En liten varning till er med
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    En liten varning till er med

    Hemsidor.
    Jag fick mail förut i dag om att min sida om/med Tella förekom på en annan sida där det värkar vara mer eller mindre sport att hitta sidor/bilder av allt möjligt (allt från döda barn till handikappade blandat med bilder från avrättningar, länkar till nekrofilsidor och annat lika "trevligt") som de sedan sitter och gör sig roliga över.
    Sidan förbjöds 2002, men fins kvar ändå, och just nu värkar det vara extra "kul" med minnes sidor över förlorade barn.
    Jag har plockat bort min hemsida helt, får se hur jag gör sedan, och polisanmällt sidan och dem som skriver där, men det lär ju inte hjälpa det minsta.
    Ville mäst varna er andra, för mig har sidan alltid varit viktig, jag är glad över att jag har gjort den och på nåogt vis får den väl åter uppstå, men dessa människor skall inte få ha med mina barn att göra, käns mins lika kränkande som om de lagt bilder av mina andra döttrar pedofil sidor.
    Hoppas ni andra slipper dessa perveterade typer.

    Katarina mamma till Anna,Saga och Tella
    Katarina med Anna (95) Saga (98) och Tella (04)

    http://hem.passagen.se/katarinafreden
  2. 1
    En liten varning till er med Hemsidor.
    Jag fick mail förut i dag om att min sida om/med Tella förekom på en annan sida där det värkar vara mer eller mindre sport att hitta sidor/bilder av allt möjligt (allt från döda barn till handikappade blandat med bilder från avrättningar, länkar till nekrofilsidor och annat lika "trevligt") som de sedan sitter och gör sig roliga över.
    Sidan förbjöds 2002, men fins kvar ändå, och just nu värkar det vara extra "kul" med minnes sidor över förlorade barn.
    Jag har plockat bort min hemsida helt, får se hur jag gör sedan, och polisanmällt sidan och dem som skriver där, men det lär ju inte hjälpa det minsta.
    Ville mäst varna er andra, för mig har sidan alltid varit viktig, jag är glad över att jag har gjort den och på nåogt vis får den väl åter uppstå, men dessa människor skall inte få ha med mina barn att göra, käns mins lika kränkande som om de lagt bilder av mina andra döttrar pedofil sidor.
    Hoppas ni andra slipper dessa perveterade typer.

    Katarina mamma till Anna,Saga och Tella
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Suck

    ...blir helt bedrövad över detta. Precis som du tycker så har vår sida varit väldigt viktig för oss. Hur får man veta om ens sida hamnat där...? Om du vet adressen så kanske du kan maila den till mig privat?

    Väldigt tråkigt att din hemsida har drabbats.

    Kram
    Anna, mamma till *My* f/d 6/1-06 och Isak 19/3-07
  4. 2
    Suck ...blir helt bedrövad över detta. Precis som du tycker så har vår sida varit väldigt viktig för oss. Hur får man veta om ens sida hamnat där...? Om du vet adressen så kanske du kan maila den till mig privat?

    Väldigt tråkigt att din hemsida har drabbats.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Usch ja.... sjuka j**la människor!! Försöker alltid tänka noga innan jag skickar eller lägger ut nåt på nätet, men det e så fel att det ska behöva vara så. En stor kram skickas, förstår om det känns kymigt!
  6. 3
    Usch ja.... sjuka j**la människor!! Försöker alltid tänka noga innan jag skickar eller lägger ut nåt på nätet, men det e så fel att det ska behöva vara så. En stor kram skickas, förstår om det känns kymigt!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    min hemsida försvann från passagen.. konstigt. kram usch så obehagligt. kram.
  8. 4
    min hemsida försvann från passagen.. konstigt. kram usch så obehagligt. kram.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Det är inte klokt

    vilka sjuka människor det finns. Det är ju riktigt kränkande. Vill inte alls att Agnes sida ska hamna där. Som du säger, den sidan betyder så mycket och har betytt så mycket. Vill ju inte plocka bort den.

    Frågar samma som Anna, vet du hur man får veta om ens barns sida har hamnat där?

    Tack för varningen.

    Många kramar
    Ylva
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  10. 5
    Det är inte klokt vilka sjuka människor det finns. Det är ju riktigt kränkande. Vill inte alls att Agnes sida ska hamna där. Som du säger, den sidan betyder så mycket och har betytt så mycket. Vill ju inte plocka bort den.

    Frågar samma som Anna, vet du hur man får veta om ens barns sida har hamnat där?

    Tack för varningen.

    Många kramar
    Ylva
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Hej Katarina. Man blir så förbannad. Vi hade problem för några år sedan med en idiot som skrev massa skit i Minnas gästbok. Kunde dock spåra ip-adressen och kontaktade hanse/hennes internetleverantör som faktiskt löste problemet på något sätt. Fick bara ett mejl från internetleverantören att de hade varnat personen och efter det så skrev han/hon aldrig mer i gästboken.

    Har mejlat dig från min jobbadress (missade att byta till privata adressen) .

    Kramar
    /Björn med *Minna*, Malte och *Alvar*
  12. 6
    Hej Katarina. Man blir så förbannad. Vi hade problem för några år sedan med en idiot som skrev massa skit i Minnas gästbok. Kunde dock spåra ip-adressen och kontaktade hanse/hennes internetleverantör som faktiskt löste problemet på något sätt. Fick bara ett mejl från internetleverantören att de hade varnat personen och efter det så skrev han/hon aldrig mer i gästboken.

    Har mejlat dig från min jobbadress (missade att byta till privata adressen) .

    Kramar
    /Björn med *Minna*, Malte och *Alvar*
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Tips om hemsidor

    Det är ju alltid en risk att lägga sin sida på en publik server. Tyvärr är det nog ganska vanligt att man hamnar bland en del mindre moraliska människor. För er som verkligen vill undvika detta så kan jag rekommendera att ni "hyr in er" på en webhotell. Vi har vår hemsida på surftown och det har fungerat perfekt under de 2 år jag haft den där.

    Kolla på http://www.surftown.se/default.aspx?...9-C20EC8CFF7F3.

    Det kostar en uppläggningsavgift (engångskostnad) på runt 100 kr och sedan 12kr/mån i abonnemang. Då får man en egen domän (dvs eget namn som vårt www.momartens.se) och man uppdaterar sidan själv precis som "vanligt".

    Då är du själv kungen över din sida.

    Lycka till!
    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  14. 7
    Tips om hemsidor Det är ju alltid en risk att lägga sin sida på en publik server. Tyvärr är det nog ganska vanligt att man hamnar bland en del mindre moraliska människor. För er som verkligen vill undvika detta så kan jag rekommendera att ni "hyr in er" på en webhotell. Vi har vår hemsida på surftown och det har fungerat perfekt under de 2 år jag haft den där.

    Kolla på http://www.surftown.se/default.aspx?...9-C20EC8CFF7F3.

    Det kostar en uppläggningsavgift (engångskostnad) på runt 100 kr och sedan 12kr/mån i abonnemang. Då får man en egen domän (dvs eget namn som vårt www.momartens.se) och man uppdaterar sidan själv precis som "vanligt".

    Då är du själv kungen över din sida.

    Lycka till!
    Mia
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Visst är det bra, men

    mot det jag varnar för skyddar det tyvärr inte, de lägger alltså in länkar till folks hemsidor, och att hindra någon från att länka är nog inte möjligt.
    Kan till lägg att dem jag tycker är värst läser och letar sidor här, var så de hittade min sida. Käns som ett väldigt stört beteende som är rätt svårt att skydda sig emot, tyvärr.
    Katarina med Anna (95) Saga (98) och Tella (04)

    http://hem.passagen.se/katarinafreden
  16. 8
    Visst är det bra, men mot det jag varnar för skyddar det tyvärr inte, de lägger alltså in länkar till folks hemsidor, och att hindra någon från att länka är nog inte möjligt.
    Kan till lägg att dem jag tycker är värst läser och letar sidor här, var så de hittade min sida. Käns som ett väldigt stört beteende som är rätt svårt att skydda sig emot, tyvärr.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Jag har uppdaterat

    Min hemsida lite, lagt ut en del av det som riktats direkt mot mig, vet att en del har undrat vad som skrivits, men inte själva velat/orkat leta, kan till lägga att det som riktas mot mig är rätt milt jämfört med annat i trådarna.
    Blir bara så himla ledsen, fick dessutom bekräftat att det är någon/några som vet vem jag är, som kommit i kontakt med mig via nätet, som borde VETA hur vi har det som skrivit detta, det sårar nästan mäst av allt.
    Katarina med Anna (95) Saga (98) och Tella (04)

    http://hem.passagen.se/katarinafreden
  18. 9
    Jag har uppdaterat Min hemsida lite, lagt ut en del av det som riktats direkt mot mig, vet att en del har undrat vad som skrivits, men inte själva velat/orkat leta, kan till lägga att det som riktas mot mig är rätt milt jämfört med annat i trådarna.
    Blir bara så himla ledsen, fick dessutom bekräftat att det är någon/några som vet vem jag är, som kommit i kontakt med mig via nätet, som borde VETA hur vi har det som skrivit detta, det sårar nästan mäst av allt.
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    HEJ igen, läste det som var skrivet där er hemsida legat. Måste bara säga att denna empatilöshet känner jag så väl igen från då AFF gjorde om galleri och mina bilder plötsligt låg och var betygsatta och kommenterade helt utan att jag bett om det. Dessa människor kan för sitt liv inte förstå hur makaber man som förälder till ett dött barn kan vara!!!???!!! Kan bara gissa vad de skulle säga om de visste allt vi gjorde med Elin efter att hon dött, fina minnen för mej förvisso... Men jag säger som jag alltid sagt: de är rädda, det är man för hemska saker som kan hända en själv då man minst anar det!! *Kramar om igen*
  20. 10
    HEJ igen, läste det som var skrivet där er hemsida legat. Måste bara säga att denna empatilöshet känner jag så väl igen från då AFF gjorde om galleri och mina bilder plötsligt låg och var betygsatta och kommenterade helt utan att jag bett om det. Dessa människor kan för sitt liv inte förstå hur makaber man som förälder till ett dött barn kan vara!!!???!!! Kan bara gissa vad de skulle säga om de visste allt vi gjorde med Elin efter att hon dött, fina minnen för mej förvisso... Men jag säger som jag alltid sagt: de är rädda, det är man för hemska saker som kan hända en själv då man minst anar det!! *Kramar om igen*
  21. Medlem sedan
    Feb 2006
    #11
    Jag har läst nu vad som skrivits och jag måste säja att jag klarade bara av några rader innan jag blev tvungen att ta en paus. Rena rama trädgårdsdax. Ja om det vore så väl..

    Jag blir så otroligt illa berörd av hur det skrivs och såklart vad som skrivs, men man märker tydligt att det är en människa som saknar empati. ALDRIG någonsin har jag fått läsa/höra att jag hindrar Felix från att utvecklas normalt men tydligen är det det jag gör eftersom han brukar följa med och tända ljus för sin lillsyster och ja, vi åt tårta på Lillys ettårsdag.

    Av alla människor som jobbar proffessionellt med sorg som tex min kurator och prästen, har jag bara fått positiv feedback med att låta Lilly ta den plats i vår familj som hon gör. Felix blir inte påtvingad att leka på någons grav och allra minst blev han påtvingad att träffa sin döda lillasyster. Dessutom leker han med jämnåriga barn och det på ett högst normalt sätt för en femåring.

    Vad jag finner mycket märkligt är att denna människa som är så upprörd över vårat sätt att sörja våra barn på och som tycker att det vi gör är så makabert, ändå fortsätter att läsa här och hon verkar vara så insatt i ditt liv. Dessutom så tycker hon att hon hjälper till?! Vilken konstig människa. Klart att vi alla hanterar sorg och förlust olika, men innan man drabbats av något liknande själv så ska man nog inte öppna munnen tycker jag. Hon har ju ingen aning om vilken kamp det är att ta sig igenom dagarna.

    Många kramar till dig!!
  22. 11
    Jag har läst nu vad som skrivits och jag måste säja att jag klarade bara av några rader innan jag blev tvungen att ta en paus. Rena rama trädgårdsdax. Ja om det vore så väl..

    Jag blir så otroligt illa berörd av hur det skrivs och såklart vad som skrivs, men man märker tydligt att det är en människa som saknar empati. ALDRIG någonsin har jag fått läsa/höra att jag hindrar Felix från att utvecklas normalt men tydligen är det det jag gör eftersom han brukar följa med och tända ljus för sin lillsyster och ja, vi åt tårta på Lillys ettårsdag.

    Av alla människor som jobbar proffessionellt med sorg som tex min kurator och prästen, har jag bara fått positiv feedback med att låta Lilly ta den plats i vår familj som hon gör. Felix blir inte påtvingad att leka på någons grav och allra minst blev han påtvingad att träffa sin döda lillasyster. Dessutom leker han med jämnåriga barn och det på ett högst normalt sätt för en femåring.

    Vad jag finner mycket märkligt är att denna människa som är så upprörd över vårat sätt att sörja våra barn på och som tycker att det vi gör är så makabert, ändå fortsätter att läsa här och hon verkar vara så insatt i ditt liv. Dessutom så tycker hon att hon hjälper till?! Vilken konstig människa. Klart att vi alla hanterar sorg och förlust olika, men innan man drabbats av något liknande själv så ska man nog inte öppna munnen tycker jag. Hon har ju ingen aning om vilken kamp det är att ta sig igenom dagarna.

    Många kramar till dig!!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Så tänker jag med, att de är rädda, att de måste bete sig så här för att skapa distans till det svåra.
    Men jag tycker det är vidrigt hämskt att bete sig så, och dessutom hävda att de gör det av välmening?!
  24. 12
    Så tänker jag med, att de är rädda, att de måste bete sig så här för att skapa distans till det svåra.
    Men jag tycker det är vidrigt hämskt att bete sig så, och dessutom hävda att de gör det av välmening?!
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Ja man undrar ju....
    Och verkar vara insatt stämmer, för insatt är det sista hon är, hon skriver tvärsäkert och hel fel, hade som sagt inte förstått att det var mig hon skrev om om inte länken legat där.
    Dessutom gör de skilnad på person och person, och här kommer det riktigt ologiska, på samma sida, i samma debatt, tas Hugo (Mias Hugo)s hemsida upp som en fin och bra sida.... och det är den ju, jag tycker den är jätte fin. Men Mia och jag miste våra barn ungefär samtidigt, vi har sörg lika länge och jag tycker ofta hon är den som sörger mäst likt mig.
    Och Hugos födelsedag firas, det fins foton av syskom på graven osv på sidan, men där är det helt ok helt plötslig??!! (Mia, jag hoppas du inte tar illa upp av att jag tar upp Hugos sida, tyckte bara sättet var så väldigt konstigt från deras sida.)
    Det ända jag kan komma på är att Hugo blev äldre än Tella, en del kankse tror att det fins en åldersgärns för kärlek, och då är tydligen 25 minuter allt för kort.
  26. 13
    Ja man undrar ju....
    Och verkar vara insatt stämmer, för insatt är det sista hon är, hon skriver tvärsäkert och hel fel, hade som sagt inte förstått att det var mig hon skrev om om inte länken legat där.
    Dessutom gör de skilnad på person och person, och här kommer det riktigt ologiska, på samma sida, i samma debatt, tas Hugo (Mias Hugo)s hemsida upp som en fin och bra sida.... och det är den ju, jag tycker den är jätte fin. Men Mia och jag miste våra barn ungefär samtidigt, vi har sörg lika länge och jag tycker ofta hon är den som sörger mäst likt mig.
    Och Hugos födelsedag firas, det fins foton av syskom på graven osv på sidan, men där är det helt ok helt plötslig??!! (Mia, jag hoppas du inte tar illa upp av att jag tar upp Hugos sida, tyckte bara sättet var så väldigt konstigt från deras sida.)
    Det ända jag kan komma på är att Hugo blev äldre än Tella, en del kankse tror att det fins en åldersgärns för kärlek, och då är tydligen 25 minuter allt för kort.
  27. Medlem sedan
    Oct 2005
    #14

    Jag har också läst...

    .... vad människan skrivit och blir mycket upprörd.

    De som INTE drabbats av att förlora sitt barn kan aldrig förstå vad vi går igenom. Inte ens jag som själv drabbats, kan ju förstå andra drabbade till 100%. Vi har alla olika bakgrund, personlighet, omständigheter kring dödsfallet, och sätt att hantera sorgen och de andra svårigheter som kommer med den kris som vi går igenom.

    Katarina, jag hoppas att du vet att vi som är omkring dig inte håller med det som står skrivet om dig och att dina levande barn säkert kommer växa upp med en naturlig förmåga att prata om sånt som är svårt i livet.

    Kram
    Anna, mamma till *My* f/d 6/1-06 och Isak 19/3-07
  28. 14
    Jag har också läst... .... vad människan skrivit och blir mycket upprörd.

    De som INTE drabbats av att förlora sitt barn kan aldrig förstå vad vi går igenom. Inte ens jag som själv drabbats, kan ju förstå andra drabbade till 100%. Vi har alla olika bakgrund, personlighet, omständigheter kring dödsfallet, och sätt att hantera sorgen och de andra svårigheter som kommer med den kris som vi går igenom.

    Katarina, jag hoppas att du vet att vi som är omkring dig inte håller med det som står skrivet om dig och att dina levande barn säkert kommer växa upp med en naturlig förmåga att prata om sånt som är svårt i livet.

    Kram
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    OKI - jag missuppfattade!

    Jag fattade inte att det var det som var problemet.Trodde du menade det som din sajt blev förknippad med, alltså "sällskapet". Publika hemsidestjänster är mer exponerade än "privata", även om naturligtvis inget är privat på Internet. Att länka till ngn annans hemsida finns ju ingen möjlighet att stoppa, tyvärr.
    Kram
    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  30. 15
    OKI - jag missuppfattade! Jag fattade inte att det var det som var problemet.Trodde du menade det som din sajt blev förknippad med, alltså "sällskapet". Publika hemsidestjänster är mer exponerade än "privata", även om naturligtvis inget är privat på Internet. Att länka till ngn annans hemsida finns ju ingen möjlighet att stoppa, tyvärr.
    Kram
    Mia

Liknande trådar

  1. Liten varning till er med äldre barn
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 07:30
  2. En liten varning..
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 22:23
  3. En liten varning OT
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 17:36
  4. *liten varning* till bla bofinken.....
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 12:56
  5. en liten varning om
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar