Axel har blivit storebror!
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Axel har blivit storebror!

    I tisdags morse kom lilla Ida till världen efter en helt underbar förlossning (jämfört med Axels mardrömsförlossning). Hon vägde 3390g och var 48 cm lång, född i v 37+5. Jag var ju förstås tvngen att vara sjuk och ha feber å grym host hela tiden men det gick jättebra alla fall.

    Igår eftermiddag kom vi hem och Axel är alldeles kär i "bebis" och ska krama, pussa och hålla hela tiden. Så söt!

    Axel har ännu inte fått fira sin födelsedag ordentligt för den 11 hade han 40 graders feber och jag var in en sväng på förlossningen. Imorrn skulle vi istället haft kalas för släkten men jag har fortfarande 39 graders feber så vi får nu skjuta på det igen. Tur att han inte är helt medveten om att han fyllt år

    Till sist stort GRATTIS till alla nyblivna 2-åringar. Jag erkänner att jag varit världssämst på att gå in här och gratta!
  2. 1
    Axel har blivit storebror! I tisdags morse kom lilla Ida till världen efter en helt underbar förlossning (jämfört med Axels mardrömsförlossning). Hon vägde 3390g och var 48 cm lång, född i v 37+5. Jag var ju förstås tvngen att vara sjuk och ha feber å grym host hela tiden men det gick jättebra alla fall.

    Igår eftermiddag kom vi hem och Axel är alldeles kär i "bebis" och ska krama, pussa och hålla hela tiden. Så söt!

    Axel har ännu inte fått fira sin födelsedag ordentligt för den 11 hade han 40 graders feber och jag var in en sväng på förlossningen. Imorrn skulle vi istället haft kalas för släkten men jag har fortfarande 39 graders feber så vi får nu skjuta på det igen. Tur att han inte är helt medveten om att han fyllt år

    Till sist stort GRATTIS till alla nyblivna 2-åringar. Jag erkänner att jag varit världssämst på att gå in här och gratta!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Grattis till en liten Ida! Och vad mysigt det låter. Ger ju hopp för mig framöver.... Ni får fira allt ordenligt när det finns möjlighet! Kram
  4. 2
    Grattis till en liten Ida! Och vad mysigt det låter. Ger ju hopp för mig framöver.... Ni får fira allt ordenligt när det finns möjlighet! Kram
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    WOW!!!! GRATTIS!!! Vad mysigt! Underbart att förlossningen gick bra!!
    Grattis,grattis till lilla Ida!!
    Massa kramar!
  6. 3
    WOW!!!! GRATTIS!!! Vad mysigt! Underbart att förlossningen gick bra!!
    Grattis,grattis till lilla Ida!!
    Massa kramar!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    va mysigt
    grattis till en lilla lillasyster (som mina söner kallade Wilja *ler*)
    underbart att du fick en bra förlossning trots förkylning o hosta!
    ser fram emot bildbevis på Ida *gos*

    grattis till Axel, hoppas ni kan fira ordentligt snart!

    kramar i massor
  8. 4
    va mysigt
    grattis till en lilla lillasyster (som mina söner kallade Wilja *ler*)
    underbart att du fick en bra förlossning trots förkylning o hosta!
    ser fram emot bildbevis på Ida *gos*

    grattis till Axel, hoppas ni kan fira ordentligt snart!

    kramar i massor
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Grattis!!!

    Vad skönt att ni är hemma nu Och vad skönt att förlossningen gick bra! Vill hör allt sen.

    Kramar och krya på er!
    För mycket av det goda är inte nog.
  10. 5
    Grattis!!! Vad skönt att ni är hemma nu Och vad skönt att förlossningen gick bra! Vill hör allt sen.

    Kramar och krya på er!
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    Grattis till Ida. Hade inte du och jag samma BF? (28/2). Och så blev det en Ida och allt. Det är fortfarande ett av våra favoritnamn också :-) Skönt att höra att denna förlossning gick så bra. Jag är nervös som tusan inför min. Kram.

    När är din Axel född? Min är född 13/22.
  12. 6
    Grattis till Ida. Hade inte du och jag samma BF? (28/2). Och så blev det en Ida och allt. Det är fortfarande ett av våra favoritnamn också :-) Skönt att höra att denna förlossning gick så bra. Jag är nervös som tusan inför min. Kram.

    När är din Axel född? Min är född 13/22.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Än en ggn grattis!!! Hoppas det fortsätter så bra med att Axel bara vill pussa och kramas för här varvas det med ett par smällar och tjuvnyp emellanåt

    Hoppas på att få se underverket sen när ni är friska!

    Stor kram från oss
  14. 7
    Än en ggn grattis!!! Hoppas det fortsätter så bra med att Axel bara vill pussa och kramas för här varvas det med ett par smällar och tjuvnyp emellanåt

    Hoppas på att få se underverket sen när ni är friska!

    Stor kram från oss
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Grattis till bebisflickan!!!

    Vad jobbigt att vara sjuk o föda barn...skönt att det gick så bra iallafall!!!
    Krya på er nu och ta hand om varandra!! Hoppas mannen kan vara hemma med er ett tag nu så du inte sliter ut dig....
    KRAM
  16. 8
    Grattis till bebisflickan!!! Vad jobbigt att vara sjuk o föda barn...skönt att det gick så bra iallafall!!!
    Krya på er nu och ta hand om varandra!! Hoppas mannen kan vara hemma med er ett tag nu så du inte sliter ut dig....
    KRAM
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Grattis till lilltjejen och hoppas att Axel känner sig som en stor kille nu!
  18. 9
    Grattis till lilltjejen och hoppas att Axel känner sig som en stor kille nu!
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10
    13 feb är en bra födelsedag kan jag lova! Min födelsedag och den har dugit i 29 år i år!
    Kommer det en förlossningsberättelse sen som man kan få del av??? *nyfiken* Vilken tid kom hon ut?
    Och så GRATTIS förstås!
    Axel och Ida... fin kombination!
  20. 10
    13 feb är en bra födelsedag kan jag lova! Min födelsedag och den har dugit i 29 år i år!
    Kommer det en förlossningsberättelse sen som man kan få del av??? *nyfiken* Vilken tid kom hon ut?
    Och så GRATTIS förstås!
    Axel och Ida... fin kombination!
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Grattis till en liten flicka! Och så nära inpå STOREBRORS födelsedag...
    Lycka till,
    många kramar
  22. 11
    Grattis till en liten flicka! Och så nära inpå STOREBRORS födelsedag...
    Lycka till,
    många kramar
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12
    GRattis här också!!!
    Åh så mysigt! Och vad skönt att du fick en bra förlossning denna gång. Det kanske är så att din kropp kräver lite feber när du ska föda
    Njut ordentligt!

    Grattis till Axel också. Samuel hälsar!
  24. 12
    GRattis här också!!!
    Åh så mysigt! Och vad skönt att du fick en bra förlossning denna gång. Det kanske är så att din kropp kräver lite feber när du ska föda
    Njut ordentligt!

    Grattis till Axel också. Samuel hälsar!
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13
    Grattis till lilla Ida!
    Vad skönt för dig att uppleva en bra förlossning. Jobbigt att vara sjuk nu bara, men du låter tapper. Som du säger så vet ju inte Axel så mycket om födelsedagar ännu, så ta det lugnt du bara och fira honom när det funkar bäst.
    Kram!
  26. 13
    Grattis till lilla Ida!
    Vad skönt för dig att uppleva en bra förlossning. Jobbigt att vara sjuk nu bara, men du låter tapper. Som du säger så vet ju inte Axel så mycket om födelsedagar ännu, så ta det lugnt du bara och fira honom när det funkar bäst.
    Kram!
  27. Helena m Y
    #14
    GRATTIS till lillasyster!!
  28. 14
    GRATTIS till lillasyster!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Stort grattis till lilla Ida! Vad skönt att allt har gått bra! KRAM!
  30. 15
    Stort grattis till lilla Ida! Vad skönt att allt har gått bra! KRAM!
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    GRATTIS! Jag undrade just hur det gått för er allihop!
    Vad kul med en liten tjej och att det funkar bra med Axel!

    Krya på er!

    Stor kram från Tus
  32. 16
    GRATTIS! Jag undrade just hur det gått för er allihop!
    Vad kul med en liten tjej och att det funkar bra med Axel!

    Krya på er!

    Stor kram från Tus
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17
    Grattis till Ida
  34. 17
    Grattis till Ida
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18
    Grattis till lilla Ida!

    Hoppas du och Axel snabbt frisknar till så ni får njuta av lillasyster
  36. 18
    Grattis till lilla Ida!

    Hoppas du och Axel snabbt frisknar till så ni får njuta av lillasyster

Liknande trådar

  1. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  2. Liten Axel har blivit storebror
    By Eva_100 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 18:37
  3. Nu är Axel storebror!
    By Gafsan m. A, K & H in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 20:29
  4. Axel har blivit storebror!
    By dodda7 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 20:10
  5. Axel har blivit storebror igen
    By emmaaxel in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar