Slut på lugnet:)
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Slut på lugnet:)

    Aline började åla sig framåt för ett par dagar sen, till storebrors stora förtret. Nu måste han ju vara noga med att hålla undan sina bilar o traktorer eftersom syrran mer än gärna haffar dom.
    Däremot är jag inte så glad över dagens utveckling... att ställa sig upp/resa sig upp mot allehanda ting.
    Storebror var extra tidiga med sånt (6,5 mån) så jag hade hoppats att Aline skulle vänta ett tag till..Men icke då. Drygt 7 mån är hon nu o nu är det bara att stå som gäller!

    Förresten, vet ngn här ngt om halsfluss på dessa små? Jag o Andreas hade halsfluss förra veckan. Hur stor är chansen att Aline kan få det? Och hur vet jag det i såfall???
    Johanna med Andreas, Aline & Love

    http://flodan.blogg.se
  2. 1
    Slut på lugnet:) Aline började åla sig framåt för ett par dagar sen, till storebrors stora förtret. Nu måste han ju vara noga med att hålla undan sina bilar o traktorer eftersom syrran mer än gärna haffar dom.
    Däremot är jag inte så glad över dagens utveckling... att ställa sig upp/resa sig upp mot allehanda ting.
    Storebror var extra tidiga med sånt (6,5 mån) så jag hade hoppats att Aline skulle vänta ett tag till..Men icke då. Drygt 7 mån är hon nu o nu är det bara att stå som gäller!

    Förresten, vet ngn här ngt om halsfluss på dessa små? Jag o Andreas hade halsfluss förra veckan. Hur stor är chansen att Aline kan få det? Och hur vet jag det i såfall???
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Vad roligt!

    Vad roligt! Eller?
    Vad häftigt att hon kommit på hur man tar sig framåt. Och ställa sig upp, vilken grej!
    Alice ligger på magen och hasar sig bakåt. Hon blir grymt irriterad när hon inte tar sig dit hon vill.

    Frågan om halsfluss kan jag inte svara på, har ingen aning.

    Ha en bra dag!
  4. 2
    Vad roligt! Vad roligt! Eller?
    Vad häftigt att hon kommit på hur man tar sig framåt. Och ställa sig upp, vilken grej!
    Alice ligger på magen och hasar sig bakåt. Hon blir grymt irriterad när hon inte tar sig dit hon vill.

    Frågan om halsfluss kan jag inte svara på, har ingen aning.

    Ha en bra dag!
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Vad roligt

    Eller det är ju lite mer jobb när de härjar runt. Vad tråkigt att du och Ante haft halsfluss. På Tovas dagis gick/går det streptokocker och Tova och Ola har fått det. Ola fick halsfluss medan Tova fick impetigo, ett litet sår under näsan som vi fick behandla med salva 3 gånger om dagen tills det helt torkade ut. Då man smitar med sår så var hon hemma i en vecka dock helt pigg bara ett litet litet sår under näsan... Hade vi inte vetat att det gick streptokocker på dagis och att de kan yttra sig som halsfluss eller impetigo så hade man inte tänkt på det. Tror de flesta på dagis har haft en omgång nu, i varje fall alla fröknar.

    Jag och Finn klarade oss, vi har i varje fall inte märkt något på honom. Jag hoppas att Aline klarar sig från halsflussen, inte roligt för någon att ha det.
    Mamma till T 0202 och F 0606
  6. 3
    Vad roligt Eller det är ju lite mer jobb när de härjar runt. Vad tråkigt att du och Ante haft halsfluss. På Tovas dagis gick/går det streptokocker och Tova och Ola har fått det. Ola fick halsfluss medan Tova fick impetigo, ett litet sår under näsan som vi fick behandla med salva 3 gånger om dagen tills det helt torkade ut. Då man smitar med sår så var hon hemma i en vecka dock helt pigg bara ett litet litet sår under näsan... Hade vi inte vetat att det gick streptokocker på dagis och att de kan yttra sig som halsfluss eller impetigo så hade man inte tänkt på det. Tror de flesta på dagis har haft en omgång nu, i varje fall alla fröknar.

    Jag och Finn klarade oss, vi har i varje fall inte märkt något på honom. Jag hoppas att Aline klarar sig från halsflussen, inte roligt för någon att ha det.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Usch ja Moa har svinkoppor...men hon har det på magen lite märkligt nog. Hoppas bara det håller sig där nu. Men ser ut som det håller på att torka ut...Vet inte var hon fått det ifrån. Var ett ta sedan vi var här borta på babycaféet. Men hon e pigg och glad som vanligt. Vi skulle börjat på babysång igår men de tyckte att vi skulle vänta till det torkat ut ordentligt fastän man döljer med bodyn. Så ingen kommer i kontakt med det. Men så är det.
  8. 4
    Usch ja Moa har svinkoppor...men hon har det på magen lite märkligt nog. Hoppas bara det håller sig där nu. Men ser ut som det håller på att torka ut...Vet inte var hon fått det ifrån. Var ett ta sedan vi var här borta på babycaféet. Men hon e pigg och glad som vanligt. Vi skulle börjat på babysång igår men de tyckte att vi skulle vänta till det torkat ut ordentligt fastän man döljer med bodyn. Så ingen kommer i kontakt med det. Men så är det.
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Usch ja Moa har svinkoppor...men hon har det på magen lite märkligt nog. Hoppas bara det håller sig där nu. Men ser ut som det håller på att torka ut...Vet inte var hon fått det ifrån. Var ett ta sedan vi var här borta på babycaféet. Men hon e pigg och glad som vanligt. Vi skulle börjat på babysång igår men de tyckte att vi skulle vänta till det torkat ut ordentligt fastän man döljer med bodyn. Så ingen kommer i kontakt med det. Men så är det.
  10. 5
    Usch ja Moa har svinkoppor...men hon har det på magen lite märkligt nog. Hoppas bara det håller sig där nu. Men ser ut som det håller på att torka ut...Vet inte var hon fått det ifrån. Var ett ta sedan vi var här borta på babycaféet. Men hon e pigg och glad som vanligt. Vi skulle börjat på babysång igår men de tyckte att vi skulle vänta till det torkat ut ordentligt fastän man döljer med bodyn. Så ingen kommer i kontakt med det. Men så är det.

Liknande trådar

  1. Nu är det slut på lugnet...
    By Blaise in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:49
  2. slut på lugnet här
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 08:31
  3. Slut på lugnet!
    By Asynja in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 17:58
  4. Nu är det slut på lugnet
    By Anna.R. & Ella in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 20:19
  5. Slut på lugnet...
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 07:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar