Tappat första tanden...
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Tappat första tanden...

    som belv 2 med än gång. Emma bet i ett lakan och plopp så åkte 2 tänder ut.
    De två nedre. Jag bara längtar tills hon tappar de övre. De ser sååå gulliga ut då tycker jag.
    Nu ser hon ut som en fladdermus sa hon.( finns visst en fladdermus med i ett barnprogram, Björnes eller nått)

    Emma kan ännu ej säga R, några flera här inne som inte kan säga R?
    Hon sjunger t.o.m. en låt som går ....Jaaaag kan inte säga R inte säga R ...ler

    Hon väger nu 19 kg och är 111 cm lång ( bara lite info ler)

    KJAM!
  2. 1
    Tappat första tanden... som belv 2 med än gång. Emma bet i ett lakan och plopp så åkte 2 tänder ut.
    De två nedre. Jag bara längtar tills hon tappar de övre. De ser sååå gulliga ut då tycker jag.
    Nu ser hon ut som en fladdermus sa hon.( finns visst en fladdermus med i ett barnprogram, Björnes eller nått)

    Emma kan ännu ej säga R, några flera här inne som inte kan säga R?
    Hon sjunger t.o.m. en låt som går ....Jaaaag kan inte säga R inte säga R ...ler

    Hon väger nu 19 kg och är 111 cm lång ( bara lite info ler)

    KJAM!
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    *hihi* Grattis till den tandlösa Emma! De blir så stora med en gång när de tappar tänderna. Linnéa har tappat 3 st, 2 där nere o 1 där uppe. Nu har de där nere redan vuxit upp och hålet där uppe är snart fyllt med en stor tand med.

    Vad söt hon är som sjunger om att hon inte kan säga R!

    Linnéa väger runt 17 kg och är 112 cm när vi mätte här hemma.
  4. 2
    *hihi* Grattis till den tandlösa Emma! De blir så stora med en gång när de tappar tänderna. Linnéa har tappat 3 st, 2 där nere o 1 där uppe. Nu har de där nere redan vuxit upp och hålet där uppe är snart fyllt med en stor tand med.

    Vad söt hon är som sjunger om att hon inte kan säga R!

    Linnéa väger runt 17 kg och är 112 cm när vi mätte här hemma.
  5. LillaA m Maja&Agnes
    #3
    Grattis till tandlossningen ;-). Maja har tappat fyra tänder nere, två har vuxit tillbaka.

    Hon kunde inte säga r tills för ca 4 månader sedan. Nu rullar hon så fint på r så.

    Hon är 123 cm och väger 24 kg.
  6. 3
    Grattis till tandlossningen ;-). Maja har tappat fyra tänder nere, två har vuxit tillbaka.

    Hon kunde inte säga r tills för ca 4 månader sedan. Nu rullar hon så fint på r så.

    Hon är 123 cm och väger 24 kg.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Åh, så sött...

    ...min Hugo har också tappat två, men en ny hade börjat komma uppp innan han tappat den ena, så den kommer upp på ganska konstigt ställe. Hugo fick besök av tandeféen, så han fick en guldtia!
    Min lilleman är bara 107 cm och väger 18 kg!
    Carina m. Hugo (-01) & Elias (-04)
  8. 4
    Åh, så sött... ...min Hugo har också tappat två, men en ny hade börjat komma uppp innan han tappat den ena, så den kommer upp på ganska konstigt ställe. Hugo fick besök av tandeféen, så han fick en guldtia!
    Min lilleman är bara 107 cm och väger 18 kg!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Roligt! Leia har tappat två st, något som var väldigt efterlänktat eftersom 2 av hennes jämnåriga dagiskompisar redan hade tappat flera Dom växer sakta sakta upp just nu.

    Leia kan säga R men har kvar en del "småbarnsord" som tex teschup (ketschup).

    Hon väger runt 20 kg och är 120 cm lång, avlång brutta.
  10. 5
    Roligt! Leia har tappat två st, något som var väldigt efterlänktat eftersom 2 av hennes jämnåriga dagiskompisar redan hade tappat flera Dom växer sakta sakta upp just nu.

    Leia kan säga R men har kvar en del "småbarnsord" som tex teschup (ketschup).

    Hon väger runt 20 kg och är 120 cm lång, avlång brutta.
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Sötnos, då ser hon nästan ut som Atti då fast med glugg nere Undrar hur lång tid det tar innan de nya växer ut? Du får berätta.

    Hur går det med tuggandet?

    *Kram*
  12. 6
    Sötnos, då ser hon nästan ut som Atti då fast med glugg nere Undrar hur lång tid det tar innan de nya växer ut? Du får berätta.

    Hur går det med tuggandet?

    *Kram*
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    Alexandra tappade sina i augusti ungefär.. Nu idag när jag tittade hennes tänder har de kommit ungefär halvvägs tror jag. Fast kanske lite mer.. De är inte i jämnhöjd med de andra tänderna om man jämför så.
  14. 7
    Alexandra tappade sina i augusti ungefär.. Nu idag när jag tittade hennes tänder har de kommit ungefär halvvägs tror jag. Fast kanske lite mer.. De är inte i jämnhöjd med de andra tänderna om man jämför så.
  15. Medlem sedan
    Mar 1999
    #8
    Skoj! Vad sött att tappa två tänder samtidigt så där!
    Linnéa har tappat 3 tänder nu. Hon är så söt med glugg!
  16. 8
    Skoj! Vad sött att tappa två tänder samtidigt så där!
    Linnéa har tappat 3 tänder nu. Hon är så söt med glugg!

Liknande trådar

  1. Tappat första tanden!
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 21:47
  2. Ella har tappat första tanden!
    By - Carina - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 10:45
  3. Tappat tanden!
    By - Carina - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 18:35
  4. Nu har hon tappat 2:a tanden!
    By - Veronica - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 15:01
  5. Tappat första tanden! :D
    By - Veronica - in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 11:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar