Ni som inte köper PoP
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Ni som inte köper PoP

    vad köper ni för skal/vår jacka?

    Speciellt till större barn 6-9år är jag nyfiken på.

    Som jag skrev nedan hag jag kikat på denna
    http://www.barrabes.com/barrabes/pro...id=17018&opt=m

    men tar gärna emot tips på motsvarade som finns i butik i sverige
  2. 1
    Ni som inte köper PoP vad köper ni för skal/vår jacka?

    Speciellt till större barn 6-9år är jag nyfiken på.

    Som jag skrev nedan hag jag kikat på denna
    http://www.barrabes.com/barrabes/pro...id=17018&opt=m

    men tar gärna emot tips på motsvarade som finns i butik i sverige
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Didriksson

    kör vi med, tycker inte om pop jackorna
  4. 2
    Didriksson kör vi med, tycker inte om pop jackorna
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Med lös fleece i då. Det jag verkligen gillar är att man kan zippa i fleece. Min grabbar "orkar" inte ta på sig dubbla jackor, typ
  6. 3
    Med lös fleece i då. Det jag verkligen gillar är att man kan zippa i fleece. Min grabbar "orkar" inte ta på sig dubbla jackor, typ
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Jag har köpt till dottern på Stadium deras egna märke Everest. Har faktiskt hållt bättre än POP jackorna. Kan rekommenderas!

    /Therese
  8. 4
    Jag har köpt till dottern på Stadium deras egna märke Everest. Har faktiskt hållt bättre än POP jackorna. Kan rekommenderas!

    /Therese
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    Varför Fleece??

    Vi har vinterjackan tills det är varmt nog med sommarjacka, fleece + skaljacka blir ju en vinterjacka!
  10. 5
    Varför Fleece?? Vi har vinterjackan tills det är varmt nog med sommarjacka, fleece + skaljacka blir ju en vinterjacka!
  11. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6
    Låter bra. Tack! Har en softshell från everest som vi är väldigt nöjda med. Men har de fleece som zippas in eller blir det två lösa jackor då?
  12. 6
    Låter bra. Tack! Har en softshell från everest som vi är väldigt nöjda med. Men har de fleece som zippas in eller blir det två lösa jackor då?
  13. Medlem sedan
    Feb 1999
    #7
    Njae inte pop's men deras ws är ganska tunn.

    Jag tycker det är bra med dubbelt när man går till skolan på morgonen osv.

    Mina barn har nästan alltid långärmad t-tröja på sig och så fleece i jackan. Kanske dumt att zippa in eg när jag börjar tänka på det....*hm*


    Nu i år har de knappt haft vinter jackor heller. Vårjackorna med fleece används från mars till november. Ja ingen fleece under sommaren då.
  14. 7
    Njae inte pop's men deras ws är ganska tunn.

    Jag tycker det är bra med dubbelt när man går till skolan på morgonen osv.

    Mina barn har nästan alltid långärmad t-tröja på sig och så fleece i jackan. Kanske dumt att zippa in eg när jag börjar tänka på det....*hm*


    Nu i år har de knappt haft vinter jackor heller. Vårjackorna med fleece används från mars till november. Ja ingen fleece under sommaren då.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Vi kör med Didriksons & Nanook. gillar heller inte POP, alltför många reklamationer har det blivit.
  16. 8
    Vi kör med Didriksons & Nanook. gillar heller inte POP, alltför många reklamationer har det blivit.
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9
    Köper inte heller Pop, men det kan bero på att jag tycker de är dyra och så har jag inte pop här i stan heller

    Fast jag brukar inte ens köpa skaljacka, de flesta av ytterkläderna inhandlas i Ullared på Ge-kås och hitills har vi vart supernöjda med alla våra kläder därifrån, så det blir nog så i år också! Om jag hittar något som faller mig i smaken, men det brukar alltid finnas något så

    //Cesse
  18. 9
    Köper inte heller Pop, men det kan bero på att jag tycker de är dyra och så har jag inte pop här i stan heller

    Fast jag brukar inte ens köpa skaljacka, de flesta av ytterkläderna inhandlas i Ullared på Ge-kås och hitills har vi vart supernöjda med alla våra kläder därifrån, så det blir nog så i år också! Om jag hittar något som faller mig i smaken, men det brukar alltid finnas något så

    //Cesse
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    Mina stora barn har varsin vindtät jacka, till killen köper jag mycket kläder i sportaffärer, han har liksom vuxit ur Pop mentalt (är 9 år) även om han passar i storlekarna. Tjejen har en Mexx-jacka med en Pop-fleece under. Jag har inte riktigt fastnat för det där med att kunna låsa ihop plaggen, det blir bökigt om man är ute och bara vill öppna upp lite grann för att man är varm. Vill man ha en varm jacka tycker jag man ska satsa på en bra vinterjacka istället - vi har köpt både lego och reima och billigare märken.
  20. 10
    Mina stora barn har varsin vindtät jacka, till killen köper jag mycket kläder i sportaffärer, han har liksom vuxit ur Pop mentalt (är 9 år) även om han passar i storlekarna. Tjejen har en Mexx-jacka med en Pop-fleece under. Jag har inte riktigt fastnat för det där med att kunna låsa ihop plaggen, det blir bökigt om man är ute och bara vill öppna upp lite grann för att man är varm. Vill man ha en varm jacka tycker jag man ska satsa på en bra vinterjacka istället - vi har köpt både lego och reima och billigare märken.
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
    Hittills har sonen haft Abecos allväderställ. Tycker de funkar bra både som vårjacka och regnställ.
  22. 11
    Hittills har sonen haft Abecos allväderställ. Tycker de funkar bra både som vårjacka och regnställ.
  23. Medlem sedan
    Dec 1998
    #12
    Vi kör med ticket to heavens vårjackor. Vind-och vattentäta som Pops och andas men snyggare och det vi hittills har använt har varit av bra kvalité. Sen gillar jag lös fleece mer än fastsatt så det funkar ju bra för oss.
  24. 12
    Vi kör med ticket to heavens vårjackor. Vind-och vattentäta som Pops och andas men snyggare och det vi hittills har använt har varit av bra kvalité. Sen gillar jag lös fleece mer än fastsatt så det funkar ju bra för oss.
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Jag skulle tippa på vi kommer släntra förbi HM i vanlig ordning. Eller kanske Åhlens, Lindex eller KappAhl. Det är inte så himla noga.
  26. 13
    Jag skulle tippa på vi kommer släntra förbi HM i vanlig ordning. Eller kanske Åhlens, Lindex eller KappAhl. Det är inte så himla noga.

Liknande trådar

  1. Varför köper du inte en peruk?
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 14:36
  2. jag köper inte så där jättemycket kläder
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 21:42
  3. Jag köper inte det att "så har
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:18
  4. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
  5. Bara jag som INTE köper på rea?
    By Marcusmamma in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar