Ta ut spiral?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Ta ut spiral?

    Ställer frågan här också (frågade på preventivmedel) eftersom det verkar vara mer "drag" här
    Brukar man blöda mycket efter att man tagit ut en hormonspiral? Bör man ha trosskydd/binda på sig efteråt? Är det något speciellt man måste tänka på efteråt? Kan man bada på badhus dagen efter eller bör man vänta längre?
    Mamma till Emma (4/4-05) & Erik (17/1-08)
  2. 1
    Ta ut spiral? Ställer frågan här också (frågade på preventivmedel) eftersom det verkar vara mer "drag" här
    Brukar man blöda mycket efter att man tagit ut en hormonspiral? Bör man ha trosskydd/binda på sig efteråt? Är det något speciellt man måste tänka på efteråt? Kan man bada på badhus dagen efter eller bör man vänta längre?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Hej!

    Jag tog ut min hormonspiral den 21 december ifjol och dom sa då till mig att jag inte alls skulle blöda så mycket, om ngt alls.... Men det blev precis tvärtom! Jag blödde jätte mkt i över en vecka efter den var ute. På julafton blödde jag som mest rakt genom binda o kläder inte alls kul..... =( Ringde då sjukvårdsrådgivningen o dom sa att man visst kunde blöda mkt efteråt och ha mensvärk vilket jag åxå hade...... Men det är nog väldigt olika, men så var det för mig......
  4. 2
    Hej! Jag tog ut min hormonspiral den 21 december ifjol och dom sa då till mig att jag inte alls skulle blöda så mycket, om ngt alls.... Men det blev precis tvärtom! Jag blödde jätte mkt i över en vecka efter den var ute. På julafton blödde jag som mest rakt genom binda o kläder inte alls kul..... =( Ringde då sjukvårdsrådgivningen o dom sa att man visst kunde blöda mkt efteråt och ha mensvärk vilket jag åxå hade...... Men det är nog väldigt olika, men så var det för mig......
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Jag har bara tagit ut en som var på väg ut av sig själv, och sedan satt in en ny direkt. Då blödde jag lite i någon timme efteråt och sedan hade jag lite färgade flytningar i några dagar. Det är nog väldigt olika... Jag skulle inte bada dagen efter även om jag inte blödde, med tanke på infektionsrisk.

    Är det planer på syskon..?
    S 030505 och M 050502
  6. 3
    Jag har bara tagit ut en som var på väg ut av sig själv, och sedan satt in en ny direkt. Då blödde jag lite i någon timme efteråt och sedan hade jag lite färgade flytningar i några dagar. Det är nog väldigt olika... Jag skulle inte bada dagen efter även om jag inte blödde, med tanke på infektionsrisk.

    Är det planer på syskon..?
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Tack för svaret. Nja det är väl inte planerat för syskon riktigt än. Men lite längre fram. Jag är inte nöjd med spiralen, det är därför den åker ut
  8. 4
    Tack för svaret. Nja det är väl inte planerat för syskon riktigt än. Men lite längre fram. Jag är inte nöjd med spiralen, det är därför den åker ut
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Tack för svaret. Usch det där lät inte kul alls. Hoppas jag slipper det!
  10. 5
    Tack för svaret. Usch det där lät inte kul alls. Hoppas jag slipper det!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Levonova

    hade jag och tog ut den exakt en månad innan Matilda blev till *s*.
    Minns att jag hade ganska ont och så blödde jag ett par dagar efter det.
    Men jag blöder ganska lätt, blödde och hade väldigt ont när jag satte in den också.
    Funderar på att kanske sätta in Levonova igen men drar mig för det lite just för detta med att det gjorde så ont och blödde vid både insättande o uttagande..
  12. 6
    Levonova hade jag och tog ut den exakt en månad innan Matilda blev till *s*.
    Minns att jag hade ganska ont och så blödde jag ett par dagar efter det.
    Men jag blöder ganska lätt, blödde och hade väldigt ont när jag satte in den också.
    Funderar på att kanske sätta in Levonova igen men drar mig för det lite just för detta med att det gjorde så ont och blödde vid både insättande o uttagande..

Liknande trådar

  1. Spiral ut!!
    By flerbarnsmamman in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:24
  2. Ta ut spiral
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 13:16
  3. om spiral....
    By Tess@n in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 18:31
  4. Spiral ute
    By tarantella in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 05:01
  5. Ni med h-spiral, se hit!
    By Saga in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 16:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar