Kan era barn sjunga?
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Kan era barn sjunga?

    Vi sjunger med Elvira mycket och hon är med oss på kör varje vecka. Hon sjunger gärna, men det är mest att hon säger rätt ord med entonig röst. Det låter jätteroligt! Har en kompis som har en dotter som är lika gammal och hon kan verkligen sjunga melodier. Vore kul att höra hur det är med era småglin!
  2. 1
    Kan era barn sjunga? Vi sjunger med Elvira mycket och hon är med oss på kör varje vecka. Hon sjunger gärna, men det är mest att hon säger rätt ord med entonig röst. Det låter jätteroligt! Har en kompis som har en dotter som är lika gammal och hon kan verkligen sjunga melodier. Vore kul att höra hur det är med era småglin!
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    Nope, Vigor kan inte sjunga. Han hänger mest med på rörelser och dansar. Han pratar inte heller så att han skulle sjunga är nog lite överkurs...
  4. 2
    Nope, Vigor kan inte sjunga. Han hänger mest med på rörelser och dansar. Han pratar inte heller så att han skulle sjunga är nog lite överkurs...
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Jo

    Iza sjunger melodierna men med bara några enstaka ord rätt! Men man hör både Blinka lilla stjärna och Karlsson på taket! *skrattar* Sen kan hon göra rörelser så man fattar vilken hon nynnar på! Jobbar ju som dagmamma nu och vi sjunger mycket med dom små på vår gruppverksamhet med övriga dagmammor och man märker att hon suger åt sig alla sånger iaf, men som sagt, orden hänger inte med riktigt än!
  6. 3
    Jo Iza sjunger melodierna men med bara några enstaka ord rätt! Men man hör både Blinka lilla stjärna och Karlsson på taket! *skrattar* Sen kan hon göra rörelser så man fattar vilken hon nynnar på! Jobbar ju som dagmamma nu och vi sjunger mycket med dom små på vår gruppverksamhet med övriga dagmammor och man märker att hon suger åt sig alla sånger iaf, men som sagt, orden hänger inte med riktigt än!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Frida sjunger lite.
    Kan ganska många ord i sångerna och man hör vilken melodi det är.
    Hon kan blinka lilla stjärna, bäbä vita lamm och några Astrid Lindgren sånger, typ Pippi.
    Hon är ju så söt när hon försöker hänga med i storasysters sång!
  8. 4
    Frida sjunger lite.
    Kan ganska många ord i sångerna och man hör vilken melodi det är.
    Hon kan blinka lilla stjärna, bäbä vita lamm och några Astrid Lindgren sånger, typ Pippi.
    Hon är ju så söt när hon försöker hänga med i storasysters sång!
  9. elin med hemlis
    #5
    Ja, Hedda sjunger ganska mycket. Kanske inte alla ord i sången men man hör vad det är o man hör melodin. Till musik sjunger hon bättre eller när hon står framför pippivideon o sjunger med helt överlycklig *S*
  10. 5
    Ja, Hedda sjunger ganska mycket. Kanske inte alla ord i sången men man hör vad det är o man hör melodin. Till musik sjunger hon bättre eller när hon står framför pippivideon o sjunger med helt överlycklig *S*
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Elvira kan typ alla ord så hon säger t ex "nytt täffa ja e kokkedill ködde junt i en bil" fast hon mumlar entonigt samtidigt. Jättemärkligt låter det!
  12. 6
    Elvira kan typ alla ord så hon säger t ex "nytt täffa ja e kokkedill ködde junt i en bil" fast hon mumlar entonigt samtidigt. Jättemärkligt låter det!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Lukas sjunger jättefint. Han blir nog en världens stora tenorer på Milano-operan när han blir stor...

    Man hör vilka melodier det är och kan hela texterna på en del visor. Vi sjunger mycket tillsammans, Lukas och jag, plus att de sjunger mycket på hans förskola.
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  14. 7
    Lukas sjunger jättefint. Han blir nog en världens stora tenorer på Milano-operan när han blir stor...

    Man hör vilka melodier det är och kan hela texterna på en del visor. Vi sjunger mycket tillsammans, Lukas och jag, plus att de sjunger mycket på hans förskola.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Jajemensan! Astrid sjunger för fulla muggar och man hör precis vad det är för låt. Hennes favortilåt just nu är "Zlatan" och Eloise. Vi har Sing star hemma och Astrid och storasyster Hedda sjunger karaeoke så ofta de får.
    Jag är väldigt musikintresserad och har alltid sjungt i kör och uppträtt i olika sammanhang så de har väl fått sina musikgener från mej.
    Så här hemma sjungs det mest hela tiden.
  16. 8
    Jajemensan! Astrid sjunger för fulla muggar och man hör precis vad det är för låt. Hennes favortilåt just nu är "Zlatan" och Eloise. Vi har Sing star hemma och Astrid och storasyster Hedda sjunger karaeoke så ofta de får.
    Jag är väldigt musikintresserad och har alltid sjungt i kör och uppträtt i olika sammanhang så de har väl fått sina musikgener från mej.
    Så här hemma sjungs det mest hela tiden.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Men jag sjunger och spelar massor hemma och Johan blev nästan heltidsmusiker, så Elviras gener måste ha letat sig fram nån annanstans ifrån. Typ farfar
  18. 9
    Men jag sjunger och spelar massor hemma och Johan blev nästan heltidsmusiker, så Elviras gener måste ha letat sig fram nån annanstans ifrån. Typ farfar
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Stående repertoar här - alla sånger jag sjungit kring nattandet går igen. Baaarneeen är för den oinvigde Barbro Hörbergs egentligen mycket sorgliga visa Gamla älskade barn - jag sjunger och Elliot har vissa ord han sjunger med i.

    Roligast hittills är när han hummar med i en gammal låt av John Denver (Annie´s song), den är ju på engelska och det låter jättekul när en tvååring tolkar lite som han vill .
  20. 10
    Stående repertoar här - alla sånger jag sjungit kring nattandet går igen. Baaarneeen är för den oinvigde Barbro Hörbergs egentligen mycket sorgliga visa Gamla älskade barn - jag sjunger och Elliot har vissa ord han sjunger med i.

    Roligast hittills är när han hummar med i en gammal låt av John Denver (Annie´s song), den är ju på engelska och det låter jättekul när en tvååring tolkar lite som han vill .
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11

    Sjunger inte

    Han gör mest rörelser till låtarna. Men nu så har han lärt sig några ord till en visa "äppelmelodi". Han säger "bäppe" och "va!" när man sjunger den. Men så mycket till sång är det inte
    ****************************
    MiaMaria
  22. 11
    Sjunger inte Han gör mest rörelser till låtarna. Men nu så har han lärt sig några ord till en visa "äppelmelodi". Han säger "bäppe" och "va!" när man sjunger den. Men så mycket till sång är det inte
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Jag tycker att L sjunger rätt bra. Storasyster o han sjunger ungefär jämnlika, det skiljer 1,5 år mellan dem. Ibland sjunger han ju texten fel, men vissa kan han hela texten på, så duktig så :-) O det hörs alltid vad han sjunger så jo jag tycker han sjunger med melodi i också.
  24. 12
    Jag tycker att L sjunger rätt bra. Storasyster o han sjunger ungefär jämnlika, det skiljer 1,5 år mellan dem. Ibland sjunger han ju texten fel, men vissa kan han hela texten på, så duktig så :-) O det hörs alltid vad han sjunger så jo jag tycker han sjunger med melodi i också.
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Lukas sjunger...

    sommar och sol och Lilla fröken fräken, några strofer bara, men med melodi och ord som hörs.

    Kram!
  26. 13
    Lukas sjunger... sommar och sol och Lilla fröken fräken, några strofer bara, men med melodi och ord som hörs.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Att sjunga
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 21:59
  2. Sjunga
    By cia76 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 09:26
  3. Hur ska man sjunga?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 22:34
  4. På tal om att sjunga
    By Jool in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 19:13
  5. Öga & sjunga
    By M&E:na in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar