favorit-pampers har skickat ut
_0412 Decemberbarn
  1. elin med hemlis
    #1

    favorit-pampers har skickat ut

    sitt mail igen då om barns språk o ja brukar skumma igenom breven lite snabbt för oftast står inget ja inte redan vet eller inget som ja kan dra nytta av ändå..

    Men nu fastnade ja lite för fula ord (inte för att Hedda kan så många fula ord direkt, hon säger attans ibland men det tycker ja e ok för d använder ja när ja "svär" om ja vet att hon hör) men enligt pampers så är även kiss o bajs ord fula. Hur tror ni dom menar då. Att barnen säger Kiss-mamma o bajs-pappa kan ja kanske hålla med om att det inte låter så trevligt men annars tycker ja man måste få prata om nåt så naturligt som kiss o bajs när man e 2 år? Eller tänker ja konstigt? Hur tänker ni?
  2. 1
    favorit-pampers har skickat ut sitt mail igen då om barns språk o ja brukar skumma igenom breven lite snabbt för oftast står inget ja inte redan vet eller inget som ja kan dra nytta av ändå..

    Men nu fastnade ja lite för fula ord (inte för att Hedda kan så många fula ord direkt, hon säger attans ibland men det tycker ja e ok för d använder ja när ja "svär" om ja vet att hon hör) men enligt pampers så är även kiss o bajs ord fula. Hur tror ni dom menar då. Att barnen säger Kiss-mamma o bajs-pappa kan ja kanske hålla med om att det inte låter så trevligt men annars tycker ja man måste få prata om nåt så naturligt som kiss o bajs när man e 2 år? Eller tänker ja konstigt? Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ja jag håller med. Fast dom kanske menar att man inte ska överreagera på orden typ "men vad sääääger du??" eller skratta massor, för att dom kommer använda dom orden jättemycket då. Elvira är rätt så intresserad av bajs just nu. Hon har sagt till ganska många vi har träffat senaste tiden: "min pappa bajsar jobbet" Så då vet dom det liksom
  4. 2
    Ja jag håller med. Fast dom kanske menar att man inte ska överreagera på orden typ "men vad sääääger du??" eller skratta massor, för att dom kommer använda dom orden jättemycket då. Elvira är rätt så intresserad av bajs just nu. Hon har sagt till ganska många vi har träffat senaste tiden: "min pappa bajsar jobbet" Så då vet dom det liksom
  5. elin med hemlis
    #3
    hehe, fast d e ju inte alla som bajsar på jobbet *S*

    Hade en kompis vars barn upplyste mig om att pappa la en kabel *S*
  6. 3
    hehe, fast d e ju inte alla som bajsar på jobbet *S*

    Hade en kompis vars barn upplyste mig om att pappa la en kabel *S*
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Hmmm

    Nja, jag tycker inte att kiss ch bajs ord är direkt fula om dom används rätt s a s. Däremot gillar jag inte riktigt när min 5½ åring springer runt och säger bajs och kiss om allt och skrattar åt det.
  8. 4
    Hmmm Nja, jag tycker inte att kiss ch bajs ord är direkt fula om dom används rätt s a s. Däremot gillar jag inte riktigt när min 5½ åring springer runt och säger bajs och kiss om allt och skrattar åt det.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Nej, kiss o bajs ser jag inte som svordomar. I så fall skulle väl alla ord kunna göras som svordomar. Båda barnen pratar om bajs o kiss här hemma. Även snopp o pulla används. Barnen är verkligen förundrade över att det kan komma kiss o bajs o att man inte ser likadana ut mellan benen. Vi gör inte så stor affär om det utan de får prata. Däremot finns tillfällen då vi inte accepterar att det pratas om bajs o det är i matbordet. Då brukar vi säga att de får gå in på toaletten o prata. Rätt eller fel vet jag inte, men vi tycker det känns okej att sätta den regeln.

    Barnen har en rolig sång med som de kan sjunga var som helst, den går så här:
    "Högt uppe på berget finns ingen poils. Där kan man gå naken o släppa en fis." Det tycker de är jätte roligt, men annan kan ju nästan skämmas ihjäl när de börjar sjunga den högt o tydligt i affären, haha.
  10. 5
    Nej, kiss o bajs ser jag inte som svordomar. I så fall skulle väl alla ord kunna göras som svordomar. Båda barnen pratar om bajs o kiss här hemma. Även snopp o pulla används. Barnen är verkligen förundrade över att det kan komma kiss o bajs o att man inte ser likadana ut mellan benen. Vi gör inte så stor affär om det utan de får prata. Däremot finns tillfällen då vi inte accepterar att det pratas om bajs o det är i matbordet. Då brukar vi säga att de får gå in på toaletten o prata. Rätt eller fel vet jag inte, men vi tycker det känns okej att sätta den regeln.

    Barnen har en rolig sång med som de kan sjunga var som helst, den går så här:
    "Högt uppe på berget finns ingen poils. Där kan man gå naken o släppa en fis." Det tycker de är jätte roligt, men annan kan ju nästan skämmas ihjäl när de börjar sjunga den högt o tydligt i affären, haha.
  11. elin med hemlis
    #6
    Ja, ja kan oxå tycka att man behöver inte använda orden som typ bajsmjölken om man inte tycker om osv men eftersom detta är ett utskick som görs vid 2 årsåldern så känns det nästan mer logiskt att det pratas ganska jättemycket kiss o bajs då många börjar intresera sig för pottan eller toan..
  12. 6
    Ja, ja kan oxå tycka att man behöver inte använda orden som typ bajsmjölken om man inte tycker om osv men eftersom detta är ett utskick som görs vid 2 årsåldern så känns det nästan mer logiskt att det pratas ganska jättemycket kiss o bajs då många börjar intresera sig för pottan eller toan..
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    nä d kan ja förstå men då används dom kanske lite fel som du säger men eftersom detta va ett utskick till barn runt 2 år så kändes det så konstigt eftersom det är ett så stort samtalsämne nu när hon börjat sluta ed blöja o toan är en så stor grej liksom..
  14. 7
    nä d kan ja förstå men då används dom kanske lite fel som du säger men eftersom detta va ett utskick till barn runt 2 år så kändes det så konstigt eftersom det är ett så stort samtalsämne nu när hon börjat sluta ed blöja o toan är en så stor grej liksom..
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Ja, jag håller med dig!

    Ett av Izas första klockrena ord förutom mamma och pappa var ju ordet bajs! *S*
  16. 8
    Ja, jag håller med dig! Ett av Izas första klockrena ord förutom mamma och pappa var ju ordet bajs! *S*

Liknande trådar

  1. Pampers
    By omman83 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 07:08
  2. Skickat eller inte skickat?
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 10:46
  3. Pampers?
    By sarap in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 19:22
  4. Pampers
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 11:42
  5. Pampers?
    By pannskrutt in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar