Mamma körde av vägen
  1. Anna.R. & Ella
    #1

    Mamma körde av vägen

    Går här och är lite skakig. Min mamma skulle kommit och hälsat på idag. Hon skulle varit här vid 11 och klockslaget kom och gick och vi väntade. 11,40 ringer hon och jag hör på hennes röst att det är något. Hon berättar att hon sitter i en ambulans påväg till sjukhuset. Vägen hade helt plötsligt blivit glashal och hon hade voltat och blivit hängande upp och ner *ryser* till ambulansen kom. Det var så halt att ambulanskillarna knappt hade kunnat stå på fötterna. Bilen är skrot.

    Hon ahde inte brutit något men hon hade slagit sig sa hon. Hon skulle höra av sig sen. Tycker att hon kan ringa nu för även om hon inte brutit något så är jag lite orolig.

    Har försökt att få tag i henne eller hennes man (som är med henne nu) men båda mobilerna är avstängda.

    Hon har haft TUR!! Det kunde gått riktigt illa

    Är lite skakig faktiskt....
  2. 1
    Mamma körde av vägen Går här och är lite skakig. Min mamma skulle kommit och hälsat på idag. Hon skulle varit här vid 11 och klockslaget kom och gick och vi väntade. 11,40 ringer hon och jag hör på hennes röst att det är något. Hon berättar att hon sitter i en ambulans påväg till sjukhuset. Vägen hade helt plötsligt blivit glashal och hon hade voltat och blivit hängande upp och ner *ryser* till ambulansen kom. Det var så halt att ambulanskillarna knappt hade kunnat stå på fötterna. Bilen är skrot.

    Hon ahde inte brutit något men hon hade slagit sig sa hon. Hon skulle höra av sig sen. Tycker att hon kan ringa nu för även om hon inte brutit något så är jag lite orolig.

    Har försökt att få tag i henne eller hennes man (som är med henne nu) men båda mobilerna är avstängda.

    Hon har haft TUR!! Det kunde gått riktigt illa

    Är lite skakig faktiskt....
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Usch o fy! Stackare!!
    Håller tummarna fär att allt är OK. Med tanke på att det har gått så många timmar sen du hörde av henne så är allt säkert bra. Hade det varit mer akut så hade de ju fått träffa en läkare vid det här laget o fått ngn slags besked. Eller hur???
    Skickar lite styrkekramar till dig i alla fall.
  4. 2
    Usch o fy! Stackare!!
    Håller tummarna fär att allt är OK. Med tanke på att det har gått så många timmar sen du hörde av henne så är allt säkert bra. Hade det varit mer akut så hade de ju fått träffa en läkare vid det här laget o fått ngn slags besked. Eller hur???
    Skickar lite styrkekramar till dig i alla fall.
  5. Anna.R. & Ella
    #3
    Hon ringde precis och hon mår efter omständigheterna väl. Hon har en lättare hjärnskakning, är rejält öm och blåslagen och chockad men hon hade tur.

    Brandmännen sa till henne att hade hon haft en annan bli hade hon troligtvis inte levt nu.*ryser*

    det var 2 cm tjock is på vägen. Hon voltade tre gånger och drog med sig viltstängslet bl.a.

    nu var hon på väg hem med värktabletter och order att ta det LUGNT!

    Skönt att höra att hon är ok men lite skärrad är jag fortfarande.

    Tack för styrkekramar!!
  6. 3
    Hon ringde precis och hon mår efter omständigheterna väl. Hon har en lättare hjärnskakning, är rejält öm och blåslagen och chockad men hon hade tur.

    Brandmännen sa till henne att hade hon haft en annan bli hade hon troligtvis inte levt nu.*ryser*

    det var 2 cm tjock is på vägen. Hon voltade tre gånger och drog med sig viltstängslet bl.a.

    nu var hon på väg hem med värktabletter och order att ta det LUGNT!

    Skönt att höra att hon är ok men lite skärrad är jag fortfarande.

    Tack för styrkekramar!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4

    Å vad skönt!

    Å vad skönt att höra att din mamma är ok efter omständigheterna.
  8. 4
    Å vad skönt! Å vad skönt att höra att din mamma är ok efter omständigheterna.
  9. LillaA m Maja&Agnes
    #5
    Nej men usch så hemskt. Jag är alltid rädd när nära och kära är ute och far på hala vintervägar, det är så lätt hänt att något går snett.

    Så skönt att det gick "bra" för din mamma.

    Kram.
  10. 5
    Nej men usch så hemskt. Jag är alltid rädd när nära och kära är ute och far på hala vintervägar, det är så lätt hänt att något går snett.

    Så skönt att det gick "bra" för din mamma.

    Kram.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Vad läskigt

    Skönt att hon klarade sig helskinnad från olyckan. Läskig att råka ut för och skulle mycket väl förstå om hon kommer vara skraj för att köra bil ett tag framöver. Skönt att bilen var så bra att den tog upp det mesta.

    Jag brukar jämt vara orolig när nära är ute och åker, har dock som tur är ännu inte haft någon släkt med i en trafikolycka.
    Mamma till T 0202 och F 0606
  12. 6
    Vad läskigt Skönt att hon klarade sig helskinnad från olyckan. Läskig att råka ut för och skulle mycket väl förstå om hon kommer vara skraj för att köra bil ett tag framöver. Skönt att bilen var så bra att den tog upp det mesta.

    Jag brukar jämt vara orolig när nära är ute och åker, har dock som tur är ännu inte haft någon släkt med i en trafikolycka.
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7
    Nej fy vad otäckt
    Hoppas det onda snart går över och att hon vågar sig ut på vägen igen. Vet av erfarenhet att människor som varit med om olyckor gärna drar sig från att ge sig ut på vägarna igen. Men det bästa är att ta tjuren vid hornen så snabbt som möjligt.

    Kram till både dig och din mamma
  14. 7
    Nej fy vad otäckt
    Hoppas det onda snart går över och att hon vågar sig ut på vägen igen. Vet av erfarenhet att människor som varit med om olyckor gärna drar sig från att ge sig ut på vägarna igen. Men det bästa är att ta tjuren vid hornen så snabbt som möjligt.

    Kram till både dig och din mamma

Liknande trådar

  1. var tog ung mamma vägen?
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 20:18
  2. Jag körde fast...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 21:57
  3. Körde av vägen ikväll
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 20:56
  4. Körde av vägen i morse.
    By vicke in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 11:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar