Hur mycket fick ni låna
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    Hur mycket fick ni låna

    Nu hoppas jag så många som möjligt vill svara. Var gärna anonyma bara ni svarar ).

    Hur mkt har ni ut rent tillsammans inkl barnbidrag? och hur mycket fick ni låna av banken till ert boende?, eller hur mkt fick ni i lånelöfte?. Svara gärna vilken bank ni fick låna genom också.
  2. 1
    Hur mycket fick ni låna Nu hoppas jag så många som möjligt vill svara. Var gärna anonyma bara ni svarar ).

    Hur mkt har ni ut rent tillsammans inkl barnbidrag? och hur mycket fick ni låna av banken till ert boende?, eller hur mkt fick ni i lånelöfte?. Svara gärna vilken bank ni fick låna genom också.
  3. Anonymt namn
    #2
    Tillägg. Svara gärna om ni hade några andra blancolån el billån också och på hur mkt ungefär, när ni tog bolånet.
  4. 2
    Tillägg. Svara gärna om ni hade några andra blancolån el billån också och på hur mkt ungefär, när ni tog bolånet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Vi fick låna det vi behövde... runt 2 miljoner kr (2,1 miljoner för att vara exakt).

    Just när vi lånade hade vi Handelsbanken/Stadshypotek.

    Vi har ca 57 tkr disponiblet varje månad.
  6. 3
    Vi fick låna det vi behövde... runt 2 miljoner kr (2,1 miljoner för att vara exakt).

    Just när vi lånade hade vi Handelsbanken/Stadshypotek.

    Vi har ca 57 tkr disponiblet varje månad.
  7. Anonym
    #4
    920 000 lån till br med 5000 i hyra. 22 000 efter skatt i inkomst. Tre barn, två vuxna, 20 000 total kredit + csn 150 000, inga billån eller så. Danske bank.
  8. 4
    920 000 lån till br med 5000 i hyra. 22 000 efter skatt i inkomst. Tre barn, två vuxna, 20 000 total kredit + csn 150 000, inga billån eller så. Danske bank.
  9. Anonym
    #5
    Tillägg. Den låga inkomsten är pga att jag pluggade när vi köpte huset och lånen räknades inte in i den summan. Vi hade bara två barn då kom jag på såhär i efterhand. Nu är jag hemma och tar så lite FP jag kan. Snart ska jag söka jobb och då blir ju inkomsten bättre.
  10. 5
    Tillägg. Den låga inkomsten är pga att jag pluggade när vi köpte huset och lånen räknades inte in i den summan. Vi hade bara två barn då kom jag på såhär i efterhand. Nu är jag hemma och tar så lite FP jag kan. Snart ska jag söka jobb och då blir ju inkomsten bättre.
  11. Anonym
    #6
    Lånelöfte på 4,1 mille
    Ut dryga 70 + 2 bb
  12. 6
    Lånelöfte på 4,1 mille
    Ut dryga 70 + 2 bb
  13. Anonym
    #7
    När vi köpte vårt hus lånade vi 2,2 miljoner.
    Då fick vi ut 39 tkr per månad.
    Banken är Nordea.
  14. 7
    När vi köpte vårt hus lånade vi 2,2 miljoner.
    Då fick vi ut 39 tkr per månad.
    Banken är Nordea.
  15. Anonym
    #8
    Vi har ut 23700 och fick låna 2,2 miljoner. Det vi har ut är bara min lön plus barnbidrag, min man jobbar just nu utomlands. Banken räknade nog med att min man också skulle få ett jobb av något slag när han kommer till Sverige.
  16. 8
    Vi har ut 23700 och fick låna 2,2 miljoner. Det vi har ut är bara min lön plus barnbidrag, min man jobbar just nu utomlands. Banken räknade nog med att min man också skulle få ett jobb av något slag när han kommer till Sverige.
  17. Anonym
    #9
    Bank: Handelsbanken
  18. 9
    Bank: Handelsbanken
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    Såhär:

    3 miljoner i huslån och inkomst efter skatt inkl bb är ca 50.000 kr.

    (När vi fick lånelöftet var den sammanlagda nettoinkomsten ca 35.000 kr, men med vetskapen att den snart skulle öka.)
    ~ sprengja of fucking everything ~
  20. 10
    Såhär: 3 miljoner i huslån och inkomst efter skatt inkl bb är ca 50.000 kr.

    (När vi fick lånelöftet var den sammanlagda nettoinkomsten ca 35.000 kr, men med vetskapen att den snart skulle öka.)
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Tillägg

    Vi hade andra lån (ett billån och ett blancolån) på sammalagt 80.000 kr när vi tog lånet. (Nu är de borta dock.)

    Vi har Handelsbanken.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  22. 11
    Tillägg Vi hade andra lån (ett billån och ett blancolån) på sammalagt 80.000 kr när vi tog lånet. (Nu är de borta dock.)

    Vi har Handelsbanken.
  23. Anonymous
    #12
    Har lånelöfte på 3,5 mille (dock med en kontantinsats på 5% SBAB) Lön: 39 och 22. (innan skatt) 3 barn och vi får ett underhållsbidrag.

    Vi har inga andra lån förutom CSN.
  24. 12
    Har lånelöfte på 3,5 mille (dock med en kontantinsats på 5% SBAB) Lön: 39 och 22. (innan skatt) 3 barn och vi får ett underhållsbidrag.

    Vi har inga andra lån förutom CSN.
  25. Anonym
    #13
    För något år sedan var vi på gång att göra en snabb fastighetsaffär och hade då inget regelrätt lånelöfte.

    Vi har lön före skatt på 55 000 kr och till det kommer 2 barnbidrag. Vi har inga studieskulder (men har studerat 4,5 resp 2.5 år på högskola) och inga övriga lån. Har ca 200 000 kr sparat i fonder/aktier.
    Vid en snabb diskussion med banken sa de rakt av att vi hade lånelöfte om minst 3 mkr. Säkert mer om vi ville vänta på deras administration. Nu ville vi inte låna så mycket men det var iallafall inga problem. Det slutade med att vi lånade ganska mycket (tycker jag i allafall), 2,4 mkr.
  26. 13
    För något år sedan var vi på gång att göra en snabb fastighetsaffär och hade då inget regelrätt lånelöfte.

    Vi har lön före skatt på 55 000 kr och till det kommer 2 barnbidrag. Vi har inga studieskulder (men har studerat 4,5 resp 2.5 år på högskola) och inga övriga lån. Har ca 200 000 kr sparat i fonder/aktier.
    Vid en snabb diskussion med banken sa de rakt av att vi hade lånelöfte om minst 3 mkr. Säkert mer om vi ville vänta på deras administration. Nu ville vi inte låna så mycket men det var iallafall inga problem. Det slutade med att vi lånade ganska mycket (tycker jag i allafall), 2,4 mkr.
  27. anonymt namn
    #14
    Vi har ca 39 000 netto inkl barnbidrag och har fått låna 3,1 milj. Inga övriga lån och hela summan som bottenlån. Lånet hos Danske Bank.
  28. 14
    Vi har ca 39 000 netto inkl barnbidrag och har fått låna 3,1 milj. Inga övriga lån och hela summan som bottenlån. Lånet hos Danske Bank.
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #15
    När vi letade hus fick vi lånelöfte på 1,6 miljoner, huset kostade långt ifrån det. Då var jag hemmamamma och maken hade 19000:- + 3 barnbidrag. Banken var handelsbanken och vår bankman räknade på min arbetslösersättning eftersom det var den lägsta inkomst jag kunde få.
  30. 15
    När vi letade hus fick vi lånelöfte på 1,6 miljoner, huset kostade långt ifrån det. Då var jag hemmamamma och maken hade 19000:- + 3 barnbidrag. Banken var handelsbanken och vår bankman räknade på min arbetslösersättning eftersom det var den lägsta inkomst jag kunde få.
  31. anonymt namn
    #16

    Huset kostade 1,6 miljon

    och vi fick låna hela beloppet av Handelsbanken/Stadshypotek. Våra löner var då sammanlagt 27000 ut + två barnbidrag. (Jag jobbade deltid då)
    Detta var i maj i fjol.
  32. 16
    Huset kostade 1,6 miljon och vi fick låna hela beloppet av Handelsbanken/Stadshypotek. Våra löner var då sammanlagt 27000 ut + två barnbidrag. (Jag jobbade deltid då)
    Detta var i maj i fjol.
  33. anonymt namn
    #17

    anonyma svar

    Hur mkt har ni ut rent tillsammans inkl barnbidrag?
    och hur mycket fick ni låna av banken till ert boende?, eller hur mkt fick ni i lånelöfte?. Svara gärna vilken bank ni fick låna genom också.

    Vi har inkl barnbidrag ut mellan 27000-32000 i månaden. Tror banken räknade på 27000. Vi fick ett lånelöfte på 1.8 miljoner, vi köpte ett hus för 1,6 miljoner och lånade 100.000 extra till renovering. Vi hade ingen handpenning, utan lånade till allt även lagfart och pantbrev. Vi hade också en lån på bilen på c:a 40.000. Vi har swedbank.
  34. 17
    anonyma svar Hur mkt har ni ut rent tillsammans inkl barnbidrag?
    och hur mycket fick ni låna av banken till ert boende?, eller hur mkt fick ni i lånelöfte?. Svara gärna vilken bank ni fick låna genom också.

    Vi har inkl barnbidrag ut mellan 27000-32000 i månaden. Tror banken räknade på 27000. Vi fick ett lånelöfte på 1.8 miljoner, vi köpte ett hus för 1,6 miljoner och lånade 100.000 extra till renovering. Vi hade ingen handpenning, utan lånade till allt även lagfart och pantbrev. Vi hade också en lån på bilen på c:a 40.000. Vi har swedbank.
  35. Inga höga inkomster
    #18
    Två vuxna & två barn (tonåring + bebis). Ut efter skatt inkl barnbidrag ca 28.000.
    Har lånat 2,8 milj hos SEB (till hus och bil)
  36. 18
    Två vuxna & två barn (tonåring + bebis). Ut efter skatt inkl barnbidrag ca 28.000.
    Har lånat 2,8 milj hos SEB (till hus och bil)
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19
    Då för 4 år sedan hade vi ca 25 000 kr efter skatt + 2 barnbidrag.
    Vi fick låna helt till huset -1,1 mille+ ett blancolån utöver huskostnaden på 100 000 kr.
    Det var Föreningssparbanken
  38. 19
    Då för 4 år sedan hade vi ca 25 000 kr efter skatt + 2 barnbidrag.
    Vi fick låna helt till huset -1,1 mille+ ett blancolån utöver huskostnaden på 100 000 kr.
    Det var Föreningssparbanken
  39. Anonym
    #20
    Tack för alla svaren. Så glad att så många svarade.
  40. 20
    Tack för alla svaren. Så glad att så många svarade.

Liknande trådar

  1. Hur mycket får man låna
    By Kanske på väg in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 07:56
  2. Hur mycket ska vi låna?
    By Hoppas på svar in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 12:02
  3. Fick jag låna....
    By Mimmi på besök in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 15:48
  4. Vi fick låna!!!!
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 13:18
  5. Hur mycket får jag låna?
    By Anne in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar