1½-årskontroll
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    1½-årskontroll

    ja i fredags var det då Bellas tur (efter två inställda tider) att få spruta och bygga med klossar *ler*
    Bella staplade klossarna direkt och ville gärna fortsätta med det längre..hon kunde allt som de "ska kunna" nu och fick en stor okejstämpel på rumpan =P
    De frågade om hon kunde säga 5-8 ord nu och jag berättade att hon kan mycket mer än det och att hon sätter ihop ord och att hon den senaste månaden börjat säga treordsmeningar vilket dom tydligen inte brukar göra förrän i treårsåldern.
    vi fick en såndär ABC-brochyr med tips på böcker osv. men vi fick den för barn som är 2½-3 år. Och jag fick som vanligt höra att jag är en såå bra mamma till Isabella (som att det är ovanligt att en ung mamma är det) och jag börjar bli lite trött på att hon alltid ska säga det.. sen vägde vi och mätte henne och hon vägde 11.760 kg och var 86 cm lång. sen var det dags för sprutan och det var inte alls roligt. Isabella var trött och hungrig och det blir ju inte bättre för att nån kommer och sticker en i benet då heller =P
    sen skulle hon få ett klistermärke men skrek då: neje, Bella neje (ungefär som, nej, bella säger nej) men till slut gick hon med på att ta emot det när hon såg att det var en tiger så nu sitter den på hennes säng och hon tittar på den varje kväll när hon ska sova *ler*
    så hon fick iallafall godkänt på kontrollen och nu ska vi inte tillbaka förrän hon är tre år (om vi inte vill komma för något speciellt eller om vi vill komma och väga)
    Mamma till Isabella som får hela världen att le!

    http://www.metrobloggen.se/forssell
  2. 1
    1½-årskontroll ja i fredags var det då Bellas tur (efter två inställda tider) att få spruta och bygga med klossar *ler*
    Bella staplade klossarna direkt och ville gärna fortsätta med det längre..hon kunde allt som de "ska kunna" nu och fick en stor okejstämpel på rumpan =P
    De frågade om hon kunde säga 5-8 ord nu och jag berättade att hon kan mycket mer än det och att hon sätter ihop ord och att hon den senaste månaden börjat säga treordsmeningar vilket dom tydligen inte brukar göra förrän i treårsåldern.
    vi fick en såndär ABC-brochyr med tips på böcker osv. men vi fick den för barn som är 2½-3 år. Och jag fick som vanligt höra att jag är en såå bra mamma till Isabella (som att det är ovanligt att en ung mamma är det) och jag börjar bli lite trött på att hon alltid ska säga det.. sen vägde vi och mätte henne och hon vägde 11.760 kg och var 86 cm lång. sen var det dags för sprutan och det var inte alls roligt. Isabella var trött och hungrig och det blir ju inte bättre för att nån kommer och sticker en i benet då heller =P
    sen skulle hon få ett klistermärke men skrek då: neje, Bella neje (ungefär som, nej, bella säger nej) men till slut gick hon med på att ta emot det när hon såg att det var en tiger så nu sitter den på hennes säng och hon tittar på den varje kväll när hon ska sova *ler*
    så hon fick iallafall godkänt på kontrollen och nu ska vi inte tillbaka förrän hon är tre år (om vi inte vill komma för något speciellt eller om vi vill komma och väga)
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Heja tjejen!

    Vad skönt att allt var bra med henne. Ja efter 1½-årskontrollen glesas verkligen kontrollerna ut! Imorgon är det Theas tur. Jag är tveksam till om hon får någon ok-stämpel. Prata är nämligen något hon nästan inte gör. Hon kan säga mamma, "ma" (mat), "dä" (där) och nä. (Däremot förstår hon massor, men jag vet inte om de tar hänsyn till det...)
    Lycka är en resa inte en destination.
  4. 2
    Heja tjejen! Vad skönt att allt var bra med henne. Ja efter 1½-årskontrollen glesas verkligen kontrollerna ut! Imorgon är det Theas tur. Jag är tveksam till om hon får någon ok-stämpel. Prata är nämligen något hon nästan inte gör. Hon kan säga mamma, "ma" (mat), "dä" (där) och nä. (Däremot förstår hon massor, men jag vet inte om de tar hänsyn till det...)
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Skönt med ok stämpel. Tror du itne hon på BVC tror att man har lite dåligt självförtroende när man är ung mamma och därför är lite extra stöttande mot dig? Du vet hon känner ju itne dig som vi gör som vet att du är lika bra mamma som vemsomhelst oavsett ålder. *L*
  6. 3
    Skönt med ok stämpel. Tror du itne hon på BVC tror att man har lite dåligt självförtroende när man är ung mamma och därför är lite extra stöttande mot dig? Du vet hon känner ju itne dig som vi gör som vet att du är lika bra mamma som vemsomhelst oavsett ålder. *L*
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    det är nog så som du säger och självklart menar hon bara väl MEN det blir lite tjatigt när hon säger samma sak varje gång hon ser oss =P
  8. 4
    det är nog så som du säger och självklart menar hon bara väl MEN det blir lite tjatigt när hon säger samma sak varje gång hon ser oss =P

Liknande trådar

  1. 4-årskontroll.
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:08
  2. 2½-årskontroll?
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 20:18
  3. 4-årskontroll
    By Femina in forum _03 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:44
  4. 1 -årskontroll!
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:43
  5. 5-årskontroll
    By Sanna med tjejerna in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar