Pausar några månader
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Pausar några månader

    Vi har precis bestämt, av olika skäl, att vi pausar bebisverkstaden tills dess att ÄL och mens kommer igång efter spiralen. Det känns otroligt skönt! Just nu går jag runt och känner efter som en galning, och kroppen har verkligen inte satt fart på ÄL och mens än verkar det. Tog ut spiralen 4 januari, och har just haft en mens. Ingen ÄL alls än.

    Jag har tänkt och funderat mycket på detta. Och kanske är vi idioter som inte bara kör på med tanke på ålder och hur svårt det kan vara att bli gravid. Men faktum är att det verkligen skulle passa hemskt dåligt om jag började spy dygnet runt pga graviditet just nu. Med småkillana blev jag sjukskriven direkt, och mådde uruselt hela graviditeterna igenom (v3 - v40). Vi har en extrem belastning just nu eftersom min man jobbar för två, och jag har sköter 99% av hemmet och jobbar. Jobben kommer att bli lugnare redan inom en månad eller så, och då kör vi på om ÄL dyker upp.

    Samtidigt hör jag en liten röst inom mig som säger att det är väl lika bra att köra om nu ÄL dyker upp. Chansen är ju ändå inte så stor att det blir något, och om det skulle bli något är det väl TOPPEN!

    Men min man säger att han vill vänta till april. Han är inte orolig för att det kommer att ta tid. Utan med sin positiva logik tror han att det kommer att gå lika bra som med småkillarna. Då tog det på tredje försöket.

    /kram
    Mamma till småkillar födda -02, -04, -08 och mars -12.
    Gifter mig i januari 2013

    Viktminskar (74.7 - 71.8 - 65)
  2. 1
    Pausar några månader Vi har precis bestämt, av olika skäl, att vi pausar bebisverkstaden tills dess att ÄL och mens kommer igång efter spiralen. Det känns otroligt skönt! Just nu går jag runt och känner efter som en galning, och kroppen har verkligen inte satt fart på ÄL och mens än verkar det. Tog ut spiralen 4 januari, och har just haft en mens. Ingen ÄL alls än.

    Jag har tänkt och funderat mycket på detta. Och kanske är vi idioter som inte bara kör på med tanke på ålder och hur svårt det kan vara att bli gravid. Men faktum är att det verkligen skulle passa hemskt dåligt om jag började spy dygnet runt pga graviditet just nu. Med småkillana blev jag sjukskriven direkt, och mådde uruselt hela graviditeterna igenom (v3 - v40). Vi har en extrem belastning just nu eftersom min man jobbar för två, och jag har sköter 99% av hemmet och jobbar. Jobben kommer att bli lugnare redan inom en månad eller så, och då kör vi på om ÄL dyker upp.

    Samtidigt hör jag en liten röst inom mig som säger att det är väl lika bra att köra om nu ÄL dyker upp. Chansen är ju ändå inte så stor att det blir något, och om det skulle bli något är det väl TOPPEN!

    Men min man säger att han vill vänta till april. Han är inte orolig för att det kommer att ta tid. Utan med sin positiva logik tror han att det kommer att gå lika bra som med småkillarna. Då tog det på tredje försöket.

    /kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Välkommen tillbaka när det passar er!
  4. 2
    Välkommen tillbaka när det passar er!

Liknande trådar

  1. För några månader sen
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 21:22
  2. Några månader kvar *pirrig*
    By Cilla37 in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:55
  3. För 3 år (och några månader) sedan...
    By Nema in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 07:50
  4. Skild sen några månader, separ
    By xela in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 16:30
  5. Sedan några månader
    By Kittlo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 18:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar