Tuggar era bebisar?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Tuggar era bebisar?

    Tuggar era bebisar på sina händer?

    Wiktor har börjat ordagrannt tugga på sina händer sedan 2 veckor tillbaka.
    Enligt BVC tanten gör han det för att han börjar få tänder ?! Redan?!?!?!
    Han ska ju vara liten för alltid enligt mig...
    Men hon tippade på att inom 1 månad har han fått sin första tand. Känns ju jätte tidigt.

    Har apropå det börjat ge honom purémat. BVC tanten sa även där att han äter ju så grovt pulver mot laktosintoleranten att jag skulle testa lite puré och det uppskattades. Först blev han rädd och började skrika men sen slank det ner hela tre skedar innan jag sa stopp för dagen..

    Någon annan som fått det rådet???
  2. 1
    Tuggar era bebisar? Tuggar era bebisar på sina händer?

    Wiktor har börjat ordagrannt tugga på sina händer sedan 2 veckor tillbaka.
    Enligt BVC tanten gör han det för att han börjar få tänder ?! Redan?!?!?!
    Han ska ju vara liten för alltid enligt mig...
    Men hon tippade på att inom 1 månad har han fått sin första tand. Känns ju jätte tidigt.

    Har apropå det börjat ge honom purémat. BVC tanten sa även där att han äter ju så grovt pulver mot laktosintoleranten att jag skulle testa lite puré och det uppskattades. Först blev han rädd och började skrika men sen slank det ner hela tre skedar innan jag sa stopp för dagen..

    Någon annan som fått det rådet???
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    här tuggas det hysteriskt sedan 3v men ännu inga tänder... ;-)
  4. 2
    här tuggas det hysteriskt sedan 3v men ännu inga tänder... ;-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Här tuggas det också på händer och allt annat som man får tag i.
    Tycker mig känna små knölar under tandköttet. Amanda föddes ju med en tand som de drog ut. Hon älskar när man gnuggar tandköttet med pekfingret, lindrar väl lite av klådan kan jag tänka mig.

    Får se om det dyker upp några små tänder!
  6. 3
    Här tuggas det också på händer och allt annat som man får tag i.
    Tycker mig känna små knölar under tandköttet. Amanda föddes ju med en tand som de drog ut. Hon älskar när man gnuggar tandköttet med pekfingret, lindrar väl lite av klådan kan jag tänka mig.

    Får se om det dyker upp några små tänder!
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Han stoppar ofta in händerna i munnen, men om han tuggar har jag inte tänkt på. Jag tror mer på sugbehovet än på tänder, men jag får väl se. Jag kanske har fel.
  8. 4
    Han stoppar ofta in händerna i munnen, men om han tuggar har jag inte tänkt på. Jag tror mer på sugbehovet än på tänder, men jag får väl se. Jag kanske har fel.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Här tuggas det...

    ...men har inte kollat efter några tänder än, kanske ska göra det?
    Har funderat om jag ska börja lite smått med purè, han verkar lite sugen för igår när vi åt middag satt han i mitt knä och drägglade efter spagetti å köttfärsåsen

    // Frida m. N-0503 & H-061107
  10. 5
    Här tuggas det... ...men har inte kollat efter några tänder än, kanske ska göra det?
    Har funderat om jag ska börja lite smått med purè, han verkar lite sugen för igår när vi åt middag satt han i mitt knä och drägglade efter spagetti å köttfärsåsen

    // Frida m. N-0503 & H-061107
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Oh ja. Noah tuggar och tuggar. Tror inte det behöver vara tänderna redan, med dottern var det samma sak. Iofs fick hon tänder rätt tidigt, vid 5 månader.
  12. 6
    Oh ja. Noah tuggar och tuggar. Tror inte det behöver vara tänderna redan, med dottern var det samma sak. Iofs fick hon tänder rätt tidigt, vid 5 månader.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Ja, Eric har också hittat sina händer Jag tror dock inte att det är tänder på G.
  14. 7
    Ja, Eric har också hittat sina händer Jag tror dock inte att det är tänder på G.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Jupp

    Erik har handen i munnenså fort han får en chans Jag är inte säker på att det är tänder, för han har gjort så väldigt länge. Brorsorna fick i och för sig tänder tidigt allihopa, men det kanske är en kombination av tänder och sugbegär.
    Kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  16. 8
    Jupp Erik har handen i munnenså fort han får en chans Jag är inte säker på att det är tänder, för han har gjort så väldigt länge. Brorsorna fick i och för sig tänder tidigt allihopa, men det kanske är en kombination av tänder och sugbegär.
    Kram
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Sama här men så e ju Emilia lite yngre än resten av skaran, så det e äkert som hon suttar
  18. 9
    Sama här men så e ju Emilia lite yngre än resten av skaran, så det e äkert som hon suttar
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Jo,melvin käkar friskt på sina händer så fort han kommer åt :-)dvs jämt!!!! :-)
  20. 10
    Jo,melvin käkar friskt på sina händer så fort han kommer åt :-)dvs jämt!!!! :-)
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    LOva älskar att "tugga" på sina händer...
    Men jag tror inte att det beror på att hon ska få tänder utan snarare att det är en ny upptäckt. Tungan är ju deras känselspröt så jag tror att våra små undersöker händerna eller leksaken som de stoppar i munnen.
  22. 11
    LOva älskar att "tugga" på sina händer...
    Men jag tror inte att det beror på att hon ska få tänder utan snarare att det är en ny upptäckt. Tungan är ju deras känselspröt så jag tror att våra små undersöker händerna eller leksaken som de stoppar i munnen.

Liknande trådar

  1. *tuggar fradga*
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 11:53
  2. tuggar
    By miss thunder in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 09:47
  3. Tuggar
    By compax in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 13:40
  4. tuggar och suger
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:53
  5. hund som tuggar på en orm
    By familjsen in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 22:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar