Miah om vab
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Miah om vab

    Du får ta vab. På blanketten ska man fylla i var barnet skulle varit den dagen och då fyller du i barnvaktens namn och skriver att hon blev sjuk.

    Fk har nog inte sådan koll på att ert dagis var stängt den dagen, så att de misstänker att ni fuskar, men om de skulle fråga så är det bara att säga som det är.
  2. 1
    Miah om vab Du får ta vab. På blanketten ska man fylla i var barnet skulle varit den dagen och då fyller du i barnvaktens namn och skriver att hon blev sjuk.

    Fk har nog inte sådan koll på att ert dagis var stängt den dagen, så att de misstänker att ni fuskar, men om de skulle fråga så är det bara att säga som det är.
  3. Furiosa
    #2
    Nu har jag iof inte hängt med ifrågan. men om dagiset är stängt tex pga av studiedag eller liknande får man inte ta VAB.

    Vet att FK ringt och kollat på vårt dagsi ett flertal gånger, inte just på oss men överlag. De är ganska nitiska här där jag bor just nu.
  4. 2
    Nu har jag iof inte hängt med ifrågan. men om dagiset är stängt tex pga av studiedag eller liknande får man inte ta VAB.

    Vet att FK ringt och kollat på vårt dagsi ett flertal gånger, inte just på oss men överlag. De är ganska nitiska här där jag bor just nu.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Som jag förstod det så var barnet sjukt, men de var oroliga att fk inte skulle tro på dem eftersom dagiset var stängt.
  6. 3
    Som jag förstod det så var barnet sjukt, men de var oroliga att fk inte skulle tro på dem eftersom dagiset var stängt.
  7. Furiosa
    #4
    Jaha, då förstår jag. Ja, då får man ju hoppas att FK litar på vad man skriver. Om baret är sjukt så är det ju VAB man ska ha.
  8. 4
    Jaha, då förstår jag. Ja, då får man ju hoppas att FK litar på vad man skriver. Om baret är sjukt så är det ju VAB man ska ha.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Om man har ordnat med barnvakt och barnet blir sjukm så går det att vaba, man skriver bara namn och telefonnummer till den som skulle ha haft barnet istället för förskolan, så har vi gjort utan problem.
  10. 5
    Om man har ordnat med barnvakt och barnet blir sjukm så går det att vaba, man skriver bara namn och telefonnummer till den som skulle ha haft barnet istället för förskolan, så har vi gjort utan problem.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Grejjen var att det var ordnat barnvakt för den dagen och så blev barnvakten sjuk. Dvs ordinarie barnomsorg för den dagen var sjuk. Då får man ta vab. Gissar man anger på blanketten att vem som skulle varit barnvakt och att denne var sjuk.
  12. 6
    Grejjen var att det var ordnat barnvakt för den dagen och så blev barnvakten sjuk. Dvs ordinarie barnomsorg för den dagen var sjuk. Då får man ta vab. Gissar man anger på blanketten att vem som skulle varit barnvakt och att denne var sjuk.

Liknande trådar

  1. Miah???!!
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 21:18
  2. Tack till camilla_73 o Miah...
    By Nasuns in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar