Jaha ja
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Jaha ja

    Har haft möte med soc angående utredning igen om stödfamilj.
    Vi blev beviljade stödfamilj för lite mer än två år sedan. Men socialen har inte gjort något sen maj förra åren, då vår handläggare slutade och vi fick en annan.

    Nu ska dom helt plötsligt ha en ny utredning för att kolla om behovet kvarstår.
    Dom konstaterade att vi är en familj med krävande barn. Men det kanske inte var tillräckligt för att få en stödfamilj.
    Det räckte förra gången dom gjorde en utredning. Och behovet har blivit större.

    Dom tyckte att vi ska fundera på om min man verkligen skulle jobba med att ligga borta på veckorna. (Hade tvåskift innan och var inte då heller för då sov han eller jobbade. Hade jätte dåliga arbetstider och dålig lön.) Nu när han jobbar som han gör får han vara ledig en hel vecka ibland. Det fick han inte innan.
    Och eftersom jag bara är timvikarie så är det lite svårt att motivera att han ska ta ledigt från jobbet för att gå på möten som inte gäller hans barn (är bara pappa till den minsta.) när jag ändå är hemma.

    Är det någon som har insikt i hur det egentligen ligger till. Kan dom verkligen säga att vi inte kan få någon stödfamilj när vi har varit beviljade att få en innan och även att behovet har ökat?
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  2. 1
    Jaha ja Har haft möte med soc angående utredning igen om stödfamilj.
    Vi blev beviljade stödfamilj för lite mer än två år sedan. Men socialen har inte gjort något sen maj förra åren, då vår handläggare slutade och vi fick en annan.

    Nu ska dom helt plötsligt ha en ny utredning för att kolla om behovet kvarstår.
    Dom konstaterade att vi är en familj med krävande barn. Men det kanske inte var tillräckligt för att få en stödfamilj.
    Det räckte förra gången dom gjorde en utredning. Och behovet har blivit större.