Förstorade ögon vid översynt??
Synskador & nedsatt syn
  1. anonymt namn
    #1

    Förstorade ögon vid översynt??

    Har nyligen fått veta att dottern är översynt och ska få glasögon. Vad jag vet och sett om detta synfel är att ögonen ser förstorade ut med dessa glasögon. Låter gnälligt, men måste det se ut på det sättet med sådana glasögon? Vill inte det ju!
  2. 1
    Förstorade ögon vid översynt?? Har nyligen fått veta att dottern är översynt och ska få glasögon. Vad jag vet och sett om detta synfel är att ögonen ser förstorade ut med dessa glasögon. Låter gnälligt, men måste det se ut på det sättet med sådana glasögon? Vill inte det ju!
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Ja, de blir förstorade.

    Min storasyster har +10 och min mamma har +12, så jag har vuxit upp med stoooora ögon (har dock själv inget synfel). Min dotter (som jag skrev i inlägget här nere fick glasögon för ett par veckor sedan och hon har +5. Om du vill se på en ungefär hur stora ögonen blir vid den styrkan så har jag lite bilder på henne i mitt album

    /Sonja m. Vanda
  4. 2
    Ja, de blir förstorade. Min storasyster har +10 och min mamma har +12, så jag har vuxit upp med stoooora ögon (har dock själv inget synfel). Min dotter (som jag skrev i inlägget här nere fick glasögon för ett par veckor sedan och hon har +5. Om du vill se på en ungefär hur stora ögonen blir vid den styrkan så har jag lite bilder på henne i mitt album

    /Sonja m. Vanda
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    De blir inte så speciellt stora om specialbeställer glas till glasögonen, men det kostar något extra. Det har vi på våran dotter och tycker inte man ser något särskilt på henne.
    /Katja
  6. 3
    De blir inte så speciellt stora om specialbeställer glas till glasögonen, men det kostar något extra. Det har vi på våran dotter och tycker inte man ser något särskilt på henne.
    /Katja
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Hej!!

    Båda mina småtjejer har glasögon, och vi fick specialslipade glas så ögonen har inte förstorats speciellt mycket, dom ser ut som vanligt =))

    Visst oroar man sig för att det ska se konsigt ut och att det ska bli jobbigt på mer än ett sätt, men det brukar bli bra nu har dom ju så fina glas o bågar....hade mina flickor varit födda när jag var liten på 70-talet hade dom haft värsta flaskbottnarna.

    Mvh//Lena
  8. 4
    Hej!! Båda mina småtjejer har glasögon, och vi fick specialslipade glas så ögonen har inte förstorats speciellt mycket, dom ser ut som vanligt =))

    Visst oroar man sig för att det ska se konsigt ut och att det ska bli jobbigt på mer än ett sätt, men det brukar bli bra nu har dom ju så fina glas o bågar....hade mina flickor varit födda när jag var liten på 70-talet hade dom haft värsta flaskbottnarna.

    Mvh//Lena

Liknande trådar

  1. Förstorade ventriklar behöver hopp
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 19:47
  2. Superstora förstorade foton?
    By ~kina~ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 00:09
  3. Stora förstorade foton?!
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 20:54
  4. översynt, närsynt....
    By anne_26 in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 11:27
  5. Förstorade lymfkörtlar
    By Karin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 07:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar