fler med oroliga nätter?
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    fler med oroliga nätter?

    Klas som sovit bra ända sedan han föddes har den sista månaden levt loppan i sängen på natten! Han snurrar runt, trasslar in sig i täcket och i kudden, tappar nappen och är allmänt missnöjd! Jag far upp och ner som en jojo i sängen hela nätterna, sambon har fått köpa sig en extrasäng och flyttat ner i vardagsrummet för att få någon sömn, han ska ju upp till jobbet och bör vara utsövd, dessutom snarkar han ganska rejält och väcker oss andra!

    Klas har börjat och krypa nu och andra tanden är på väg att spricka igenom! Antagligen är det det som stör honom nattetid men det är ju så frustrerande att inte få sova! Fler med samma problem?

    Sedan har vi haft barnvakt för första gången över natten! I Lördags kl 16:30 lämnade jag båda barnen hos svärmor och hämtade dom vid 10:00 dagen därpå! Meningen var att vi, sambon och jag skulle fira lite att det var 11 år sedan vi träffades men vi landade i soffan hemma och förblev där resten av kvällen, åkte bara ut för att hämta hem lite taimat *mums* Så skönt att bara få sitta och ta det lugnt och kunna prata med varandra i lugn och ro! och sedan få gå och lägga sig och sova en hel natt utan avbrott! Man behöver det i bland! Barnen hade haft det så bra hos farmor, Vanja har ju varit där mycket men för Klas var det premiär över natten och det hade gått jättebra! Svärmor hade varit lite ervös över att ge honom alla hans mediciner men det hade gått bra, känns skönt att veta att det finns någon som kan ge honom medisinerna ifall det skulle hända något så att man behöva barnvakt!

    Det var lite om oss!

    *kram*

    Elaine med Vanja och Klas
  2. 1
    fler med oroliga nätter? Klas som sovit bra ända sedan han föddes har den sista månaden levt loppan i sängen på natten! Han snurrar runt, trasslar in sig i täcket och i kudden, tappar nappen och är allmänt missnöjd! Jag far upp och ner som en jojo i sängen hela nätterna, sambon har fått köpa sig en extrasäng och flyttat ner i vardagsrummet för att få någon sömn, han ska ju upp till jobbet och bör vara utsövd, dessutom snarkar han ganska rejält och väcker oss andra!

    Klas har börjat och krypa nu och andra tanden är på väg att spricka igenom! Antagligen är det det som stör honom nattetid men det är ju så frustrerande att inte få sova! Fler med samma problem?

    Sedan har vi haft barnvakt för första gången över natten! I Lördags kl 16:30 lämnade jag båda barnen hos svärmor och hämtade dom vid 10:00 dagen därpå! Meningen var att vi, sambon och jag skulle fira lite att det var 11 år sedan vi träffades men vi landade i soffan hemma och förblev där resten av kvällen, åkte bara ut för att hämta hem lite taimat *mums* Så skönt att bara få sitta och ta det lugnt och kunna prata med varandra i lugn och ro! och sedan få gå och lägga sig och sova en hel natt utan avbrott! Man behöver det i bland! Barnen hade haft det så bra hos farmor, Vanja har ju varit där mycket men för Klas var det premiär över natten och det hade gått jättebra! Svärmor hade varit lite ervös över att ge honom alla hans mediciner men det hade gått bra, känns skönt att veta att det finns någon som kan ge honom medisinerna ifall det skulle hända något så att man behöva barnvakt!

    Det var lite om oss!

    *kram*

    Elaine med Vanja och Klas
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    japp. tänder och kryp = storsnurr och storjoddel på nätterna.
    men här hemma kör vi med att den som är hemma med barnet behöver vara mest utvilad. jag är jobbar heltid och är så trött just nu att jag inte orkar gå och lägga mig. *gnäll* men annars går jag och lägger mig tillsammans med beppe på kvällarna, vilket är gudagott.
  4. 2
    japp. tänder och kryp = storsnurr och storjoddel på nätterna.
    men här hemma kör vi med att den som är hemma med barnet behöver vara mest utvilad. jag är jobbar heltid och är så trött just nu att jag inte orkar gå och lägga mig. *gnäll* men annars går jag och lägger mig tillsammans med beppe på kvällarna, vilket är gudagott.

Liknande trådar

  1. Blä för oroliga nätter
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 20:00
  2. sms... och oroliga nätter
    By mamma333 in forum Ensamförälder
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 10:10
  3. Oroliga nätter
    By zingo in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 20:46
  4. Oroliga nätter
    By shehulk in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 20:11
  5. Oroliga nätter
    By Essbe in forum _05 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar