisk som man får äta, helst med potatis och massor med god sås.

    - Några cravings?
    Chocklad (som jag inte ens tyckte om innan jag blev gravid...)

    - Din bästa resa någonsin?
    Egypten med älsklingen i augusti/september (där lilla bebisen kom till också!)

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Ingen aning, jag tror olika varje dag.

    - Några namn klara?
    Mio om det blir en kille, annars kanske Ebba eller Mira.

    - Boat något?
    Flyttar om två veckor, då ska det boas ordentligt!

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Jag älskar att shoppa! Så det har blivit en hel del kläder. Sen filtar, säng, vagn och så har vi beställt en sjal. Har även fått lite saker.
  32. 16
    Roligt :) - Var bor du?
    Flyttar till vår nyköpa lägenhet den 15 februari, söder om sthlm, närmare bestämt Bandhagen.

    - Har du familj?
    Bara jag och sambon, än så länge Inte att förglömma mina föräldrar och syster som jag är hos titt som tätt

    - Hus eller lägenhet?
    Lägenhet.

    - Vad jobbar du med?
    Som vikarie på förskola, sedan september. Jätte roligt!

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Sparkarna och känslan av att det bor en liten där inne i magen. Jobbigt är den långa väntan och mina onda revben.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Pass.

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Tv:n och datan, självklart liggandes i soffan med massa kuddar runt omkring mig

    - Favoritmat?
    All fisk som man får äta, helst med potatis och massor med god sås.

    - Några cravings?
    Chocklad (som jag inte ens tyckte om innan jag blev gravid...)

    - Din bästa resa någonsin?
    Egypten med älsklingen i augusti/september (där lilla bebisen kom till också!)

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Ingen aning, jag tror olika varje dag.

    - Några namn klara?
    Mio om det blir en kille, annars kanske Ebba eller Mira.

    - Boat något?
    Flyttar om två veckor, då ska det boas ordentligt!

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Jag älskar att shoppa! Så det har blivit en hel del kläder. Sen filtar, säng, vagn och så har vi beställt en sjal. Har även fått lite saker.
  33. Medlem sedan
    Aug 2000
    #17

    Minchi svarar:

    - Var bor du?
    I södra Norrland

    - Har du familj?
    Ja, älskling och dotter och så mamma och pappa och mormor och morfar och farmor och alla de där...

    - Hus eller lägenhet?
    Vi bor i ett rött hus

    - Vad jobbar du med?
    Jag är förskollärare

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är att jag inte har några direkta krämpor och att bebisen är väldigt aktiv, det känns mysigt. Jobbigast är när jag inte kan sova på nätterna.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Rätt långdragen och slutade med kaos om jag ska fatta mig kort

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Glo på tv, sitta vid datorn

    - Favoritmat?
    Jag äter det mesta, men föredrar vegetarisk mat

    - Några cravings?
    Nä, inte just nu

    - Din bästa resa någonsin?
    Min och älsklingens Mallorcaresa var härlig, och den till Kreta i somras då dottern var utomlands för första gången.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Jag tror att det är en pojke just nu.

    - Några namn klara?
    Nja, inte klara, men vi har diskuterat lite och är åtminstone lite överens

    - Boat något?
    Nä, inte mer än att jag har lagt in de kläder som inhandlats i garderoben.

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Lite kläder, vagn, inget mer.

    Kul med enkät!
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  34. 17
    Minchi svarar: - Var bor du?
    I södra Norrland

    - Har du familj?
    Ja, älskling och dotter och så mamma och pappa och mormor och morfar och farmor och alla de där...

    - Hus eller lägenhet?
    Vi bor i ett rött hus

    - Vad jobbar du med?
    Jag är förskollärare

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Roligast är att jag inte har några direkta krämpor och att bebisen är väldigt aktiv, det känns mysigt. Jobbigast är när jag inte kan sova på nätterna.

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Rätt långdragen och slutade med kaos om jag ska fatta mig kort

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Glo på tv, sitta vid datorn

    - Favoritmat?
    Jag äter det mesta, men föredrar vegetarisk mat

    - Några cravings?
    Nä, inte just nu

    - Din bästa resa någonsin?
    Min och älsklingens Mallorcaresa var härlig, och den till Kreta i somras då dottern var utomlands för första gången.

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Jag tror att det är en pojke just nu.

    - Några namn klara?
    Nja, inte klara, men vi har diskuterat lite och är åtminstone lite överens

    - Boat något?
    Nä, inte mer än att jag har lagt in de kläder som inhandlats i garderoben.

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Lite kläder, vagn, inget mer.

    Kul med enkät!
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18

    Johannas svar....

    - Var bor du?
    Strax utanför Karlstad i Värmland!

    - Har du familj?
    Gift, har två flickor 9 år och 3 år, samt våra föräldrar och en massa syskon!

    - Hus eller lägenhet?
    Hus, byggt 1955.

    - Vad jobbar du med?
    En kombinerad tjänst barnskötare & teckenspråkslärare

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Förutom halsbrännan emellanåt så är graviditeten underbar..Sparkarna är intensiva nu, även på nätterna...njuter av den sista graviditeten!!!

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Den första var en typisk vanlig lång förlossning, men den andra var helt underbar eftersom det gick snabbt och jag var med hela tiden!!!! Ser verkligen fram emot den här förlossningen!!!

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    OM jag får en sån tid så bara slappa, läsa dega i soffan...

    - Favoritmat?
    Kötträtter av olika slag.

    - Några cravings?
    Inget speciellt just nu!

    - Din bästa resa någonsin?
    Vi har precis kommit hem från GranCanaria och det var en mysig tid med familjen!
    Annars New York innan jag fick barn...

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Ingen aning, självklart att vi hoppas på en pojke...Den här gången har jag som helst ingen aning, de andra kände jag på mig att det var flickor men nu...näää kanske en pojke!!!

    - Några namn klara?
    Namnförslag på flickor hur som helst lätt värre med pojknamn...
    Flickornas förslag är Alice eller Astrid....det återstår att se...

    - Boat något?
    NEJ!!! För tidigt......

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Har ju allt, förutom pojkkläder..
    har precis beställt startpaket i beige till bebisen! Måste köpa en ny mjuklift annars är det lugnt...

    Ha en go dag!!!
    Johanna med J (jan 98) & I (feb 04) & A (maj 07)

    **Ta en dag i sänder**
  36. 18
    Johannas svar.... - Var bor du?
    Strax utanför Karlstad i Värmland!

    - Har du familj?
    Gift, har två flickor 9 år och 3 år, samt våra föräldrar och en massa syskon!

    - Hus eller lägenhet?
    Hus, byggt 1955.

    - Vad jobbar du med?
    En kombinerad tjänst barnskötare & teckenspråkslärare

    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    Förutom halsbrännan emellanåt så är graviditeten underbar..Sparkarna är intensiva nu, även på nätterna...njuter av den sista graviditeten!!!

    - Hur var din ev förra förlossning?
    Den första var en typisk vanlig lång förlossning, men den andra var helt underbar eftersom det gick snabbt och jag var med hela tiden!!!! Ser verkligen fram emot den här förlossningen!!!

    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    OM jag får en sån tid så bara slappa, läsa dega i soffan...

    - Favoritmat?
    Kötträtter av olika slag.

    - Några cravings?
    Inget speciellt just nu!

    - Din bästa resa någonsin?
    Vi har precis kommit hem från GranCanaria och det var en mysig tid med familjen!
    Annars New York innan jag fick barn...

    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Ingen aning, självklart att vi hoppas på en pojke...Den här gången har jag som helst ingen aning, de andra kände jag på mig att det var flickor men nu...näää kanske en pojke!!!

    - Några namn klara?
    Namnförslag på flickor hur som helst lätt värre med pojknamn...
    Flickornas förslag är Alice eller Astrid....det återstår att se...

    - Boat något?
    NEJ!!! För tidigt......

    - Shoppat mkt till bebisen?
    Har ju allt, förutom pojkkläder..
    har precis beställt startpaket i beige till bebisen! Måste köpa en ny mjuklift annars är det lugnt...

    Ha en go dag!!!
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19
    Där bor ju jag !!!! I B-hagen alltså !!! Berätta mer !! Våra bebisar blir alltså grannar, vad roligt !!!!!!!!!
  38. 19
    Där bor ju jag !!!! I B-hagen alltså !!! Berätta mer !! Våra bebisar blir alltså grannar, vad roligt !!!!!!!!!
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Här kommer mina svar

    - Var bor du?
    På landet, mössebergs norra sluttning
    - Har du familj?
    Sambo och två pojkar (och tre systrar med respektive och magar och mamma och pappa) fyra katter och en hund.
    - Hus eller lägenhet?
    Hus
    - Vad jobbar du med?
    lite allt möjligt, inte så mycket just nu
    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    roligast - magen och sparkarna
    jobbigast - illamåendet, foglossning och humöret
    - Hur var din ev förra förlossning?
    Första var inte så rolig, födde i gynstol, fick inte bestämma något själv
    Andra var underbar, födde hemma i vardagsrummet ståendes på alla fyra.
    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Hälla upp ett bad och plocka fram en bra bok tex
    - Favoritmat?
    Vällagad mat som inte hetsats ihop, och mycket sallad till.
    - Några cravings?
    inte så farligt
    - Din bästa resa någonsin?
    Senaste egyptenresan
    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Vet inte, blir säkert ett pojke till...
    - Några namn klara?
    Inte klara men vi funderar. Viola kanske, pojke svårare.
    - Boat något?
    Så fort jag får chansen. Vardagsrummet och barnrummet och pannan ska vara klart till maj iallafall.
    - Shoppat mkt till bebisen?
    Ingenting alls tror jag... är lite anti konsumtion
  40. 20
    Här kommer mina svar

    - Var bor du?
    På landet, mössebergs norra sluttning
    - Har du familj?
    Sambo och två pojkar (och tre systrar med respektive och magar och mamma och pappa) fyra katter och en hund.
    - Hus eller lägenhet?
    Hus
    - Vad jobbar du med?
    lite allt möjligt, inte så mycket just nu
    - Vad tycker du är roligast/jobbigast med graviditeten?
    roligast - magen och sparkarna
    jobbigast - illamåendet, foglossning och humöret
    - Hur var din ev förra förlossning?
    Första var inte så rolig, födde i gynstol, fick inte bestämma något själv
    Andra var underbar, födde hemma i vardagsrummet ståendes på alla fyra.
    - Favoritsysselsättning när man ska vara "hemma o vila"?
    Hälla upp ett bad och plocka fram en bra bok tex
    - Favoritmat?
    Vällagad mat som inte hetsats ihop, och mycket sallad till.
    - Några cravings?
    inte så farligt
    - Din bästa resa någonsin?
    Senaste egyptenresan
    - Väntar du flicka eller pojke och vad tror du annars?
    Vet inte, blir säkert ett pojke till...
    - Några namn klara?
    Inte klara men vi funderar. Viola kanske, pojke svårare.
    - Boat något?
    Så fort jag får chansen. Vardagsrummet och barnrummet och pannan ska vara klart till maj iallafall.
    - Shoppat mkt till bebisen?
    Ingenting alls tror jag... är lite anti konsumtion
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Liten alltmöjligtenkät
    By sarah m maxen-03 o smultronbebisen v 25 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar