Sov vanor...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Sov vanor...

    Igår vaknade Oliver kl 8 och under hela dagen sov han bara sammanlagt lite drygt 2 timmar, på kvällen var han gnällig och tjorvig och ingenting dög riktigt och han ville absolut inte somna. Tillslut la vi honom på skinnfällen framför tvn och då somnade han! kl. 21.30. Hur orkar han??? Han vaknade 7.30 imorse igen efter 2 amningar under natten. Nu sover han visserligen igen men jag förstår ändå inte hur han orkar. Dessutom är han lite förkyld oxå. Nån som har nån bra teori kring det här? Han blir 4 månader på lördag...
    Cillen med Oliver
  2. 1
    Sov vanor... Igår vaknade Oliver kl 8 och under hela dagen sov han bara sammanlagt lite drygt 2 timmar, på kvällen var han gnällig och tjorvig och ingenting dög riktigt och han ville absolut inte somna. Tillslut la vi honom på skinnfällen framför tvn och då somnade han! kl. 21.30. Hur orkar han??? Han vaknade 7.30 imorse igen efter 2 amningar under natten. Nu sover han visserligen igen men jag förstår ändå inte hur han orkar. Dessutom är han lite förkyld oxå. Nån som har nån bra teori kring det här? Han blir 4 månader på lördag...
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Hej jag har läst att våra barn bör sova mellan 13-17 tim per dygn. Minna e ju typ likadan somnar 19 vaknar nästa gång vid 7 äta, sen sova ca30-40min till, sova en ca 30min på förmiddagen, sen går vi ut en promenad sova ca30min, och sen går vi ut när pappa kommer hem runt 4 eftersom hon har svårt att somna inne på em, sover då ca 30-40min och sen lägger hon sig vid 19 igen och allt som allt e d ca 14-15tim,för Minna e d viktigast att hon får sova där runt 16då e hon hur go som helst på kvällen,har sluppit övertrött unge sen vi införde den rutinen.
  4. 2
    Hej jag har läst att våra barn bör sova mellan 13-17 tim per dygn. Minna e ju typ likadan somnar 19 vaknar nästa gång vid 7 äta, sen sova ca30-40min till, sova en ca 30min på förmiddagen, sen går vi ut en promenad sova ca30min, och sen går vi ut när pappa kommer hem runt 4 eftersom hon har svårt att somna inne på em, sover då ca 30-40min och sen lägger hon sig vid 19 igen och allt som allt e d ca 14-15tim,för Minna e d viktigast att hon får sova där runt 16då e hon hur go som helst på kvällen,har sluppit övertrött unge sen vi införde den rutinen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Jag har inget bra svar men känner igen det där. Simon har svårt för att koppla av och vissa dar är värre än andra och då är det väldigt gnälligt och trött. Tackolov är det inte jämt ..
  6. 3
    Jag har inget bra svar men känner igen det där. Simon har svårt för att koppla av och vissa dar är värre än andra och då är det väldigt gnälligt och trött. Tackolov är det inte jämt ..

Liknande trådar

  1. Nya (o)vanor
    By emblan in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 07:27
  2. Ny man - nya vanor
    By Rallymamman in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 20:40
  3. Nya vanor?
    By Sissi82 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 22:41
  4. Tv-vanor
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 10:07
  5. Nya vanor
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar