Bebis med torr hårbotten
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Bebis med torr hårbotten

    Ester har så torr hårbotten! Det är inte skorv (som ju är mer gulaktigt och "fett") utan alldeles fnasigt. Kan man smörja med något tror ni? Hon har massor med hår, så barnolja funkar inte så bra eftersom det mest hamnar i håret...
    Alla goda ting är tre!

    W-01, T-03 och E -06

    http://cirkustrebarn.blogspot.com
  2. 1
    Bebis med torr hårbotten Ester har så torr hårbotten! Det är inte skorv (som ju är mer gulaktigt och "fett") utan alldeles fnasigt. Kan man smörja med något tror ni? Hon har massor med hår, så barnolja funkar inte så bra eftersom det mest hamnar i håret...
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Hon e sååå go med allt sitt hår! (säger jag med "skallepär" *ler* dottern min hade massor & han nästan inget *S*)

    Men blir nog svårt att smörja med ngt utan att det hamnar där i.. Hmm.. Badar hon i olja/vatten? Adrian gör det & det blir lite "fettigt" i håret men det brukar vara borta dagen ef.. Borde väl fetta hårbottnen lite eller? *spånar*

    Annars ngn bra salva, riktigt fet.. Eller Bepanthen. Den e super om det e torrt! (fast skulle gissa att det sätter sig i håret)

    Hoppas du får bättre tips av ngn annan!

    Kram & Trevlig Helg
  4. 2
    Hon e sååå go med allt sitt hår! (säger jag med "skallepär" *ler* dottern min hade massor & han nästan inget *S*)

    Men blir nog svårt att smörja med ngt utan att det hamnar där i.. Hmm.. Badar hon i olja/vatten? Adrian gör det & det blir lite "fettigt" i håret men det brukar vara borta dagen ef.. Borde väl fetta hårbottnen lite eller? *spånar*

    Annars ngn bra salva, riktigt fet.. Eller Bepanthen. Den e super om det e torrt! (fast skulle gissa att det sätter sig i håret)

    Hoppas du får bättre tips av ngn annan!

    Kram & Trevlig Helg
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Mjäll? Nä, de blir ju lät torra i huden och även hårbotten. Ta lite vanligt balsam och smörj in i hårbotten, låt sitta tills nästa dag och skölj ur.Det är lättare att få bort än oljan.Brukar funka tycker jag
  6. 3
    Mjäll? Nä, de blir ju lät torra i huden och även hårbotten. Ta lite vanligt balsam och smörj in i hårbotten, låt sitta tills nästa dag och skölj ur.Det är lättare att få bort än oljan.Brukar funka tycker jag
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Tack båda för svaren! När fnaset lossnar så ser det faktiskt ut precis som mjäll. Ska testa med lite balsam. Olja i badvattnet är ju också bra men det är så sällan hon badar, lillstumpan brukar få duscha med mig istället.
  8. 4
    Tack båda för svaren! När fnaset lossnar så ser det faktiskt ut precis som mjäll. Ska testa med lite balsam. Olja i badvattnet är ju också bra men det är så sällan hon badar, lillstumpan brukar få duscha med mig istället.

Liknande trådar

  1. Torr hårbotten!
    By Blaise in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 11:54
  2. Fruktansvärt torr hårbotten?
    By malva_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 11:17
  3. torr hårbotten
    By banydyme in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 16:24
  4. torr hårbotten!!!
    By tjejn in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 20:40
  5. Torr i hårbotten ?
    By Eva76 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar