microti-tjej numera opererad.
Hörselskador & nedsättning
  1. anonymt namn
    #1

    microti-tjej numera opererad.

    Skrev för lite sedan om min tjeja som är född med litet öra. sedan 14dgr har hon nu ett "vanligt" öra. Operationen gjordes på US i Linköping. Örat ser svullnad och många stygn redan väldigt sntggt ut. Men hade jag vetat hur djävulusiskt ont flickebarnet skulle få efter hade jag aldrig låtit henne göra denna op nu. Med facit i hand hade jag gärna sett att hon varit vuxen...
  2. 1
    microti-tjej numera opererad. Skrev för lite sedan om min tjeja som är född med litet öra. sedan 14dgr har hon nu ett "vanligt" öra. Operationen gjordes på US i Linköping. Örat ser svullnad och många stygn redan väldigt sntggt ut. Men hade jag vetat hur djävulusiskt ont flickebarnet skulle få efter hade jag aldrig låtit henne göra denna op nu. Med facit i hand hade jag gärna sett att hon varit vuxen...
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Usch, vad tråkigt...

    att hon haft så ont. Hoppas att hon trots det tycker att det var värt det! Ska hon inte genomgå fler op, eller är hon klar redan med sitt öra? I Malmö hos S-O Wikström görs rekonstruktionen i 3 steg med ca 6 månader mellan op 1 och 2.

    Vår Axel är fortfarande alldeles säker på att han INTE ska ha något nytt öra. När han förstod att det inte funkar att höra med så var han inte så intresserad längre. Nu är han ju bara 6 år lite drygt så det kan ju ändra sig!
  4. 2
    Usch, vad tråkigt... att hon haft så ont. Hoppas att hon trots det tycker att det var värt det! Ska hon inte genomgå fler op, eller är hon klar redan med sitt öra? I Malmö hos S-O Wikström görs rekonstruktionen i 3 steg med ca 6 månader mellan op 1 och 2.

    Vår Axel är fortfarande alldeles säker på att han INTE ska ha något nytt öra. När han förstod att det inte funkar att höra med så var han inte så intresserad längre. Nu är han ju bara 6 år lite drygt så det kan ju ändra sig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Vad jobbigt att hon haft mycket ont. Hoppas det värsta är över nu och att hon kommer att glädjas över sitt nya öra när allt får lugna ner sig lite.

    Åsa.
  6. 3
    Vad jobbigt att hon haft mycket ont. Hoppas det värsta är över nu och att hon kommer att glädjas över sitt nya öra när allt får lugna ner sig lite.

    Åsa.
  7. Anonym
    #4
    Jo det väntar fler operationer, men mkt mindre än den första. Op nr två ska göras i lokalbedövning då tar man bort överskottshud, nr tre tar ca tre timmar, då ska man "lyfta ut" örat från skallen. Kan glatt meddela att tjejen nu när allt lagt sig är mäkta stolt över örat, har fått självförtroende och är glad. Hon tom visar sitt öra ngt hon aldrig gjort med det lilla. trots den urjobbiga veckan på sjukhus har det nog varit värt det i alla fall...
  8. 4
    Jo det väntar fler operationer, men mkt mindre än den första. Op nr två ska göras i lokalbedövning då tar man bort överskottshud, nr tre tar ca tre timmar, då ska man "lyfta ut" örat från skallen. Kan glatt meddela att tjejen nu när allt lagt sig är mäkta stolt över örat, har fått självförtroende och är glad. Hon tom visar sitt öra ngt hon aldrig gjort med det lilla. trots den urjobbiga veckan på sjukhus har det nog varit värt det i alla fall...
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Härligt att höra att den urjobbiga veckan har sjunkit undan lite och att det kanske var värt det trots allt. Lycka till med resterande operationer
    Åsa.
  10. 5
    Härligt att höra att den urjobbiga veckan har sjunkit undan lite och att det kanske var värt det trots allt. Lycka till med resterande operationer
    Åsa.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Vad skönt....

    att smärtorna lagt sig och att hon är nöjd och stolt! Var har hon haft ont? I revbenen? Antar att man även hos er tar brosk från revbenen för att bygga det nya örat med.

    Hoppas att de kommande opreationerna blir så smärtfria som möjligt!
  12. 6
    Vad skönt.... att smärtorna lagt sig och att hon är nöjd och stolt! Var har hon haft ont? I revbenen? Antar att man även hos er tar brosk från revbenen för att bygga det nya örat med.

    Hoppas att de kommande opreationerna blir så smärtfria som möjligt!

Liknande trådar

  1. microti
    By anonymt namn in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 12:46
  2. Nu är jag opererad!
    By sprengja in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 09:02
  3. Opererad.
    By ar72 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 21:34
  4. Tjej/tjej eller Tjej/kille?
    By Grodan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 14:54
  5. Tjej/tjej eller Tjej/kille?
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar