Min gulliga gulliga bvc-tant..
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Min gulliga gulliga bvc-tant..

    ringde just och pratade med oss för att höra hur det går med Elvira och den nya kosten och peppade och tröstade mig jättemycket iom att jag verkligen tycker det är trist att behöva sluta amma. Så nu har även hon sagt att jag är världens bästa mamma till Elvira fastän jag inte ammar Känns lite bättre!
    K-line med J 0112, B 0504 och E 070125

    På väg mot ett lättare liv
    v1 -4,5kg
    v2 +0,1kg
    v3 +-0,0 kg
    v4 -1,0 kg
    v5 -0,4 kg
    v6 -0,4 kg
  2. 1
    Min gulliga gulliga bvc-tant.. ringde just och pratade med oss för att höra hur det går med Elvira och den nya kosten och peppade och tröstade mig jättemycket iom att jag verkligen tycker det är trist att behöva sluta amma. Så nu har även hon sagt att jag är världens bästa mamma till Elvira fastän jag inte ammar Känns lite bättre!
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    klart du är bäst!!!!ingen tvekan om saken
  4. 2
    klart du är bäst!!!!ingen tvekan om saken
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Jag har just bytt till en gullig bvc tany. Hon ficxade tid hos barn läkaren så jag kan få Mattias mjölkfria mat på recept. De är ju en viss skillnad på pris. En burk kostar 174,50 å 6 burkar på recept kostar 120:-. Min gamla bvc tant tyckte att jag skulle börja byta ut ett mål mjölkfritt mot ett mäl babt semp för att ställa eb diagnos. Medan den nya fixade tid hos barnläkaren på en gång. Så jag får recept på en gång
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  6. 3
    Jag har just bytt till en gullig bvc tany. Hon ficxade tid hos barn läkaren så jag kan få Mattias mjölkfria mat på recept. De är ju en viss skillnad på pris. En burk kostar 174,50 å 6 burkar på recept kostar 120:-. Min gamla bvc tant tyckte att jag skulle börja byta ut ett mål mjölkfritt mot ett mäl babt semp för att ställa eb diagnos. Medan den nya fixade tid hos barnläkaren på en gång. Så jag får recept på en gång
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4
    Ja, det blir skillnad det...svär just nu också över dessa 174,50:- som räcker i 3 dagar Väntar på att bvc skall lyckas komma i kontakt med läkare för att vi skall få recept utskrivet. Förhoppningsvis redan i början av nästa vecka
    Skönt att höra att vi är fler nutramigenmammor här inne Känns ju onekligen lite annorlunda att flaskmata nummer tre när man ammat de två andra barnen. Men, men jag vänjer mig!
    Hur märkte du att Mattias inte tålde mjölk??? Elvira spydde massor och bajsade massor och gick inte upp i vikt.
  8. 4
    Ja, det blir skillnad det...svär just nu också över dessa 174,50:- som räcker i 3 dagar Väntar på att bvc skall lyckas komma i kontakt med läkare för att vi skall få recept utskrivet. Förhoppningsvis redan i början av nästa vecka
    Skönt att höra att vi är fler nutramigenmammor här inne Känns ju onekligen lite annorlunda att flaskmata nummer tre när man ammat de två andra barnen. Men, men jag vänjer mig!
    Hur märkte du att Mattias inte tålde mjölk??? Elvira spydde massor och bajsade massor och gick inte upp i vikt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Tack! Det värmer...ibland känns det ju liksom inte så
  10. 5
    Tack! Det värmer...ibland känns det ju liksom inte så
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Min bvc-tant inleder alltid med frasen "du har inga frågor?" Just i det ögonblicket är alla eventuella funderingar som bortblåsta och förblir så tills jag är på väg hem.
    Igår ville hon först inte ens mäta längden på Embla,utan det var först när jag frågade som hon sa att "det bestämmer ju du" so hongjorde det.
    Nåja det är så kort stund man är där ändå att det kvittar bara hon uppträder schysst mot Embla, men jag ville gärna berätta för er...
  12. 6
    Min bvc-tant inleder alltid med frasen "du har inga frågor?" Just i det ögonblicket är alla eventuella funderingar som bortblåsta och förblir så tills jag är på väg hem.
    Igår ville hon först inte ens mäta längden på Embla,utan det var först när jag frågade som hon sa att "det bestämmer ju du" so hongjorde det.
    Nåja det är så kort stund man är där ändå att det kvittar bara hon uppträder schysst mot Embla, men jag ville gärna berätta för er...
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Har nog haft tur alla tre gångerna, men denna nya bvc-tant är verkligen bara sååå go och omtänksam. Så det känns som om vi fått bättre och bättre för varje barn. Första var jättego, men hon var liksom så o-oroliga av sig. Precis allt var normalt. Då tyckte jag att det var skönt, men nu tror jag att Jeannas mjölkproteinallergi hade upptäckts om hon inte hela tiden sagt att det var normalt att barn bara går upp 80-85g i veckan.
    Bvc-tanten med Botvid var också go på alla sätt och vis, och omtänksam. Blev faktiskt upriktigt ledsen då distrikten splittades så vi fick ny distrikta där vi bor...men som sagt nya är jättego och rar. Tänk bara att hon ringde hem bara för att höra hur vi har det
  14. 7
    Har nog haft tur alla tre gångerna, men denna nya bvc-tant är verkligen bara sååå go och omtänksam. Så det känns som om vi fått bättre och bättre för varje barn. Första var jättego, men hon var liksom så o-oroliga av sig. Precis allt var normalt. Då tyckte jag att det var skönt, men nu tror jag att Jeannas mjölkproteinallergi hade upptäckts om hon inte hela tiden sagt att det var normalt att barn bara går upp 80-85g i veckan.
    Bvc-tanten med Botvid var också go på alla sätt och vis, och omtänksam. Blev faktiskt upriktigt ledsen då distrikten splittades så vi fick ny distrikta där vi bor...men som sagt nya är jättego och rar. Tänk bara att hon ringde hem bara för att höra hur vi har det
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8

    Ang Mattias å mjölk

    De började med att dom trodde att de var något jag åt som utlöste hans kolik. Så vi gick över till ersättning, men tyckte inte de blev något bättre. Min gamla bvc tant tyckte att jag skulle bli mjölkfri å sen testa amma honom igen. Men jag hade inte ammat honom på en vecka då. Så de struntade jag i. Fick istället höra att de fanns mjölkfri ersättning så jag testade de å de blev mycke bättre. Nu kan han sova 3½-5 tim på nätterna mot 1-2 tim med mjölkersättning. Nog att han kan få upp lite mat nu med men de är när han har fått för mycke mat.

    Ska upp till barnläkaren nu kl 10 för att få recept. Dom kommer nog att göra pricktest men domsäger att de inte brukar visa något på dom små.


    Min gamla bvc tant tyckte att jag skulle lösköpa burkarna i 3 veckor till innan hon kanske kunde fixa recept. Med den nya tog de 10 min att fixa tid hos barnläkaren för recept. Snacka om skillnad.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  16. 8
    Ang Mattias å mjölk De började med att dom trodde att de var något jag åt som utlöste hans kolik. Så vi gick över till ersättning, men tyckte inte de blev något bättre. Min gamla bvc tant tyckte att jag skulle bli mjölkfri å sen testa amma honom igen. Men jag hade inte ammat honom på en vecka då. Så de struntade jag i. Fick istället höra att de fanns mjölkfri ersättning så jag testade de å de blev mycke bättre. Nu kan han sova 3½-5 tim på nätterna mot 1-2 tim med mjölkersättning. Nog att han kan få upp lite mat nu med men de är när han har fått för mycke mat.

    Ska upp till barnläkaren nu kl 10 för att få recept. Dom kommer nog att göra pricktest men domsäger att de inte brukar visa något på dom små.


    Min gamla bvc tant tyckte att jag skulle lösköpa burkarna i 3 veckor till innan hon kanske kunde fixa recept. Med den nya tog de 10 min att fixa tid hos barnläkaren för recept. Snacka om skillnad.
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9
    Ja, som sagt olika från bvc-tant till bvc-tant och sedan lär det vara olika från läkare till läkare hur lätt de släpper ifrån sig ett recept utan positivt allergitest. Just nu verkar det vara regäla problem för mitt bvc att komma i kontakt med den husläkarmottagning de är knutna till, det var något med omorganisation och nytt datasystem. Men jag vet att hon kämpar på min lilla bvc-tant

    Skönt att du märker så stor skillnad för Mattias, vi märker också jätteskillnad för Elvira, nu börjar t.o.m de runda och goa kinderna komma tillbaka som hon hade när hon föddes. Häftigt! Och så har hon börjat äta mer. På förpackningen står det ju att hon skall äta 100 ml 6 gånger om dagen, men när vi började klarade hennes mage bara av 60ml...torligast som ett resultat av att magsäcken var lite liten eftersom hon spytt och bajsat så fort hon fått mat i magen. Men nu klämmer hon 100ml och mår såååå gott mellan måltiderna. Jobbigast är det för mig som försöker trappa ner på mjölken i brösten...ligger på gränsen till mjölkstockning men vill samtidigt inte tömma för mycket eftersom jag inte vill bibehålla mjölkproduktionen. Ja, och så rinner ju mjölken till varje gång hon skriker - aj!!!!! Hur lång tid tog det för dig att få bort mjölken?
  18. 9
    Ja, som sagt olika från bvc-tant till bvc-tant och sedan lär det vara olika från läkare till läkare hur lätt de släpper ifrån sig ett recept utan positivt allergitest. Just nu verkar det vara regäla problem för mitt bvc att komma i kontakt med den husläkarmottagning de är knutna till, det var något med omorganisation och nytt datasystem. Men jag vet att hon kämpar på min lilla bvc-tant

    Skönt att du märker så stor skillnad för Mattias, vi märker också jätteskillnad för Elvira, nu börjar t.o.m de runda och goa kinderna komma tillbaka som hon hade när hon föddes. Häftigt! Och så har hon börjat äta mer. På förpackningen står det ju att hon skall äta 100 ml 6 gånger om dagen, men när vi började klarade hennes mage bara av 60ml...torligast som ett resultat av att magsäcken var lite liten eftersom hon spytt och bajsat så fort hon fått mat i magen. Men nu klämmer hon 100ml och mår såååå gott mellan måltiderna. Jobbigast är det för mig som försöker trappa ner på mjölken i brösten...ligger på gränsen till mjölkstockning men vill samtidigt inte tömma för mycket eftersom jag inte vill bibehålla mjölkproduktionen. Ja, och så rinner ju mjölken till varje gång hon skriker - aj!!!!! Hur lång tid tog det för dig att få bort mjölken?
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10

    tid på ur pumpning

    De tog ca 1 vecka med pumpning rätt ofta. Sen ca 1 vecka med pumpning 1-3 gånger/dag. Nu kan de max komma någon droppe. Men försök å bara pumpa ur så att trycket släpper. Men gissa om de var skönt å slippa släppa pumpen i skötväskan varenda gång man skulle ut.

    Hoppas de går bra för dig
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  20. 10
    tid på ur pumpning De tog ca 1 vecka med pumpning rätt ofta. Sen ca 1 vecka med pumpning 1-3 gånger/dag. Nu kan de max komma någon droppe. Men försök å bara pumpa ur så att trycket släpper. Men gissa om de var skönt å slippa släppa pumpen i skötväskan varenda gång man skulle ut.

    Hoppas de går bra för dig
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Är hon hård i magen eller är bajset som de ska?
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  22. 11
    Är hon hård i magen eller är bajset som de ska?

Liknande trådar

  1. Va ni är gulliga!
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 21:44
  2. Gulliga ni !!!
    By Vivi in forum Autismspektrum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 15:10
  3. Gud vad gulliga ni är!!!
    By merivel in forum Änglabarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 22:47
  4. åh, ni är så gulliga, nya ctg:t såg
    By anna m astrid&märthaBF8/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 13:10
  5. Ni är för gulliga vet ni det?
    By aasha in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar