Ester är här!!!!
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Ester är här!!!!

    Kikar in lite snabbt för att meddela om att vår prinsessa har kommit! Hon blev född i fredags morse klockan 10.07 och är, så klart, världens sötaste tjej. Åkte in på kontroll i tisdags den 13:e eftersom jag kännt mig lite konstig och där blev det vild uppståndelse och innan jag visste ordet av var jag nerbäddad, avklädd och provtagninen var i full gång för ett akutsnitt , Ester mådde inte alls bra sa doktorn och hon måste ut med det samma , men han ville ha en sista ctgkurva och den blev lite bättre så han vågade låta henne vara kvar i magen några dagar till.

    Sedan gick vattnet i fredags morse klockan 06.15 , kom till förlossningen klockan 8.30 och hon är född 10.07 så det gick snabbt. 54 cm lång, 4155 g tung och 36,5 i hattmått. Vi mår bra båda två , hoppas att ni gör det också!!!!!!
    " Våld är den yttersta handlingen av ett begränsat sinne "
  2. 1
    Ester är här!!!! Kikar in lite snabbt för att meddela om att vår prinsessa har kommit! Hon blev född i fredags morse klockan 10.07 och är, så klart, världens sötaste tjej. Åkte in på kontroll i tisdags den 13:e eftersom jag kännt mig lite konstig och där blev det vild uppståndelse och innan jag visste ordet av var jag nerbäddad, avklädd och provtagninen var i full gång för ett akutsnitt , Ester mådde inte alls bra sa doktorn och hon måste ut med det samma , men han ville ha en sista ctgkurva och den blev lite bättre så han vågade låta henne vara kvar i magen några dagar till.

    Sedan gick vattnet i fredags morse klockan 06.15 , kom till förlossningen klockan 8.30 och hon är född 10.07 så det gick snabbt. 54 cm lång, 4155 g tung och 36,5 i hattmått. Vi mår bra båda två , hoppas att ni gör det också!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Nämen! Oj!
    Många Grattis till en liten Ester!

    Många kramar
  4. 2
    Nämen! Oj!
    Många Grattis till en liten Ester!

    Många kramar
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Nä men grattis !!
    blev de vaginal förlossning eller snitt då ?

    Va skönt att ni mår bra !
    Grattis igen!
  6. 3
    Nä men grattis !!
    blev de vaginal förlossning eller snitt då ?

    Va skönt att ni mår bra !
    Grattis igen!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Det blev en vaginal förlossning , snabb som attan :-)
  8. 4
    Det blev en vaginal förlossning , snabb som attan :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Men GRATTIS!! nu börjar de nog komma barn med jämna mellanrum =) Vad kul för er! GRATTIS återigen! =) Är så glad för eran skull.
  10. 5
    Men GRATTIS!! nu börjar de nog komma barn med jämna mellanrum =) Vad kul för er! GRATTIS återigen! =) Är så glad för eran skull.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Stort grattis!!

    Det blir väl första tjejjen i marsgruppen

    Massor av grattiskramar!!!
  12. 6
    Stort grattis!! Det blir väl första tjejjen i marsgruppen

    Massor av grattiskramar!!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Grattis till lilla Ester! Roligt att du redan fått din lilla bebis, jag har ju samma bf som dig och vill gärna föda när som helst. Vet du varför du & Ester inte mådde bra?
  14. 7
    Grattis till lilla Ester! Roligt att du redan fått din lilla bebis, jag har ju samma bf som dig och vill gärna föda när som helst. Vet du varför du & Ester inte mådde bra?
  15. Medlem sedan
    Mar 2004
    #8

    Oj vilken dramatik!

    STORT GRATTIS till Ester! Men vad hon ställde till det för er då *skratt*! Skönt att allt gått väl i alla fall, det var en rejäl liten tösabit! Kul med första tjejen på listan!
  16. 8
    Oj vilken dramatik! STORT GRATTIS till Ester! Men vad hon ställde till det för er då *skratt*! Skönt att allt gått väl i alla fall, det var en rejäl liten tösabit! Kul med första tjejen på listan!
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9
    Wow, GRATTIS!
    Vad skönt att allt gick bra med dig och lilltjejen!
    Kram och lycka till!
  18. 9
    Wow, GRATTIS!
    Vad skönt att allt gick bra med dig och lilltjejen!
    Kram och lycka till!
  19. Medlem sedan
    Jul 2006
    #10
    Grattis till mars-gruppens första flicka! Jättefint namn ni valt. Kram
  20. 10
    Grattis till mars-gruppens första flicka! Jättefint namn ni valt. Kram
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Oj wow! En marsbebis till, stort jättegrattis till stora tjejen Ester!
  22. 11
    Oj wow! En marsbebis till, stort jättegrattis till stora tjejen Ester!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Stort GRATTIS! Vad roligt med första flickbebisen i gruppen! Jag hade faktiskt börjat undra om inte du var iväg och födde barn eftersom du inte har synts till på ett tag.

    Vad härligt att ni mår bra båda två! Kom förlossningen igång av sig självt eller blev du igångsatt? Snabbt gick det ju i alla fall!

    Kram Hanna
  24. 12
    Stort GRATTIS! Vad roligt med första flickbebisen i gruppen! Jag hade faktiskt börjat undra om inte du var iväg och födde barn eftersom du inte har synts till på ett tag.

    Vad härligt att ni mår bra båda två! Kom förlossningen igång av sig självt eller blev du igångsatt? Snabbt gick det ju i alla fall!

    Kram Hanna
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13
    Grattis!!! Till dig och hela familjen förståss!

    Så nu drar det igång alltså? det är meningen att vi skall få barn allihopa hädanefter??? Dags att dra upp huvudet ur sanden då kanske

    Massor av kramar
    R/E
  26. 13
    Grattis!!! Till dig och hela familjen förståss!

    Så nu drar det igång alltså? det är meningen att vi skall få barn allihopa hädanefter??? Dags att dra upp huvudet ur sanden då kanske

    Massor av kramar
    R/E
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    Jättegrattis

    till er! Krama Ester!!!
  28. 14
    Jättegrattis till er! Krama Ester!!!
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15
    GRATTIS!!! Härligt att höra att det gick bra och att du fick föda vaginalt.. Men oj va jag blev nervös nu, du fick i vecka 37+4, jag är i vecka 37+4 i morgon...Tänk att den alltså kan tänkas vilja komma ut nu, säger som nån tidigare..dags att dra upp huvet ur sanden kanske?! :-)

    Grattis än en gång!!
  30. 15
    GRATTIS!!! Härligt att höra att det gick bra och att du fick föda vaginalt.. Men oj va jag blev nervös nu, du fick i vecka 37+4, jag är i vecka 37+4 i morgon...Tänk att den alltså kan tänkas vilja komma ut nu, säger som nån tidigare..dags att dra upp huvet ur sanden kanske?! :-)

    Grattis än en gång!!
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Grattis till tjejen!

    Å vad kul att allt gick bra till slut!

    Sköt om er.. *kram*
  32. 16
    Grattis till tjejen! Å vad kul att allt gick bra till slut!

    Sköt om er.. *kram*
  33. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17

    Åh, grattis

    Vad härligt. Jag blir så himla glad.

    Skönt att ni båda mår bra.

    Många kramar
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  34. 17
    Åh, grattis Vad härligt. Jag blir så himla glad.

    Skönt att ni båda mår bra.

    Många kramar
  35. Medlem sedan
    Dec 1999
    #18
    Jättestort grattis till lilla Ester.
    Skönt att höra att allt gått bra =).



    Annelie m Lucas f 060302 & bf 070327
  36. 18
    Jättestort grattis till lilla Ester.
    Skönt att höra att allt gått bra =).



    Annelie m Lucas f 060302 & bf 070327
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Oj, oj, vilken dramatik! Varmt välkommen till den fösta tösen hos hoss! Härligt och undrbart att hon mår bra - men jag förstår verkligen att detta varit en chock för er på många sätt. Hur mår DU? Har du alls hunnit med psykiskt i all denan dramatik?

    Ester är ett fantastiskt vackert namn, som min lillasyster heter....

    Varm kram till er båda!
  38. 19
    Oj, oj, vilken dramatik! Varmt välkommen till den fösta tösen hos hoss! Härligt och undrbart att hon mår bra - men jag förstår verkligen att detta varit en chock för er på många sätt. Hur mår DU? Har du alls hunnit med psykiskt i all denan dramatik?

    Ester är ett fantastiskt vackert namn, som min lillasyster heter....

    Varm kram till er båda!
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Massa grattiskramar!! Va roligt. Härligt att allt gick bra. Ta hand om er och NJUT!!
  40. 20
    Massa grattiskramar!! Va roligt. Härligt att allt gick bra. Ta hand om er och NJUT!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ester är här!
    By Kastanj in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 21:30
  2. Ester
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 21:18
  3. Bus-Ester
    By Turtle_73_ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 12:50
  4. Ester går!
    By HannaE in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 14:22
  5. Ester är här
    By sol¤ in forum _0407 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar