Vilken babywatch ska man köpa?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Vilken babywatch ska man köpa?

    Vilken är billig o prisvärd?

    Törs man köpa begagnat?
  2. 1
    Vilken babywatch ska man köpa? Vilken är billig o prisvärd?

    Törs man köpa begagnat?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    sån med ljud alltså, inte bild etc..
  4. 2
    sån med ljud alltså, inte bild etc..
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Undrar

    jag också!
    Med Ever så behövde jag ingen sån (bodde i lägenhet), men nu med hus i två våningar och trädgård och så, så kan det nog vara ganska bra med en babywatch.

    Så, jag väntar ivrigt på svar på din fråga
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  6. 3
    Undrar jag också!
    Med Ever så behövde jag ingen sån (bodde i lägenhet), men nu med hus i två våningar och trädgård och så, så kan det nog vara ganska bra med en babywatch.

    Så, jag väntar ivrigt på svar på din fråga
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Dom testade babylyssnare i Vi föräldrar nr 8/2006 om nån har den kvar. Jag vet inte vilken som blev bäst i testet tyvärr?

    Jag har tittat på Padwico, Philips, Doro och två till som jag inte kommer ihåg vad dom heter. Men för oss lutar det åt Doro, antingen vanlig lyssnare eller walkie-talkien som man kan använda som babylyssnare. Padwicon är för dyr och Philipsen är för stor.
  8. 4
    Dom testade babylyssnare i Vi föräldrar nr 8/2006 om nån har den kvar. Jag vet inte vilken som blev bäst i testet tyvärr?

    Jag har tittat på Padwico, Philips, Doro och två till som jag inte kommer ihåg vad dom heter. Men för oss lutar det åt Doro, antingen vanlig lyssnare eller walkie-talkien som man kan använda som babylyssnare. Padwicon är för dyr och Philipsen är för stor.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Jag har en

    padwico 903, den funkar jättebra tycker jag, o bra täckning har den också. har jättestor nytta av den när Malte sover middag, då kan vi andra göra nåt ute, sånt som en bebis inte kan så bra..

    Kolla med babyland, de brukar ofta ha nån drive. O om du hittar begagnat, kolla upp på annat håll fakta om den.

    Lycka till!
  10. 5
    Jag har en padwico 903, den funkar jättebra tycker jag, o bra täckning har den också. har jättestor nytta av den när Malte sover middag, då kan vi andra göra nåt ute, sånt som en bebis inte kan så bra..

    Kolla med babyland, de brukar ofta ha nån drive. O om du hittar begagnat, kolla upp på annat håll fakta om den.

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Tillägg:

    Har för mig att den kostade typ 700kr, inte jättebillig men då var det en modell som skulle vara väldigt bra (viktigt tycker jag), o så var den nedsatt på babyland i just en sån drive..
  12. 6
    Tillägg: Har för mig att den kostade typ 700kr, inte jättebillig men då var det en modell som skulle vara väldigt bra (viktigt tycker jag), o så var den nedsatt på babyland i just en sån drive..
  13. elin med hemlis
    #7
    vet inte om dom finns kvar men vi köpte för nåt år sen Philips på clas ohlsons bra mycke billigare än dom på ex. babyland trotas att det var samma o dom har funkat superbra.. ibland lite för bra för det har slrapat lite i den när flygplanen passerat över huset (bor ganska nära bromma, inte för att det stör men det hördes i babylyssnaren *S*)
  14. 7
    vet inte om dom finns kvar men vi köpte för nåt år sen Philips på clas ohlsons bra mycke billigare än dom på ex. babyland trotas att det var samma o dom har funkat superbra.. ibland lite för bra för det har slrapat lite i den när flygplanen passerat över huset (bor ganska nära bromma, inte för att det stör men det hördes i babylyssnaren *S*)
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Vi fick låna en Philips. å skulle vi köpa en så skulle de nog bli en oxå.
    Den som vi har fungerar bara i alla fall !!
  16. 8
    Vi fick låna en Philips. å skulle vi köpa en så skulle de nog bli en oxå.
    Den som vi har fungerar bara i alla fall !!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Vi har testat 5 modeller

    Började med en gammal Philips som vi fick låna. En "dyr" modell som dock hade några år på nacken. Den hade jättemycket störningar, pep som om den förlorat kontakten (bra funktion iofs) ständigt o jämt. Så den lämnade jag tillbaka till ägaren.

    Köpte en Doro walkie talkie med övervakningsfunktion, verkade ju smart. Den var inte tillräckligt känslig, reagerade inte när dottern vaknade.

    Köpte nån billig variant men hann bara packa upp den (ur den icke återförslutningsbara skitförpackningen) förrän vi insåg att den var ju inte batteridriven och därmed utesluten för oss som hade dottern sovande ute varje dag. Den ligger nu och dammar nånstans... borde väl sälja eller nåt.

    Köpte en ny Philips (halvdyr) och upptäckte att den var inte heller batteridriven. Och den pep konstigt. Så den lämnade jag raskt tillbaka och svor på att aldrig mer köpa Philips-produkter

    Köpte slutligen en Padwico 933 (eller vad den heter), kostar bortåt 1000 kr. Liten, smidig och funkar relativt bra. Ibland ger den dock inte utslag fastän man tycker att den borde.


    Funktioner som är bra att ha:
    - batteridriven med laddningsbara batterier
    - kontaktkontroll (att föräldraenheten piper om den förlorar kontakt med babyenhet)
    - ställa in känslighet
    - flera kanaler, ifall man bor bland många andra barnfamiljer så är risken mindre att man stör varandras lyssnare
    - liten, så man kan ha den i fickan
    - nån slags krok, spänne, etc på babyenheten så att man kan fästa den på krok, i hänge etc. och inte behöver lägga den i barnvagnen om man har barnet ute på trappen

    Och som sagt, kolla testet i Vi föräldrar. Modellerna förändras ju med åren. På Barnens hus här i stan hänger alltid några utdrag ur tester vid hyllan med lyssnare. Bra att läsa på där. Och ska man köpa en Philips så är de oftast billigast på Clas Ohlson!
    Dotter juni-05, dotter mars-07
  18. 9
    Vi har testat 5 modeller Började med en gammal Philips som vi fick låna. En "dyr" modell som dock hade några år på nacken. Den hade jättemycket störningar, pep som om den förlorat kontakten (bra funktion iofs) ständigt o jämt. Så den lämnade jag tillbaka till ägaren.

    Köpte en Doro walkie talkie med övervakningsfunktion, verkade ju smart. Den var inte tillräckligt känslig, reagerade inte när dottern vaknade.

    Köpte nån billig variant men hann bara packa upp den (ur den icke återförslutningsbara skitförpackningen) förrän vi insåg att den var ju inte batteridriven och därmed utesluten för oss som hade dottern sovande ute varje dag. Den ligger nu och dammar nånstans... borde väl sälja eller nåt.

    Köpte en ny Philips (halvdyr) och upptäckte att den var inte heller batteridriven. Och den pep konstigt. Så den lämnade jag raskt tillbaka och svor på att aldrig mer köpa Philips-produkter

    Köpte slutligen en Padwico 933 (eller vad den heter), kostar bortåt 1000 kr. Liten, smidig och funkar relativt bra. Ibland ger den dock inte utslag fastän man tycker att den borde.


    Funktioner som är bra att ha:
    - batteridriven med laddningsbara batterier
    - kontaktkontroll (att föräldraenheten piper om den förlorar kontakt med babyenhet)
    - ställa in känslighet
    - flera kanaler, ifall man bor bland många andra barnfamiljer så är risken mindre att man stör varandras lyssnare
    - liten, så man kan ha den i fickan
    - nån slags krok, spänne, etc på babyenheten så att man kan fästa den på krok, i hänge etc. och inte behöver lägga den i barnvagnen om man har barnet ute på trappen

    Och som sagt, kolla testet i Vi föräldrar. Modellerna förändras ju med åren. På Barnens hus här i stan hänger alltid några utdrag ur tester vid hyllan med lyssnare. Bra att läsa på där. Och ska man köpa en Philips så är de oftast billigast på Clas Ohlson!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Jag tycker absolut du ska köpa begagnat. Vi fick låna äldre sak som var superbra, sen köpte vi en egen efter några år och den tycker jag inte är så väldigt bra, lite för mycket möjligheter och batteriet tar slut alldeles för fort.
  20. 10
    Jag tycker absolut du ska köpa begagnat. Vi fick låna äldre sak som var superbra, sen köpte vi en egen efter några år och den tycker jag inte är så väldigt bra, lite för mycket möjligheter och batteriet tar slut alldeles för fort.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Nu har vi bestämt oss iaf. Det blir en Cobra MT725 som egentligen är en walkie-talkie med babywatchfunktion. Den fick jättebra i test på: http://www.smartson.se/index.aspx?id=2645. Läste där också att Doron inte är tillräckligt känslig för att alltid larma.
  22. 11
    Nu har vi bestämt oss iaf. Det blir en Cobra MT725 som egentligen är en walkie-talkie med babywatchfunktion. Den fick jättebra i test på: http://www.smartson.se/index.aspx?id=2645. Läste där också att Doron inte är tillräckligt känslig för att alltid larma.
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Hoppsan.. fel länk. Den rätta kommer här: http://www.smartson.se/test/fritid/p....htm?partner=1
  24. 12
    Hoppsan.. fel länk. Den rätta kommer här: http://www.smartson.se/test/fritid/p....htm?partner=1
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Padwico! VI köpte en Padwico 883, babyland har på rea flera olika modeller på rea nu. Det enda som skiljer den från den nya är att den nya modellen har vibratorlarm. VI testade den häromdagen och den fungerar SUPERBRA- vi kunde t om gå in till grannen rakt över, ca 50m + att vi kunde vara inne hos dem och ha sändaren inne hos oss. Hade en Philips innan, den fungerade dåligt, bara 150m och då gällde det att det var vindstilla och inga väggar eller annat i vägen. Den fungerade inte mellan bilen och huset, Har bilen precis utanför fönstret.
    Tipsar om Boiseboo också- den skall vara bra.
  26. 13
    Padwico! VI köpte en Padwico 883, babyland har på rea flera olika modeller på rea nu. Det enda som skiljer den från den nya är att den nya modellen har vibratorlarm. VI testade den häromdagen och den fungerar SUPERBRA- vi kunde t om gå in till grannen rakt över, ca 50m + att vi kunde vara inne hos dem och ha sändaren inne hos oss. Hade en Philips innan, den fungerade dåligt, bara 150m och då gällde det att det var vindstilla och inga väggar eller annat i vägen. Den fungerade inte mellan bilen och huset, Har bilen precis utanför fönstret.
    Tipsar om Boiseboo också- den skall vara bra.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    tack för alla tips!

    har dock varken babyland, babyproffsen, clas ohlsen etc inom 25 mil så måste kolla om det går att beställa.
  28. 14
    tack för alla tips!

    har dock varken babyland, babyproffsen, clas ohlsen etc inom 25 mil så måste kolla om det går att beställa.

Liknande trådar

  1. IKEAs Babywatch???
    By Cluddis in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 07:11
  2. Barnvakt/Babywatch
    By Solile in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 12:00
  3. babywatch/ babyvakt
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 20:15
  4. Råd inför köp av Babywatch
    By tintin03 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 22:25
  5. Babywatch, bra prisvärd...
    By Behöver råd!!! in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 12:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar