Planer på fler syskon?
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Planer på fler syskon?

    Igår kom då äntligen beslutet efter en del velande fram o tillbaka (från min sida) så imorgon åker spiralen ut och sen är det väl bara att hålla tummarna att det blir en liten trea *ler*. Det känns verkligen jättestort! Några fler som går i bebistankar?
  2. 1
    Planer på fler syskon? Igår kom då äntligen beslutet efter en del velande fram o tillbaka (från min sida) så imorgon åker spiralen ut och sen är det väl bara att hålla tummarna att det blir en liten trea *ler*. Det känns verkligen jättestort! Några fler som går i bebistankar?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Knappast!

    Ida är ju äldst av 3, och lillebror är ju bar a7 månader, så här dröjer det lääänge innan det blir tal om fler! Därmed inte sagt att det är tvärstopp!

    Lycka till, och hoppas att det går fort nu då!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Knappast! Ida är ju äldst av 3, och lillebror är ju bar a7 månader, så här dröjer det lääänge innan det blir tal om fler! Därmed inte sagt att det är tvärstopp!

    Lycka till, och hoppas att det går fort nu då!
  5. Charlotte m Jens
    #3
    Ja mer än tankar är det väl..... Har BF om några veckor så snart blir det en trea här med även om jag i sanningens namn ofta undrar vad tusan jag gett mig in på. Jag har ju fullt upp med de två busfrön jag redan har..... Lycka till med bebisverkstan i alla fall.
  6. 3
    Ja mer än tankar är det väl..... Har BF om några veckor så snart blir det en trea här med även om jag i sanningens namn ofta undrar vad tusan jag gett mig in på. Jag har ju fullt upp med de två busfrön jag redan har..... Lycka till med bebisverkstan i alla fall.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Nej räcker mer än väl som det är just nu. Visst kan jag bli sugen när jag träffar en bebis men jag tycker det är jobbigt nog att få vardagen att gå ihop med två små så vi är nog nöjda så här. En sladdis är jag inte sugen på, inte när man väl lämnat småbarnsåren bakom sig utan det skulle vara nu i så fall men jag är helt enkelt för trött för det... :-)
  8. 4
    Nej räcker mer än väl som det är just nu. Visst kan jag bli sugen när jag träffar en bebis men jag tycker det är jobbigt nog att få vardagen att gå ihop med två små så vi är nog nöjda så här. En sladdis är jag inte sugen på, inte när man väl lämnat småbarnsåren bakom sig utan det skulle vara nu i så fall men jag är helt enkelt för trött för det... :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    nix vår 02 är en sladdis.stora syster är 6 år äldre,skönt med en sladdis,jag skulle ej ha flewr barn.att vara gravid och föda barn är ej min grej.svåra gravid,och långa jobbiga förlosningar.nej nu är det bra.
  10. 5
    nix vår 02 är en sladdis.stora syster är 6 år äldre,skönt med en sladdis,jag skulle ej ha flewr barn.att vara gravid och föda barn är ej min grej.svåra gravid,och långa jobbiga förlosningar.nej nu är det bra.
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Förstår det *ler*...Jag har ju fullt upp med min 02 o 04 men efter mycket velande kom vi fram till att det är nu eller inte alls. Jag har ju "lyckats" byta karl nu så det blir ju hans första (om det nu går som tänkt).
  12. 6
    Förstår det *ler*...Jag har ju fullt upp med min 02 o 04 men efter mycket velande kom vi fram till att det är nu eller inte alls. Jag har ju "lyckats" byta karl nu så det blir ju hans första (om det nu går som tänkt).
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Tack. Vad spännande med en liten trea snart!
  14. 7
    Tack. Vad spännande med en liten trea snart!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Ja, jag kan säga att jag inte känner mig "färdig" men inte heller direkt sugen. Ronja har varit ett rätt krävande barn jämfört med brorsan så jag känner också att orken inte riktigt finns. Dessutom blir man ju inte yngre och jag har inte heller riktigt hittat rätt vad gäller arbetslivet. Så det är många bitar som känns lite för "röriga" för att blanda in fler barn.
    Jag tror däremot att om jag precis som du träffat någon ny utan barn så hade jag nog inte varit svårövertalad ) Min sambor är däremot helt nöjd.
  16. 8
    Ja, jag kan säga att jag inte känner mig "färdig" men inte heller direkt sugen. Ronja har varit ett rätt krävande barn jämfört med brorsan så jag känner också att orken inte riktigt finns. Dessutom blir man ju inte yngre och jag har inte heller riktigt hittat rätt vad gäller arbetslivet. Så det är många bitar som känns lite för "röriga" för att blanda in fler barn.
    Jag tror däremot att om jag precis som du träffat någon ny utan barn så hade jag nog inte varit svårövertalad ) Min sambor är däremot helt nöjd.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Ja det kan man säga!

    Lillebror är beräknad till slutet av mars och blir då nummer 3. Med andra ord en 0209, en 0508 och en 0703. Det blev lite tätare än "planerat" mellan tvåan och trean så jag är ganska nervös...
    Lycka till med bebistillverkningen!
  18. 9
    Ja det kan man säga! Lillebror är beräknad till slutet av mars och blir då nummer 3. Med andra ord en 0209, en 0508 och en 0703. Det blev lite tätare än "planerat" mellan tvåan och trean så jag är ganska nervös...
    Lycka till med bebistillverkningen!
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Inte på flera år iaf

    Har ju en relativt ny krabat i familjen, och nog kan jag tycka att jag inte känner mig färdig med barnafödande. Men just nu behövs tiden till att ta hand om de två vi har, så en tredje får vänta några år som det känns nu.
    Sen hör det ju till saken att vi inte haft helt enkelt att bli gravida, vi har redan mer än vad vi vågat drömma om
    Tiden får utvisa om det blir ett syskon till i familjen, inget vi vet om i dagsläget.
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  20. 10
    Inte på flera år iaf Har ju en relativt ny krabat i familjen, och nog kan jag tycka att jag inte känner mig färdig med barnafödande. Men just nu behövs tiden till att ta hand om de två vi har, så en tredje får vänta några år som det känns nu.
    Sen hör det ju till saken att vi inte haft helt enkelt att bli gravida, vi har redan mer än vad vi vågat drömma om
    Tiden får utvisa om det blir ett syskon till i familjen, inget vi vet om i dagsläget.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11
    japp samma här.
    Har två barn sedan tidigare Dennon -00 och Yade -02.
    Barnen tycker det ska bli jätte skoj. är i produktions stadie fortfarande.
    Beslutet tog efter lååång tids övervägande (jag som velade också).
    Ska bli jätte skoj med ett litet barn till
  22. 11
    japp samma här.
    Har två barn sedan tidigare Dennon -00 och Yade -02.
    Barnen tycker det ska bli jätte skoj. är i produktions stadie fortfarande.
    Beslutet tog efter lååång tids övervägande (jag som velade också).
    Ska bli jätte skoj med ett litet barn till
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Vet inte om ni minns mig, tror jag kallade mig för "Kristina, Jonas mamma" på den tiden, bosatt i Kiel i norra Tyskland.

    Vår Jonas ska bli storebror i början av juni, så det blir nästan 5 år mellan våra. Vi funderade länge och väl innan vi bestämde oss och eftersom vi inte ville ha tätt mellan barnen så passar det här oss perfekt. Maken blev dessutom äntligen klar med studierna för några veckor sedan, vilket var en förutsättning för fler barn hos oss. Goda vänner till oss med en flicka som är 3 dagar yngre än Jonas ska dessutom också få sitt andra barn i sommar, så det blir extra roligt.

    Hoppas ni har det bra allihopa, verkar vara många med både 2 och 3 barn här!

    Hälsningar,
    Kristina i Tyskland
  24. 12
    Vet inte om ni minns mig, tror jag kallade mig för "Kristina, Jonas mamma" på den tiden, bosatt i Kiel i norra Tyskland.

    Vår Jonas ska bli storebror i början av juni, så det blir nästan 5 år mellan våra. Vi funderade länge och väl innan vi bestämde oss och eftersom vi inte ville ha tätt mellan barnen så passar det här oss perfekt. Maken blev dessutom äntligen klar med studierna för några veckor sedan, vilket var en förutsättning för fler barn hos oss. Goda vänner till oss med en flicka som är 3 dagar yngre än Jonas ska dessutom också få sitt andra barn i sommar, så det blir extra roligt.

    Hoppas ni har det bra allihopa, verkar vara många med både 2 och 3 barn här!

    Hälsningar,
    Kristina i Tyskland
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    Nääääääää:-)
    5 stycken räcker så bra:-)
  26. 13
    Nääääääää:-)
    5 stycken räcker så bra:-)
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    Hej!!! Jag har tänkt på dig de senaste åren och funderat på var du blev av! Kul att se att du fortfarande kikar in här ibland! Skönt att maken blev klar med pluggandet. Lycka till med magen!
  28. 14
    Hej!!! Jag har tänkt på dig de senaste åren och funderat på var du blev av! Kul att se att du fortfarande kikar in här ibland! Skönt att maken blev klar med pluggandet. Lycka till med magen!
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15
    Yapp! Tog ut spiralen i mitten av Januari och har just nu min "första" mens... Kanske en november bäbis... Blir i så fall mitt tredje barn
    Simon -99, Mattias -02...
  30. 15
    Yapp! Tog ut spiralen i mitten av Januari och har just nu min "första" mens... Kanske en november bäbis... Blir i så fall mitt tredje barn
    Simon -99, Mattias -02...
  31. Åza m Wilda
    #16
    Nej, ett barn räcker för mig så här blir det inga fler.
  32. 16
    Nej, ett barn räcker för mig så här blir det inga fler.
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17
    Inte de närmsta åren.Vi har fullt upp med 3 småbarn och ser fram emot mer frihet för egen del. Men vem vet hur vi känner det om si sådär en 2 år...
  34. 17
    Inte de närmsta åren.Vi har fullt upp med 3 småbarn och ser fram emot mer frihet för egen del. Men vem vet hur vi känner det om si sådär en 2 år...
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Hej hej!

    Ja, jag har ju jobbat heltid de senaste åren och helt enkelt inte haft tid, och inte lust heller för den delen, att sitta vid datorn på min fritid, menar jag (sitter vid datorn hela dagarna på jobbet).

    Ja, vilken lättnad att han äntligen är klar med skolan, det blev en ganska utdragen process. Nu jobbar vi ihop och han kan koncenterar sig på jobbet och slipper känna pressen mer, verkligen skönt!

    Allt bra med dig med?

    Hälsningar,
    Kristina i Tyskland
  36. 18
    Hej hej!

    Ja, jag har ju jobbat heltid de senaste åren och helt enkelt inte haft tid, och inte lust heller för den delen, att sitta vid datorn på min fritid, menar jag (sitter vid datorn hela dagarna på jobbet).

    Ja, vilken lättnad att han äntligen är klar med skolan, det blev en ganska utdragen process. Nu jobbar vi ihop och han kan koncenterar sig på jobbet och slipper känna pressen mer, verkligen skönt!

    Allt bra med dig med?

    Hälsningar,
    Kristina i Tyskland
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19
    Om jag får bestämma så kommer det att bli en trea om inte allt för länge. Men nu är det ju så att min man säger att han inte vill ha fler barn, så här pågår övertalning för fullt. Jag känner att vi inte är färdiga som familj, och han ser bara 1-1½ år med nästan inget sex och störd nattsömn... Så vi får väl se.
  38. 19
    Om jag får bestämma så kommer det att bli en trea om inte allt för länge. Men nu är det ju så att min man säger att han inte vill ha fler barn, så här pågår övertalning för fullt. Jag känner att vi inte är färdiga som familj, och han ser bara 1-1½ år med nästan inget sex och störd nattsömn... Så vi får väl se.
  39. *Sara m Mika & Zelda
    #20

    Oh Yes!

    Visserligen känner jag mig lite lagom nöjd med två, men jag känner att ju fler barn desto mer kärlek, jag vill ha en jättefamilj. Sambon tycker två räcker utmärkt, men jag får alltid sista ordet Jag prioriterar barn framför karriär och fancy grejer, mina barn är det bästa som hänt mig.
  40. 20
    Oh Yes! Visserligen känner jag mig lite lagom nöjd med två, men jag känner att ju fler barn desto mer kärlek, jag vill ha en jättefamilj. Sambon tycker två räcker utmärkt, men jag får alltid sista ordet Jag prioriterar barn framför karriär och fancy grejer, mina barn är det bästa som hänt mig.

Liknande trådar

  1. Syskon planer:D
    By Anonym in forum _0905 Majbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 16:38
  2. Om en inte vill ha fler syskon....??
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 12:47
  3. Vill ha fler syskon
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 13:43
  4. Några fler syskon på G?
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 18:30
  5. Fler syskon med kräksjuka!
    By MatildaK in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 19:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar