Bajskalas!?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Bajskalas!?

    Hur ofta bajsar era små nu? Alfons har gått från att bajsat x antal gånger per dag till bara en gång, men då gör han de också ordentligt. I lördags hann han ha på sig finkläder på 35 års kalas i cirka 10 minuter innan vi fick byta precis allt och i söndags på dop för kamraten... likadant, finkläderna alldeles nerbajsade och allt får bytas. Vet inte vad som hänt med blöjorna. Har ju haft samma i flera veckor och nu försvinner allt bajs upp på ryggen. *suck* Det var bättre att byta många blöjor om dagen och klara kläderna än att ha bajsiga kläder en gång om dagen... Någon mer som upplever samma fenomen?
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  2. 1
    Bajskalas!? Hur ofta bajsar era små nu? Alfons har gått från att bajsat x antal gånger per dag till bara en gång, men då gör han de också ordentligt. I lördags hann han ha på sig finkläder på 35 års kalas i cirka 10 minuter innan vi fick byta precis allt och i söndags på dop för kamraten... likadant, finkläderna alldeles nerbajsade och allt får bytas. Vet inte vad som hänt med blöjorna. Har ju haft samma i flera veckor och nu försvinner allt bajs upp på ryggen. *suck* Det var bättre att byta många blöjor om dagen och klara kläderna än att ha bajsiga kläder en gång om dagen... Någon mer som upplever samma fenomen?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Hmm bra fråga. Skitolyckor har inte hänt på länge.. mycket länge nu. Varannan dag och kanske plutt här och var. Hmm..


    Provat att byta blöjsort/storlek?
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  4. 2
    Hmm bra fråga. Skitolyckor har inte hänt på länge.. mycket länge nu. Varannan dag och kanske plutt här och var. Hmm..


    Provat att byta blöjsort/storlek?
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Oh, ja!! *suckar* Ibörjan bajsade Hampus varje gång jag bytte på honom, men nu bajsar han EN GÅNG I VECKAN!!! Gissa hur mkt bajs det blir överallt?! Hela ryggen, hela benen, fötterna... överallt!! Sen tycker jag synd om honom oxå, för jag tror han får ont i magen av att bara bajsa 1 gång i veckan...?! Han fiser så det sprakar väldigt ofta och precis innan han ska bajsa, så är han gnällig. Inte lätt att vara bebis och inte kunna tala om vad som känns galet och hur det känns!
  6. 3
    Oh, ja!! *suckar* Ibörjan bajsade Hampus varje gång jag bytte på honom, men nu bajsar han EN GÅNG I VECKAN!!! Gissa hur mkt bajs det blir överallt?! Hela ryggen, hela benen, fötterna... överallt!! Sen tycker jag synd om honom oxå, för jag tror han får ont i magen av att bara bajsa 1 gång i veckan...?! Han fiser så det sprakar väldigt ofta och precis innan han ska bajsa, så är han gnällig. Inte lätt att vara bebis och inte kunna tala om vad som känns galet och hur det känns!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    här är det en rejäl - men inte katastrof/läckageblöja - om dagen.
    Upptäckte, att -blöjorna "upp till sex kg" inte håller längre än till max 5,5 kg. Hade blivit lätt varnad av kompisen som födde samma dag som jag. Hennes son är en racer och väger ett kilo mer än min son, så dom gav oss en "heads-up" om att det kan bli väldigt kletigt i kläderna om man inte byter storlek i tid...

    Så nu har vi bytt till storleken över, och nu läcker det inte längre.

    =)
    R
  8. 4
    här är det en rejäl - men inte katastrof/läckageblöja - om dagen.
    Upptäckte, att -blöjorna "upp till sex kg" inte håller längre än till max 5,5 kg. Hade blivit lätt varnad av kompisen som födde samma dag som jag. Hennes son är en racer och väger ett kilo mer än min son, så dom gav oss en "heads-up" om att det kan bli väldigt kletigt i kläderna om man inte byter storlek i tid...

    Så nu har vi bytt till storleken över, och nu läcker det inte längre.

    =)
    R
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Ja här var det som sagt väldigt lugnt förrut. Knappt haft en enda olycka tills för ett par veckor sedan. Fast blöjstorlek bytte jag för länge sen. Kör med Pampers babydry 4-9 kg och Alfons väger 6,5 kg så det brode ju fungera bra. Bara bajset som ändrat karaktär antar jag.
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  10. 5
    Ja här var det som sagt väldigt lugnt förrut. Knappt haft en enda olycka tills för ett par veckor sedan. Fast blöjstorlek bytte jag för länge sen. Kör med Pampers babydry 4-9 kg och Alfons väger 6,5 kg så det brode ju fungera bra. Bara bajset som ändrat karaktär antar jag.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Nej, det kan verkligen inte vara lätt at tinte kunna förklara att man är bajsnödig och det trycker på... Förstår att det blir mycket om han bara bajsar en gång i veckan
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  12. 6
    Nej, det kan verkligen inte vara lätt at tinte kunna förklara att man är bajsnödig och det trycker på... Förstår att det blir mycket om han bara bajsar en gång i veckan
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Ja jag använde rju redan 4-9 kg och det har fungerat bra hittills. Det är bara bajset osm ändrat sig antar jag
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  14. 7
    Ja jag använde rju redan 4-9 kg och det har fungerat bra hittills. Det är bara bajset osm ändrat sig antar jag
  15. Marmelad
    #8
    Inte ens varje dag här, utan kanske var tredje eller varannan nu! Förut bajsade hon femtiotre gånger om dagen ungefär.
  16. 8
    Inte ens varje dag här, utan kanske var tredje eller varannan nu! Förut bajsade hon femtiotre gånger om dagen ungefär.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9
    Liknande här! Förut bajsade Ester ett antal gånger om dagen, men sedan några veckor tillbaka blir det en eller ett par ggr om dagen, och _ofta_ med läckage långt upp på ryggen, ibland även på magen. Så jag känner igen det där med att byta alla kläder... På Esters eget dopkalas så gick farmor och bar på henne och tyckte att hon kändes blät på ryggen. Hon trodde att det var kiss. Det var det inte, det var bajs.
  18. 9
    Liknande här! Förut bajsade Ester ett antal gånger om dagen, men sedan några veckor tillbaka blir det en eller ett par ggr om dagen, och _ofta_ med läckage långt upp på ryggen, ibland även på magen. Så jag känner igen det där med att byta alla kläder... På Esters eget dopkalas så gick farmor och bar på henne och tyckte att hon kändes blät på ryggen. Hon trodde att det var kiss. Det var det inte, det var bajs.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Det låter som det är ett vanligt problem just nu.... Inte kul när man inser vad det är som är blött...
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  20. 10
    Det låter som det är ett vanligt problem just nu.... Inte kul när man inser vad det är som är blött...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    De verkar som de små har ändrat rutiner...
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  22. 11
    De verkar som de små har ändrat rutiner...
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12
    Vet inte vad som e "bäst"! Adrian bajsar fortf X antal g/dag.. Nära nog vid varje amning! Vissa dagar har det varit mindre *hurra* men dagen ef så spruttar det igång lika friskt igen..

    Men trotts jag använder 4-9 blöjorna & trotts att han bajsar massor/dag så läcker det.. Senast igår kväll! Långt upp på ryggen kom det.. Kan det vara att min lilla sparris e lång? Han väger ju stax över 6 kg & e 62 lång.. Jag kan ju tycka att blöjorna borde klara av honom ett tag till!

    *undrar när Adrians rumpa ska lugna ner sig*

  24. 12
    Vet inte vad som e "bäst"! Adrian bajsar fortf X antal g/dag.. Nära nog vid varje amning! Vissa dagar har det varit mindre *hurra* men dagen ef så spruttar det igång lika friskt igen..

    Men trotts jag använder 4-9 blöjorna & trotts att han bajsar massor/dag så läcker det.. Senast igår kväll! Långt upp på ryggen kom det.. Kan det vara att min lilla sparris e lång? Han väger ju stax över 6 kg & e 62 lång.. Jag kan ju tycka att blöjorna borde klara av honom ett tag till!

    *undrar när Adrians rumpa ska lugna ner sig*

  25. Cissi med G och A
    #13

    Annie bajsar

    en gång om dagen, ibland hoppar hon över en dag och DÅ blir det kalas! Men hon har inte bajsat igenom någongång. Hennes bajs är lite fastare pga av att hon får mjölkersättning.
  26. 13
    Annie bajsar en gång om dagen, ibland hoppar hon över en dag och DÅ blir det kalas! Men hon har inte bajsat igenom någongång. Hennes bajs är lite fastare pga av att hon får mjölkersättning.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Ja kanske är det för att de är långa som blöjorna inte passar så bra. Alfons är ju runt 66 cm han så det kanske är det som är "haken"
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  28. 14
    Ja kanske är det för att de är långa som blöjorna inte passar så bra. Alfons är ju runt 66 cm han så det kanske är det som är "haken"
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Ja de blir väl lite trögare av ersättning. Det kan ju vara praktiskt när man slipper nerbajsade kläder...
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  30. 15
    Ja de blir väl lite trögare av ersättning. Det kan ju vara praktiskt när man slipper nerbajsade kläder...
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    Ja, här med

    Förut bajsade han hur många gånger som helst på en dag men nu är dt max 2. Och det läcker på kläderna mycket oftare än förut. Vi hade nog rätt små blöjor iofs så vi bytte storlek för en vecka sedan ungefär, men det läcker lika mycket i dem tycker jag.
  32. 16
    Ja, här med Förut bajsade han hur många gånger som helst på en dag men nu är dt max 2. Och det läcker på kläderna mycket oftare än förut. Vi hade nog rätt små blöjor iofs så vi bytte storlek för en vecka sedan ungefär, men det läcker lika mycket i dem tycker jag.
  33. Medlem sedan
    Jan 1999
    #17

    Jepp,

    samma här.
    Jesper bajsar visserligen varje dag men ca varannan dag så kommer det en jätteladdning som klättrar upp för ryggen

    Jag skulle tro att det beror på mängden bajs när de bajsar mer sällan och positionen på bebisen att de bajsar ner sig mer. Våra små sitter ju upp mycket mer nu och när de gör det så trycks ju bajset uppåt och resåren i blöjorna stoppar ju inte mycket.
    I början låg de ju bara och då hamnade bajset fint längst nere i blöjan.

    / Jennie
  34. 17
    Jepp, samma här.
    Jesper bajsar visserligen varje dag men ca varannan dag så kommer det en jätteladdning som klättrar upp för ryggen

    Jag skulle tro att det beror på mängden bajs när de bajsar mer sällan och positionen på bebisen att de bajsar ner sig mer. Våra små sitter ju upp mycket mer nu och när de gör det så trycks ju bajset uppåt och resåren i blöjorna stoppar ju inte mycket.
    I början låg de ju bara och då hamnade bajset fint längst nere i blöjan.

    / Jennie
  35. Medlem sedan
    Feb 2006
    #18
    Här är det ungefär varannan dag och det har också läckt en hel del så nu byter vi storlek på blöjorna igen, Alva har precis på sig sin första Libero Maxiblöja, vi konstaterade att det var ju inte så länge sedan hon hade de där små newbornblöjorna och nu har vi de här stora maxiblöjorna. Jag hoppas att det ska minska läckaget för det är inte kul med nerbajsade kläder!
  36. 18
    Här är det ungefär varannan dag och det har också läckt en hel del så nu byter vi storlek på blöjorna igen, Alva har precis på sig sin första Libero Maxiblöja, vi konstaterade att det var ju inte så länge sedan hon hade de där små newbornblöjorna och nu har vi de här stora maxiblöjorna. Jag hoppas att det ska minska läckaget för det är inte kul med nerbajsade kläder!
  37. Medlem sedan
    Jan 2007
    #19
    Samma här. Simon bajsar ordentligt ca 1-2 ggr i veckan. Då har man en mycket lycklig liten bebis.. (dock mindre lyckliga föräldrar,, gammalt bajs luktar verkligen BLÄ.)
  38. 19
    Samma här. Simon bajsar ordentligt ca 1-2 ggr i veckan. Då har man en mycket lycklig liten bebis.. (dock mindre lyckliga föräldrar,, gammalt bajs luktar verkligen BLÄ.)
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    Prova liberos. Ibland passar pampers och ibland liberos. Beror väl hur dom formar om magen och rumpan

    Skulle aldrig svarat dig igår.. idag så gör hon en stoooor olycka som kräver tvättning och byte av kläder *S*!
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  40. 20
    Prova liberos. Ibland passar pampers och ibland liberos. Beror väl hur dom formar om magen och rumpan

    Skulle aldrig svarat dig igår.. idag så gör hon en stoooor olycka som kräver tvättning och byte av kläder *S*!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bajskalas :)
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 16:04
  2. bajskalas...
    By umami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar