Återbesök på BB
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Återbesök på BB

    i dag eftersom vi valde tidig hemgång. Det slumpade sig så att det var samma bm som förlöste mig som vi träffade i dag ( jobbar både på förl. och BB). PKU-sticket och hörselscreeningen gick jättebra och så hann vi prata om förlossningen också. Vikten var på väg uppåt och i dag vägde hon 3330 g (3395g när hon föddes).

    Blev en liten pytterunda på stan sedan. Hade tre plagg för två på pop av reaplaggen så det blev två klänningar och ett par strumpbyxor. På Lindex fanns det så söta elefantkläder från nyföddskollektionen så det blev både body, byxa och pyjamas av dem i rosa. Roligt att köpa lite könstypiskt nu när vi vet vem liten i magen är. Storasyster hade efterlyst lite rosa och någon klänning till sin nya lillasyster.

    Har lagt in en ny avatar på vårt lilla underverk-14h "gammal".

    Det skrivs så mkt här nu och tiden har ju krympt massor. Ska försöka titta igenom lite nu.

    Kram Lima
  2. 1
    Återbesök på BB i dag eftersom vi valde tidig hemgång. Det slumpade sig så att det var samma bm som förlöste mig som vi träffade i dag ( jobbar både på förl. och BB). PKU-sticket och hörselscreeningen gick jättebra och så hann vi prata om förlossningen också. Vikten var på väg uppåt och i dag vägde hon 3330 g (3395g när hon föddes).

    Blev en liten pytterunda på stan sedan. Hade tre plagg för två på pop av reaplaggen så det blev två klänningar och ett par strumpbyxor. På Lindex fanns det så söta elefantkläder från nyföddskollektionen så det blev både body, byxa och pyjamas av dem i rosa. Roligt att köpa lite könstypiskt nu när vi vet vem liten i magen är. Storasyster hade efterlyst lite rosa och någon klänning till sin nya lillasyster.

    Har lagt in en ny avatar på vårt lilla underverk-14h "gammal".

    Det skrivs så mkt här nu och tiden har ju krympt massor. Ska försöka titta igenom lite nu.

    Kram Lima
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Vad härligt. Kul med lite shopping också. Själv märker jag att jag är jättesugen på att handla nu, men det är ju trist att handla så neutralt som möjligt - särskilt när jag redan har pojkkläder så att det räcker och blir över ;-)
  4. 2
    Vad härligt. Kul med lite shopping också. Själv märker jag att jag är jättesugen på att handla nu, men det är ju trist att handla så neutralt som möjligt - särskilt när jag redan har pojkkläder så att det räcker och blir över ;-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Har iofs

    en del flickkläder redan..hihi...men det är ju svårt att låta bli att handla lite nytt. Dessutom var ju förra flickan så pass mkt större att vi gick på 62 ganska fort så de flesta 56kläderna är från 01 och då kan det ju vara skoj med lite nytt. Mkt brunt har det blivit den här gången innan bebisankomsten så det kändes härligt att prova någon annan färg på henne nu även om jag gillar brunt också.

    Nu är det ju verkligen nedräkningen för dig med. du behöver ju inte gå över tiden för att du gjorde det sist. förra gången kom bebis + 4 dagar och denna gången -4 dagar.

    Ska bli roligt att se vem som är Carls lilla syskon!

    Kram
  6. 3
    Har iofs en del flickkläder redan..hihi...men det är ju svårt att låta bli att handla lite nytt. Dessutom var ju förra flickan så pass mkt större att vi gick på 62 ganska fort så de flesta 56kläderna är från 01 och då kan det ju vara skoj med lite nytt. Mkt brunt har det blivit den här gången innan bebisankomsten så det kändes härligt att prova någon annan färg på henne nu även om jag gillar brunt också.

    Nu är det ju verkligen nedräkningen för dig med. du behöver ju inte gå över tiden för att du gjorde det sist. förra gången kom bebis + 4 dagar och denna gången -4 dagar.

    Ska bli roligt att se vem som är Carls lilla syskon!

    Kram
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4

    Vilken fin prinsessa!

    så söt hon är!!
    Gott att höra att ni har det bra!
    Var också på Lindex idag och förälskade mej i newborn kläderna med elefanter på
    så söta, köpte både med bruna och turkosa elefanter, bodys + byxor!
    *kram*
  8. 4
    Vilken fin prinsessa! så söt hon är!!
    Gott att höra att ni har det bra!
    Var också på Lindex idag och förälskade mej i newborn kläderna med elefanter på
    så söta, köpte både med bruna och turkosa elefanter, bodys + byxor!
    *kram*
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Tack:)

    Hon är så mysig vår lillstumpa.

    Förälskade mig i de kläderna för någon vecka sedan. Hoppas att de skulle finnas kvar tills efteråt bebis tittade ut och som tur var så skyndade hon ju på.

    Tack för hälsningen i gästboken! Gulligt av dig!

    *kram*
  10. 5
    Tack:) Hon är så mysig vår lillstumpa.

    Förälskade mig i de kläderna för någon vecka sedan. Hoppas att de skulle finnas kvar tills efteråt bebis tittade ut och som tur var så skyndade hon ju på.

    Tack för hälsningen i gästboken! Gulligt av dig!

    *kram*
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Carl frågade just om det är NÄSTA vecka bebisen äntligen kommer...
  12. 6
    Carl frågade just om det är NÄSTA vecka bebisen äntligen kommer...
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Den frågan

    är ju lätt att svara på. Vårt första bud till storasystrearna var att bebis kommer efter jul, men vi fick ju revidera oss lite där kring julafton och skjuta upp det något. Hoppas Carl får rätt!
  14. 7
    Den frågan är ju lätt att svara på. Vårt första bud till storasystrearna var att bebis kommer efter jul, men vi fick ju revidera oss lite där kring julafton och skjuta upp det något. Hoppas Carl får rätt!
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Ja, att bebisen skulle komma EFTER jul, det har ju varit klart länge, men han tycker att det är väldigt långt EFTER jul nu...
  16. 8
    Ja, att bebisen skulle komma EFTER jul, det har ju varit klart länge, men han tycker att det är väldigt långt EFTER jul nu...
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Åh grattis igen. Vilken sötnos och vilken fin body. Jag fick en sån av mamma när jag var hemma i Sverige i somras så den ligger bara och väntar. Och vi funderar på dessutom på namnet Lykke....
    Skönt med tidig hemgång förresten, särskilt man är lite rutinerad som du.
  18. 9
    Åh grattis igen. Vilken sötnos och vilken fin body. Jag fick en sån av mamma när jag var hemma i Sverige i somras så den ligger bara och väntar. Och vi funderar på dessutom på namnet Lykke....
    Skönt med tidig hemgång förresten, särskilt man är lite rutinerad som du.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Åh, vilken fin liten prinsessa du fått Lima! Nu värker det i avundsjuketarmen, fast förhoppningsvis så är det min tur snart synkis! Njut av lillan nu och snusa lite extra på henne, hon verkar underbar!

    Kram,
    Nillis
  20. 10
    Åh, vilken fin liten prinsessa du fått Lima! Nu värker det i avundsjuketarmen, fast förhoppningsvis så är det min tur snart synkis! Njut av lillan nu och snusa lite extra på henne, hon verkar underbar!

    Kram,
    Nillis
  21. DenisemM01,L04,bfFeb
    #11

    Åhh, jag vill oxå!

    Gud så mysigt det låter med bebis och bebis kläder.
    det är vad jag och sambon ska gör de första två veckorna som han är hemma, prova hela garderoben på vår lilla docka.
    Ljusrosa och klänningar *drömmer* det är ju lite annat än marinblått och kamoflagefärgat.
  22. 11
    Åhh, jag vill oxå! Gud så mysigt det låter med bebis och bebis kläder.
    det är vad jag och sambon ska gör de första två veckorna som han är hemma, prova hela garderoben på vår lilla docka.
    Ljusrosa och klänningar *drömmer* det är ju lite annat än marinblått och kamoflagefärgat.

Liknande trådar

  1. Återbesök!
    By Sandra&Erik in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 21:12
  2. Återbesök?
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 12:01
  3. Var på KK för återbesök i går....
    By johanna25 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:27
  4. återbesök på bb
    By lärka in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 15:32
  5. Återbesök?
    By Mårran in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar