Stora killen 7 m + 3 veckor (B
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Stora killen 7 m + 3 veckor (B

    Nu har vi vart på BVC för vägning o mätning o William vägde "bara" 10440g o var 75 cm lång men han drog upp både axlar o nacke så lägg på nån cm eller två... + att han idag tog sina första krypsteg.. innan har han sett ut som en 4-bent säl

    Har uppdaterat bloggen om ni vill se bilder

    När dom stora barnen var 8 m så vägde + mätte grabben: 8620g 74cm, dotra: 7360g 69cm

    Kan tillägga att mina andra barn var lika långa när dom var 9 mån resp 1 år + 1m. Vikten i jämförelse så var dom 1 år + 2mån resp 18 mån!!!


    Han är ingen bäbis längre *snyft*
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  2. 1
    Stora killen 7 m + 3 veckor (B Nu har vi vart på BVC för vägning o mätning o William vägde "bara" 10440g o var 75 cm lång men han drog upp både axlar o nacke så lägg på nån cm eller två... + att han idag tog sina första krypsteg.. innan har han sett ut som en 4-bent säl

    Har uppdaterat bloggen om ni vill se bilder

    När dom stora barnen var 8 m så vägde + mätte grabben: 8620g 74cm, dotra: 7360g 69cm

    Kan tillägga att mina andra barn var lika långa när dom var 9 mån resp 1 år + 1m. Vikten i jämförelse så var dom 1 år + 2mån resp 18 mån!!!


    Han är ingen bäbis längre *snyft*
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Vilken tunnis!

    Nämen vilken liten tunnis!!!!!!!!!!!
    Han har ju iof börjat röra på sig allt mer och det är väl det som märks. Jag skulle gissa på att Alice är över 11-kg-sträcket nu. Men vet du vad? Alice rullade över från mage till rygg idag - för första gången. Bara ca 4 månader efter de andra. Så nu är min skrutta på G.
  4. 2
    Vilken tunnis! Nämen vilken liten tunnis!!!!!!!!!!!
    Han har ju iof börjat röra på sig allt mer och det är väl det som märks. Jag skulle gissa på att Alice är över 11-kg-sträcket nu. Men vet du vad? Alice rullade över från mage till rygg idag - för första gången. Bara ca 4 månader efter de andra. Så nu är min skrutta på G.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Vad härlig han ser ut

    Kollade i bloggen och vad god och glad din lilla pojke ser ut. Han är några storlekar större än vad min dotter var, hon hade samma vikt först efter 2 års ålder och längden hade hon när hon var 1 år. Kan tänka mig att det både är roligt och jobbigt när de på egen hand kan undersöka större delen av ens boutrymmen. Finn nöjer sig än med att sitta där man sätter honom och det är faktistk riktigt skönt, vi håller på att ordna upp och sortera bland storasysters alla småsaker och pärlor så än vill jag inte ha honom mitt i en pärlhög. En vecka till sen bör det mesta vara klart hemma.
    Mamma till T 0202 och F 0606
  6. 3
    Vad härlig han ser ut Kollade i bloggen och vad god och glad din lilla pojke ser ut. Han är några storlekar större än vad min dotter var, hon hade samma vikt först efter 2 års ålder och längden hade hon när hon var 1 år. Kan tänka mig att det både är roligt och jobbigt när de på egen hand kan undersöka större delen av ens boutrymmen. Finn nöjer sig än med att sitta där man sätter honom och det är faktistk riktigt skönt, vi håller på att ordna upp och sortera bland storasysters alla småsaker och pärlor så än vill jag inte ha honom mitt i en pärlhög. En vecka till sen bör det mesta vara klart hemma.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Stora killen

    Vad bra han växer
    Gött!

    Jag läser din blogg varje gång du uppdaterar och ser alla härliga bilder på din gitarrgillande lilla kille!
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad
  8. 4
    Stora killen Vad bra han växer
    Gött!

    Jag läser din blogg varje gång du uppdaterar och ser alla härliga bilder på din gitarrgillande lilla kille!
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    Hahaha...

    Hahaha.. att han är

    Du ska nog se att hon sätter fart på sig fortare än du anar.. fast jag önksar att W kunde ligga still ibland.. vågar inte ha honom själv längre i sängen på mornarna o jag saknar det jättemkt! (han trilla ner förra veckan)
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  10. 5
    Hahaha... Hahaha.. att han är

    Du ska nog se att hon sätter fart på sig fortare än du anar.. fast jag önksar att W kunde ligga still ibland.. vågar inte ha honom själv längre i sängen på mornarna o jag saknar det jättemkt! (han trilla ner förra veckan)
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Ja det är både..

    .. jobbigt o roligt med en "stor" o rörlig kille. Jag saknar mest våra stunder på morgonen i vår säng men det går inte längre.. han är för snabb o trillar ner fortare än va jag hinner blinka (gjorde det förra veckan )
    Annars är han glad jämt! Förutom idag på fm då han vägra sova o var sååå övertrött

    Finn kommer nog på tekniken fortatr än du anar o då har du jobb me syrrans pysselgrejjer men det är bra att du planerar det redan nu
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  12. 6
    Ja det är både.. .. jobbigt o roligt med en "stor" o rörlig kille. Jag saknar mest våra stunder på morgonen i vår säng men det går inte längre.. han är för snabb o trillar ner fortare än va jag hinner blinka (gjorde det förra veckan )
    Annars är han glad jämt! Förutom idag på fm då han vägra sova o var sååå övertrött

    Finn kommer nog på tekniken fortatr än du anar o då har du jobb me syrrans pysselgrejjer men det är bra att du planerar det redan nu
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    Va roligt :)

    Himla kul att du gör det o jag försöker kolla er med i den mån jag hinner. Älskar bloggar
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  14. 7
    Va roligt :) Himla kul att du gör det o jag försöker kolla er med i den mån jag hinner. Älskar bloggar

Liknande trådar

  1. Stora killen!
    By Jenny m 3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 09:08
  2. Stora killen!
    By Anna-80 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 13:10
  3. Stora killen :)
    By EvelinaP in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 19:13
  4. Stora killen 7 m + 3 veckor (B
    By Bissen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 14:55
  5. Stora killen!
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar