Kan dom små få kräksjukan?
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Kan dom små få kräksjukan?

    Hej!

    Min dotter på 3 har varit sjuk i några dagar, feber, kräkts och haft ont i halsen. Nu mår hon lite bättre men nu har lillkillen på 2 veckor börjat bli lite knepig. Inatt och idag har han bara gnällt hela tiden, ingenting är bra. Han har inte kräkts innan men idag har det kommit mycket flera gånger. Inte vid amning utan lite när som helst, när han nyss hade vaknat osv. Han nyser och hostar också.
    Kan dessa små få samma sjukdomar som oss?
    Om han är sjuk, vad ska man tänka på då?
    Jag tänker att det är viktigt att han får i sig mycket vätska, men han är inte så sugen på att äta. Han äter ju men väldigt lite varje gång.
    Usch, borde man bli orolig?
  2. 1
    Kan dom små få kräksjukan? Hej!

    Min dotter på 3 har varit sjuk i några dagar, feber, kräkts och haft ont i halsen. Nu mår hon lite bättre men nu har lillkillen på 2 veckor börjat bli lite knepig. Inatt och idag har han bara gnällt hela tiden, ingenting är bra. Han har inte kräkts innan men idag har det kommit mycket flera gånger. Inte vid amning utan lite när som helst, när han nyss hade vaknat osv. Han nyser och hostar också.
    Kan dessa små få samma sjukdomar som oss?
    Om han är sjuk, vad ska man tänka på då?
    Jag tänker att det är viktigt att han får i sig mycket vätska, men han är inte så sugen på att äta. Han äter ju men väldigt lite varje gång.
    Usch, borde man bli orolig?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    vad jag har hört från bvc nu var det längesedan iofs men jag hade magsjuka med 2an tror jag det var och jag ammade jag frågade vad för risker det fanns att bäbisen skulle bli smittad och fick svaret att det var mycket ovanligt
    jag skulle amma som vanligt och tänka på att försöka dricka lite åt gången men väldigt ofta för att inte jag själv skulle bli uttorkad.
    men man kände sig väldigt ofräsch
    jag duschade noga efter toalettbesöken för säkerhets skull,

    så försök att hålla en riktigt god hygien sen kasnke man inte behöver pussa för mycket på barnet förståss.
  4. 2
    vad jag har hört från bvc nu var det längesedan iofs men jag hade magsjuka med 2an tror jag det var och jag ammade jag frågade vad för risker det fanns att bäbisen skulle bli smittad och fick svaret att det var mycket ovanligt
    jag skulle amma som vanligt och tänka på att försöka dricka lite åt gången men väldigt ofta för att inte jag själv skulle bli uttorkad.
    men man kände sig väldigt ofräsch
    jag duschade noga efter toalettbesöken för säkerhets skull,

    så försök att hålla en riktigt god hygien sen kasnke man inte behöver pussa för mycket på barnet förståss.

Liknande trådar

  1. OT- om kräksjukan
    By The Perny in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 15:11
  2. Kräksjukan är här!
    By Linkmamman in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 21:21
  3. kräksjukan
    By banydyme in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 17:07
  4. Fyy! För kräksjukan!
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 13:23
  5. kräksjukan..
    By oja39 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar