Bada bassäng i badhus?
_0706 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Bada bassäng i badhus?

    Hej,

    Är det ok att bada i en allmän bassäng på ett badhus när man är gravid? Har hört något om att det inte är bra för bakterierisken...
  2. 1
    Bada bassäng i badhus? Hej,

    Är det ok att bada i en allmän bassäng på ett badhus när man är gravid? Har hört något om att det inte är bra för bakterierisken...
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Bada på du! Att simma, gå på vattengympa eller bara bada omkring för nöjes skull är helt ok! Däremot har jag hört att bubbelpool kan vara lite sämre då det är så mkt bakterier där i... samtidigt så ska ju bakterier inte kunna ta sig förbi slemproppen så det där är nog olika hur man tänker... Jag badar på badhus som vanligt men bubblar inte.

    Simma lugnt!
  4. 2
    Bada på du! Att simma, gå på vattengympa eller bara bada omkring för nöjes skull är helt ok! Däremot har jag hört att bubbelpool kan vara lite sämre då det är så mkt bakterier där i... samtidigt så ska ju bakterier inte kunna ta sig förbi slemproppen så det där är nog olika hur man tänker... Jag badar på badhus som vanligt men bubblar inte.

    Simma lugnt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3

    det är bubbelpoolen du ska

    undvika.
    Där är det högre bakteriehalt pga att temperaturen ligger runt 37°
    Vanlig pool du simmar i ligger kanske runt 25° och ska inte vara nån fara alls!

    Simma lugnt!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  6. 3
    det är bubbelpoolen du ska undvika.
    Där är det högre bakteriehalt pga att temperaturen ligger runt 37°
    Vanlig pool du simmar i ligger kanske runt 25° och ska inte vara nån fara alls!

    Simma lugnt!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Följdfråga! Jag är så sugen på att gå och simma och undrar om det är ok att basta oxå??
  8. 4
    Följdfråga! Jag är så sugen på att gå och simma och undrar om det är ok att basta oxå??
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    ja

    bara du inte sitter för länge så du blir för varm.
    Ingen finsk bastu i flera timmar alltså

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    ja bara du inte sitter för länge så du blir för varm.
    Ingen finsk bastu i flera timmar alltså
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    ok! tack för svaret! hihi nä jag klarar normalt inte att sitta så länge... men det kan vara bra att sitta med lite balsam i håret en stund. Blir jättesugen på att gå och simma nu! Har ju simhallen på andra sidan gatan med!!!! lyxigt va!
  12. 6
    ok! tack för svaret! hihi nä jag klarar normalt inte att sitta så länge... men det kan vara bra att sitta med lite balsam i håret en stund. Blir jättesugen på att gå och simma nu! Har ju simhallen på andra sidan gatan med!!!! lyxigt va!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Jag har frågat vårdpersonalen om det och det är helt okej att basta på! Så njut du!
  14. 7
    Jag har frågat vårdpersonalen om det och det är helt okej att basta på! Så njut du!

Liknande trådar

  1. Bada bassäng?
    By ny här in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 13:45
  2. Bada i bassäng?
    By nettis73 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 09:13
  3. När kan man bada i allmän bassäng?
    By annicaswe in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 14:47
  4. Bada i bassäng???
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 16:08
  5. Är det olämpligt att bada i bassäng
    By Tweety2012 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar