Åttamånaderskontroll
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Åttamånaderskontroll

    (Eller ca 7,5 månad eftersom hon blir 8 först om en dryg vecka, men då är vi bortresta.) Igår var vi till BVC (som nämnts tidigare) - och nej, det var ingen hörselkontroll hos oss. :-)

    Min lillstumpa planar ut på viktkurvan eftersom hon anser att mat är helt onödigt - det är fortfarande amning som gäller till 90-95% här. (Men än fick jag inga förhållningsorder, i alla fall.) Undrar hur det blir när hon börjar *röra* på sig, dessutom?!

    I alla fall så väger hon nu 7480 gr och är 68,5 cm. Min lilla tjej. :-) (Jag kan säga att Alexandra har varit en liten tunnis hela tiden, hon också.)
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  2. 1
    Åttamånaderskontroll (Eller ca 7,5 månad eftersom hon blir 8 först om en dryg vecka, men då är vi bortresta.) Igår var vi till BVC (som nämnts tidigare) - och nej, det var ingen hörselkontroll hos oss. :-)

    Min lillstumpa planar ut på viktkurvan eftersom hon anser att mat är helt onödigt - det är fortfarande amning som gäller till 90-95% här. (Men än fick jag inga förhållningsorder, i alla fall.) Undrar hur det blir när hon börjar *röra* på sig, dessutom?!

    I alla fall så väger hon nu 7480 gr och är 68,5 cm. Min lilla tjej. :-) (Jag kan säga att Alexandra har varit en liten tunnis hela tiden, hon också.)
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Skönt att det gick bra på BVC men vad trist att hon planar lite och inte är matintresserad.

    Tycker inte hon låter så tunn. Melanie är 65 lång och väger 7940 och jag tycker hon är gigantisk... I alla fall om man jämför med storebror (3 år) väger knappt 12 kg och är 88 cm lång

    Men det är klart, allt beror ju på vad man jämför med och vad man har för erfarenheter sen tidigare
  4. 2
    Skönt att det gick bra på BVC men vad trist att hon planar lite och inte är matintresserad.

    Tycker inte hon låter så tunn. Melanie är 65 lång och väger 7940 och jag tycker hon är gigantisk... I alla fall om man jämför med storebror (3 år) väger knappt 12 kg och är 88 cm lång

    Men det är klart, allt beror ju på vad man jämför med och vad man har för erfarenheter sen tidigare
  5. LillaA m Maja&Agnes
    #3
    Kul att det gick bra! Min lilla har också planat ut på kurvan, hon är inte heller lika intresserad av mat som storasyster var.
  6. 3
    Kul att det gick bra! Min lilla har också planat ut på kurvan, hon är inte heller lika intresserad av mat som storasyster var.

Liknande trådar

  1. Åttamånaderskontroll
    By sensommarbarn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 12:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar