Nu är det snart igång...
Omhändertagna barn
  1. .::^^::.
    #1

    Nu är det snart igång...

    Då ska dottern flytta...

    Hon ska flytta till fosterfamilj..

    Vi kan inte hantera henne här hemma och det blir bara värre och värre...

    Kan någon här inne råda mig hur jag ska göra detta så bra som möjligt?? Ngt speciellt man ska tänka på??

    Mår inget vidare nu, och kan inte heller tänka klart...
  2. 1
    Nu är det snart igång... Då ska dottern flytta...

    Hon ska flytta till fosterfamilj..

    Vi kan inte hantera henne här hemma och det blir bara värre och värre...

    Kan någon här inne råda mig hur jag ska göra detta så bra som möjligt?? Ngt speciellt man ska tänka på??

    Mår inget vidare nu, och kan inte heller tänka klart...
  3. Anonym
    #2
    Tala om för henne hur mycket du älskar henne.
    Skicka med henne något som luktar dig, ex en tröja eller så. Det spelar ingen roll om hon är stor det kan kännas skönt att ta fram den där tröjan och lukta på när längtan blir stor som den blir ibland.
    Skriv något fint från hjärtat. Ett brev kanske som hon kan läsa då hon behöver påminnas om hur älskad hon är.
    Bekräfta för henne att ni hör ihop och att du inte kommer att överge henne även om ni inte bor på samma ställe längre.
    Lova inte för mycket. Det är så lätt när allt är som jobbigast att man ger löften om olika saker som man sen inte riktigt klarar att uppfylla.

    Kram!
  4. 2
    Tala om för henne hur mycket du älskar henne.
    Skicka med henne något som luktar dig, ex en tröja eller så. Det spelar ingen roll om hon är stor det kan kännas skönt att ta fram den där tröjan och lukta på när längtan blir stor som den blir ibland.
    Skriv något fint från hjärtat. Ett brev kanske som hon kan läsa då hon behöver påminnas om hur älskad hon är.
    Bekräfta för henne att ni hör ihop och att du inte kommer att överge henne även om ni inte bor på samma ställe längre.
    Lova inte för mycket. Det är så lätt när allt är som jobbigast att man ger löften om olika saker som man sen inte riktigt klarar att uppfylla.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Hej

    Vill hon flytta? Vår son fungerar inte här hemma heller. Han vill inte bo här i sitt hem, inte i någon "soc.familj" heller. Svårt? Så någon frivillig placering kommer aldrig att gå. Vi skulle gärna vara med på det.
    Alla går och är rädda, mest dottern på 12.
    Hur gammal är ditt barn som ska flytta till fosterfamilj. Får jag fråga, är ni mamma pappa hemma? Det är vi. Vi känner att vi kommer inte klara att ha honom här om det fortsätter som det gör nu. /C
  6. 3
    Hej

    Vill hon flytta? Vår son fungerar inte här hemma heller. Han vill inte bo här i sitt hem, inte i någon "soc.familj" heller. Svårt? Så någon frivillig placering kommer aldrig att gå. Vi skulle gärna vara med på det.
    Alla går och är rädda, mest dottern på 12.
    Hur gammal är ditt barn som ska flytta till fosterfamilj. Får jag fråga, är ni mamma pappa hemma? Det är vi. Vi känner att vi kommer inte klara att ha honom här om det fortsätter som det gör nu. /C

Liknande trådar

  1. Snart igång igen...
    By Infertilia in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 10:33
  2. Snart är jag igång!
    By peoa in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 07:38
  3. Snart kör vi igång :-)
    By Fru X in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 10:40
  4. Nu är det snart igång...
    By .::^^::. in forum Omhändertagna barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:45
  5. Snart kör vi igång...
    By Yahoo in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 22:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar