Herman ska bli storebror igen!
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Herman ska bli storebror igen!

    Fick en kul överraskning för några veckor sen i form av ett positivt graviditetstest! Bara två veckor senare kom nästa överraskning. Trodde att jag var i v 8 men ett vul visade att jag var i v 12! I början av augusti är vår lilla Hoppsan beräknad att komma och vi ser med spänning fram emot att bli trebarnsföräldrar! Herman är överlycklig och Elly säger "babababaaaa ng-guh" så jag antar att hon gillar tanken på att bli storasyster! Lite kul att det gick så här med tanke på hur vi fick kämpa för att få till lilla Elly! Hon kommer att vara 15 månader när bebisen kommer. Tur att storebror är så pass gammal och kan hjälpa till! *s*

    Mår mycket, mycket bättre än de båda tidigare gångerna och det är såååå skönt! Har alltid skakat på huvudet åt tjejer som inte har fattat att de är gravida förrän de har kommit en bra bit in i graviditeten. HUR kan man missa det??? Hallå??? Det KÄNNS ju!!! Eller...? *s* Fast jag gick igenom en galloperation och åkte på otrevliga komplikationer efter det så det är egentligen inte så konstigt att jag inte fattade nåt. Trodde ju att illamåendet och frossan och att jag gick över tiden berodde på sviterna efter det... fast till slut blev maken misstänksam och jag köpte ett test för att motbevisa honom. Men hoppsan! Det blev visst ett plus! *s*
  2. 1
    Herman ska bli storebror igen! Fick en kul överraskning för några veckor sen i form av ett positivt graviditetstest! Bara två veckor senare kom nästa överraskning. Trodde att jag var i v 8 men ett vul visade att jag var i v 12! I början av augusti är vår lilla Hoppsan beräknad att komma och vi ser med spänning fram emot att bli trebarnsföräldrar! Herman är överlycklig och Elly säger "babababaaaa ng-guh" så jag antar att hon gillar tanken på att bli storasyster! Lite kul att det gick så här med tanke på hur vi fick kämpa för att få till lilla Elly! Hon kommer att vara 15 månader när bebisen kommer. Tur att storebror är så pass gammal och kan hjälpa till! *s*

    Mår mycket, mycket bättre än de båda tidigare gångerna och det är såååå skönt! Har alltid skakat på huvudet åt tjejer som inte har fattat att de är gravida förrän de har kommit en bra bit in i graviditeten. HUR kan man missa det??? Hallå??? Det KÄNNS ju!!! Eller...? *s* Fast jag gick igenom en galloperation och åkte på otrevliga komplikationer efter det så det är egentligen inte så konstigt att jag inte fattade nåt. Trodde ju att illamåendet och frossan och att jag gick över tiden berodde på sviterna efter det... fast till slut blev maken misstänksam och jag köpte ett test för att motbevisa honom. Men hoppsan! Det blev visst ett plus! *s*
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Grattis till ert lilla tillskott! Vilken överraskning!

    Härligt att du mår bättre än dina andra graviditeter och visst kan man få sig en överraskning när det blir ett plus i testet när man förväntat sig ett minus.
  4. 2
    Grattis till ert lilla tillskott! Vilken överraskning!

    Härligt att du mår bättre än dina andra graviditeter och visst kan man få sig en överraskning när det blir ett plus i testet när man förväntat sig ett minus.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    visste ju redan men säger grattis igen. Det är faktiskt stor skillnad på att vara trebarnsförälder mot att "bara" ha två, fast för det mesta är det bara positivt.
    Ganska häftigt när man sitter alla kring matbordet och tittar på barnen och tänker-gud, vad häftigt, vi är storfamilj nu
  6. 3
    visste ju redan men säger grattis igen. Det är faktiskt stor skillnad på att vara trebarnsförälder mot att "bara" ha två, fast för det mesta är det bara positivt.
    Ganska häftigt när man sitter alla kring matbordet och tittar på barnen och tänker-gud, vad häftigt, vi är storfamilj nu
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Nämen å, grattis!! 15 månader, då blir hon ju en stooor stora syster!!... Härligt!
  8. 4
    Nämen å, grattis!! 15 månader, då blir hon ju en stooor stora syster!!... Härligt!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Grattis!!!! Vilken harlig overraskning!!
  10. 5
    Grattis!!!! Vilken harlig overraskning!!
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Men grattis, va kul
    Tänk va otroligt ja, jag minns alla era turer innan ni lyckades få Elly. Kul med fler som får en liten Hoppsan
    Vår Hoppsan fyller ett år på fredag redan, tänk va tiden går
  12. 6
    Men grattis, va kul
    Tänk va otroligt ja, jag minns alla era turer innan ni lyckades få Elly. Kul med fler som får en liten Hoppsan
    Vår Hoppsan fyller ett år på fredag redan, tänk va tiden går
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Grattis så roligt!
    Härligt med en liten till. Skönt att må ganska så bra.
  14. 7
    Grattis så roligt!
    Härligt med en liten till. Skönt att må ganska så bra.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Men, vad roligt! Grattis och lycka till!
  16. 8
    Men, vad roligt! Grattis och lycka till!
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Åh grattis...nu börjar jag nästan gråta...åh så mys
  18. 9
    Åh grattis...nu börjar jag nästan gråta...åh så mys
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Åååååå va roligt, Åsa! STORT grattis! Massor med kramar!
  20. 10
    Åååååå va roligt, Åsa! STORT grattis! Massor med kramar!
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    Nä men kära nån!!!

    vilken överraskning!!!! Grattis! Nu har det ju gått en tid sedan Du skrev detta. Vi måste få till den där lunchen snart.
  22. 11
    Nä men kära nån!!! vilken överraskning!!!! Grattis! Nu har det ju gått en tid sedan Du skrev detta. Vi måste få till den där lunchen snart.

Liknande trådar

  1. Sjukt igen. Storebror.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 21:42
  2. Nils är storebror igen!
    By Sassa. in forum _0307 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-04, 10:10
  3. Oliver ska bli storebror igen!
    By Jess74 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 14:15
  4. Storebror igen!
    By Anemona in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 11:18
  5. Simon ska bli storebror igen :)
    By Cesse m.4 in forum _01 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 15:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar