Förra helgen...
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Förra helgen...

    ... så hade vi delat på en flaska vin + att han druckit en massa pilsner... Jag gick och la mig vid 23-tiden och han blev kvar uppe - skulle bara ta en sista öl... Jag stängde dörren till sovrummet och la mig. För mig ganska vanligt och okej.
    Vid ungefär tvåtiden så vaknar sonen av att det är rökigt och luktar bränt (hans rum ligger närmast köket - inte vägg i vägg utan en trappa upp som alla andra sovrum) Det visar sig att gubben har bestämt sig för att steka på en hamburgare och lite pommes men somnat ifrån det hela. Sonen försöker väcka pappan för att tala om att han glömt maten på spisen men utan resultat... Utan pappan ligger naken på soffan och snarkar högljutt.
    Fan - jag är trött på sånt här. Är rädd att nåt hemskt ska hända. När jag försökte ta upp det här med brandrisken m.m. så slår han bara ifrån sig. Hade inte grabben vaknat så kanske det gått åt helvete - men han verkar inte fatta/bry sig! Skit oxå!!! Har börjat fundera på brandvarnarna vi har - de är ganska gamla men ska visst fungera. Men funderar ändå på att byta ut dom allihop.
    Sitter uppe på helgerna - trots att jag är skittrött - och liksom vaktar. Är så rädd att gubben ska börja dona med mat, kaffebryggaren eller få för sig att tända ljus eller så som han inte har koll på.
    Trots allt älskar jag honom men är så trött på det som kan bli riktigt farligt.
    Kram allihop /Sorry
  2. 1
    Förra helgen... ... så hade vi delat på en flaska vin + att han druckit en massa pilsner... Jag gick och la mig vid 23-tiden och han blev kvar uppe - skulle bara ta en sista öl... Jag stängde dörren till sovrummet och la mig. För mig ganska vanligt och okej.
    Vid ungefär tvåtiden så vaknar sonen av att det är rökigt och luktar bränt (hans rum ligger närmast köket - inte vägg i vägg utan en trappa upp som alla andra sovrum) Det visar sig att gubben har bestämt sig för att steka på en hamburgare och lite pommes men somnat ifrån det hela. Sonen försöker väcka pappan för att tala om att han glömt maten på spisen men utan resultat... Utan pappan ligger naken på soffan och snarkar högljutt.
    Fan - jag är trött på sånt här. Är rädd att nåt hemskt ska hända. När jag försökte ta upp det här med brandrisken m.m. så slår han bara ifrån sig. Hade inte grabben vaknat så kanske det gått åt helvete - men han verkar inte fatta/bry sig! Skit oxå!!! Har börjat fundera på brandvarnarna vi har - de är ganska gamla men ska visst fungera. Men funderar ändå på att byta ut dom allihop.
    Sitter uppe på helgerna - trots att jag är skittrött - och liksom vaktar. Är så rädd att gubben ska börja dona med mat, kaffebryggaren eller få för sig att tända ljus eller så som han inte har koll på.
    Trots allt älskar jag honom men är så trött på det som kan bli riktigt farligt.
    Kram allihop /Sorry
  3. Anonym idag
    #2
    Åh vad hemsk det låter... Stackars sonen. Förstår om du tröttnar.
  4. 2
    Åh vad hemsk det låter... Stackars sonen. Förstår om du tröttnar.

Liknande trådar

  1. Förra helgen...
    By yanni in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 13:38
  2. Var på Malmö hus förra helgen och då
    By lottalotta in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 09:51
  3. Läste ni DN förra helgen?
    By -ME- in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 19:33
  4. Förra helgen.....
    By Lopi1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 12:31
  5. Förra helgen *hehe*:)
    By FemaleX in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar