Godmorgon
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Godmorgon

    I stockholm har det snöat i natt och den, än sålänge, vita snön ger ett fint och rent intryck i morgonen

    Idag ska jag på kurs (och imorgon med) och lära mig att använda audiometri, dvs kunna hörseltesta från 4 år.

    Hoppas ni tar er igenom dagen med alla kräkor, snoriga näsor och hostor!
    Kram
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  2. 1
    Godmorgon I stockholm har det snöat i natt och den, än sålänge, vita snön ger ett fint och rent intryck i morgonen

    Idag ska jag på kurs (och imorgon med) och lära mig att använda audiometri, dvs kunna hörseltesta från 4 år.

    Hoppas ni tar er igenom dagen med alla kräkor, snoriga näsor och hostor!
    Kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Kurs är kul!

    Själv vabbar jag ff men Elliot känns inte lika varm idag iaf Måste tyvärr ringa och säga att jag tidigast är tillbaka på torsdag *suck* Lönekontoret har dessutom strulat till min lön så det blir inte många ören den här månaden *dumt*

    Jaja efter har tittat på Outsiders igår är jag oändlig tacksam för vad jag redan har.
    En fantastisk familj och underbara barn som inte har värre saker än eksem till och från

    Skickar också en krya på sig kram till alla sjuklingar.

    Här skiner solen så snön glittrar i träden har utanför. Ett riktigt vinterlandskap
  4. 2
    Kurs är kul! Själv vabbar jag ff men Elliot känns inte lika varm idag iaf Måste tyvärr ringa och säga att jag tidigast är tillbaka på torsdag *suck* Lönekontoret har dessutom strulat till min lön så det blir inte många ören den här månaden *dumt*

    Jaja efter har tittat på Outsiders igår är jag oändlig tacksam för vad jag redan har.
    En fantastisk familj och underbara barn som inte har värre saker än eksem till och från

    Skickar också en krya på sig kram till alla sjuklingar.

    Här skiner solen så snön glittrar i träden har utanför. Ett riktigt vinterlandskap
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Godmorgon

    Ha bra dagar på kursen. Kommer faktiskt själv ihåg just fyraårskontrollen på BVC hur jag satt där med lurar och väntade på pip :-)

    Éowyn ska gå till förskolan idag, hon har blivit frisk igen. Emrik är fortfarande sjuk efter mer än två veckor men någon gång ska väl han också bli frisk.

    Förutom jobbet så är dagens projekt att ringa ett jobbigt samtal för att försöka komma till rätta med en del av mitt förflutna. Oj, vad mystisk jag lät nu inser jag men det handlar om att gå till rätta med en människa som gjort mig illa och det är väl inga stora grejer det gäller heller men det ligger och gnager...
  6. 3
    Godmorgon Ha bra dagar på kursen. Kommer faktiskt själv ihåg just fyraårskontrollen på BVC hur jag satt där med lurar och väntade på pip :-)

    Éowyn ska gå till förskolan idag, hon har blivit frisk igen. Emrik är fortfarande sjuk efter mer än två veckor men någon gång ska väl han också bli frisk.

    Förutom jobbet så är dagens projekt att ringa ett jobbigt samtal för att försöka komma till rätta med en del av mitt förflutna. Oj, vad mystisk jag lät nu inser jag men det handlar om att gå till rätta med en människa som gjort mig illa och det är väl inga stora grejer det gäller heller men det ligger och gnager...
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Morron!

    Här i Skåne är det lika grått o trist som vanligt

    Barnen har lov denna veckan så idag ska vi träffa några kompisar och ha mysigt med levande ljus.

    Ha en bra dag!
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  8. 4
    Morron! Här i Skåne är det lika grått o trist som vanligt

    Barnen har lov denna veckan så idag ska vi träffa några kompisar och ha mysigt med levande ljus.

    Ha en bra dag!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    God morgon.

    Här snöar det. Och snöar. Och snöar. Suck. Det känns långt till våren nu när man tittar ut, och kan konstatera att vi bara ser översta delen av staketet på baksidan. Förvisso ett väldigt lågt staket, men ändå...
    Inte blir jag gladare av att vakna av att jag blött ner halva sängen. Skitspiral, efter fyra månader har jag haft sammanlagt 4 någorlunda blödningsfria veckor. Tröttsamt. Misstänker dessutom att den här blödningen inte är någon "vanlig" mens, utan att spiralen inte riktigt lyckades förhindra det den skulle förhindra. Det har känts så ett tag, och med tanke på det som kommer ut, så ser det ut så också. Jag tror helt enkelt jag åker och får den bortplockad. Fast frågan är ju vad man ska använda istället då...p-piller vet jag inte om jag vågar pga min övervikt osv, kondomer tål jag inte osv osv. Och jag blir ju gravid bara av att se J's tandborste. Man är ju som en frögurka...

    Nå, det är som det är med den saken. Får fundera lite på hur jag ska göra. Planer för dagen är att skicka Tradera-paket, ro hem några auktioner, sova och förhoppningsvis orka röja lite i bombnedslaget Ha en bra dag!
  10. 5
    God morgon. Här snöar det. Och snöar. Och snöar. Suck. Det känns långt till våren nu när man tittar ut, och kan konstatera att vi bara ser översta delen av staketet på baksidan. Förvisso ett väldigt lågt staket, men ändå...
    Inte blir jag gladare av att vakna av att jag blött ner halva sängen. Skitspiral, efter fyra månader har jag haft sammanlagt 4 någorlunda blödningsfria veckor. Tröttsamt. Misstänker dessutom att den här blödningen inte är någon "vanlig" mens, utan att spiralen inte riktigt lyckades förhindra det den skulle förhindra. Det har känts så ett tag, och med tanke på det som kommer ut, så ser det ut så också. Jag tror helt enkelt jag åker och får den bortplockad. Fast frågan är ju vad man ska använda istället då...p-piller vet jag inte om jag vågar pga min övervikt osv, kondomer tål jag inte osv osv. Och jag blir ju gravid bara av att se J's tandborste. Man är ju som en frögurka...

    Nå, det är som det är med den saken. Får fundera lite på hur jag ska göra. Planer för dagen är att skicka Tradera-paket, ro hem några auktioner, sova och förhoppningsvis orka röja lite i bombnedslaget Ha en bra dag!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Nämen...

    vad jobbigt! Hoppas allt går bra. Här hemma löste vi problemet med att J kapade strängen. Vi lyckades ju med en "jungfrufödsel" sista gången och det var väl droppen som rann över för min kära make *S*
  12. 6
    Nämen... vad jobbigt! Hoppas allt går bra. Här hemma löste vi problemet med att J kapade strängen. Vi lyckades ju med en "jungfrufödsel" sista gången och det var väl droppen som rann över för min kära make *S*
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Lycka till!

    Om det inte går får du helt enkelt lämna det "bakomflutna före dej" som Timon säger
  14. 7
    Lycka till! Om det inte går får du helt enkelt lämna det "bakomflutna före dej" som Timon säger
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    *sprider lite sol till Skåne*

    Här skiner solen och snön gnistrar

    Hoppas ni får en mysig dag!
  16. 8
    *sprider lite sol till Skåne* Här skiner solen och snön gnistrar

    Hoppas ni får en mysig dag!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Jag såg också det...

    .... fast jag orkade inte titta på allt. Men konstaterade just samma sak: Jag är så oerhört tacksam för att mina barn bara är förkylda med feber just nu och inte ens har allergier eller liknande. Och dessutom är det verkligen skönt att inget veta om morgondagen!!! Nä, ska försöka vara mer tacksam över det jag har här och nu och sluta gnälla (lättare sagt än gjort när man knappt sovit på några veckor...).
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  18. 9
    Jag såg också det... .... fast jag orkade inte titta på allt. Men konstaterade just samma sak: Jag är så oerhört tacksam för att mina barn bara är förkylda med feber just nu och inte ens har allergier eller liknande. Och dessutom är det verkligen skönt att inget veta om morgondagen!!! Nä, ska försöka vara mer tacksam över det jag har här och nu och sluta gnälla (lättare sagt än gjort när man knappt sovit på några veckor...).
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    Lycka till....

    ....från mig också och jag hoppas samtalet går bra. Annars hoppas jag du kan göra som Madicken skriver.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  20. 10
    Lycka till.... ....från mig också och jag hoppas samtalet går bra. Annars hoppas jag du kan göra som Madicken skriver.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Usch...

    .....vad jobbigt. Stor kram till dig!
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  22. 11
    Usch... .....vad jobbigt. Stor kram till dig!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Godmorgon

    Här är det bara jag som har lov; eller ja jag förväntas läsa än mer under lovet. =)
    Strax kommer det en handläggare från kommunen som ska kolla om vi kan få staket som bostadsanpassning. Även vår trappa hade arbetsterapeuten lite synpunkter på.
    Vi får väl hålla tummarna, för kommunen slösar ju inte precis på handikappinsatserna. Vår överklagan till länsrätten i Malmö om avlösare har legat där sen juli. Enligt uppgift just nu hos Migrationsverket ?! Man blir trött.

    Kul att gå på kurs! Och åh Stockholm som är så vackert i snö!
    Längtar hemskt mkt dit ibland. Bara sambon som får åka dit imorgon.
  24. 12
    Godmorgon Här är det bara jag som har lov; eller ja jag förväntas läsa än mer under lovet. =)
    Strax kommer det en handläggare från kommunen som ska kolla om vi kan få staket som bostadsanpassning. Även vår trappa hade arbetsterapeuten lite synpunkter på.
    Vi får väl hålla tummarna, för kommunen slösar ju inte precis på handikappinsatserna. Vår överklagan till länsrätten i Malmö om avlösare har legat där sen juli. Enligt uppgift just nu hos Migrationsverket ?! Man blir trött.

    Kul att gå på kurs! Och åh Stockholm som är så vackert i snö!
    Längtar hemskt mkt dit ibland. Bara sambon som får åka dit imorgon.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    God morgon!

    Idag är Melvin på dagis och jag, maken och Ville är hemma och försöker krya på oss. Maken har feber och jag hosta men inte så mycket feber. Barnen har ju haft både och. Jag tror att Ville är feberfri idag men har inte vågat kolla. Hoppas, hoppas. Hostar gör han desto mer.

    Annars snöar det ute och blåser iskalla vindar. Brrrr. Härinne är det rörigt värre och smutsigt, smutsigt. Vi har inte orkat ta itu med någonting alls de senaste sjukveckorna. Men nu kanske det är dags att göra något.

    Just nu har jag Villefri halvtimme framför datorn. Men han är frustrerad där nere hör jag och gastar "mamma, mamma" ganska ofta. Jag har en sååå mammig lillkille för tillfället (han har alldeles nyss lärt sig säga mamma.... och redan känns det tjatigt....). Om en halvtimme är det makens tur att ha Villefri stund .
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  26. 13
    God morgon! Idag är Melvin på dagis och jag, maken och Ville är hemma och försöker krya på oss. Maken har feber och jag hosta men inte så mycket feber. Barnen har ju haft både och. Jag tror att Ville är feberfri idag men har inte vågat kolla. Hoppas, hoppas. Hostar gör han desto mer.

    Annars snöar det ute och blåser iskalla vindar. Brrrr. Härinne är det rörigt värre och smutsigt, smutsigt. Vi har inte orkat ta itu med någonting alls de senaste sjukveckorna. Men nu kanske det är dags att göra något.

    Just nu har jag Villefri halvtimme framför datorn. Men han är frustrerad där nere hör jag och gastar "mamma, mamma" ganska ofta. Jag har en sååå mammig lillkille för tillfället (han har alldeles nyss lärt sig säga mamma.... och redan känns det tjatigt....). Om en halvtimme är det makens tur att ha Villefri stund .
  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    Jo

    man får lite persoektiv ibland. Jag har en väninna här som dels har en son med downs syndrom och dels en dotter med nån annan skada. Dottern sondmatas genom knapp, hon har rullstol och har ständiga smärtor från sin fötvinade svank.

    Men - dessa människor är de mest positiva jag känner! Hela familjen åkte nyligen till Egypten på semester och ni kan inte ana hur mkt flygbolafet skulle ha specificerat av dotterns sondmat osv. Men, inga problem tyckte de.

    Här känns det ibland som ds ären nysning i sammanhanget, även om det såklart inte är det. =)
  28. 14
    Jo man får lite persoektiv ibland. Jag har en väninna här som dels har en son med downs syndrom och dels en dotter med nån annan skada. Dottern sondmatas genom knapp, hon har rullstol och har ständiga smärtor från sin fötvinade svank.

    Men - dessa människor är de mest positiva jag känner! Hela familjen åkte nyligen till Egypten på semester och ni kan inte ana hur mkt flygbolafet skulle ha specificerat av dotterns sondmat osv. Men, inga problem tyckte de.

    Här känns det ibland som ds ären nysning i sammanhanget, även om det såklart inte är det. =)
  29. Medlem sedan
    Feb 2005
    #15

    Det är bra

    man ska inte gå och gnaga på saker.
    Modigt gjort!
  30. 15
    Det är bra man ska inte gå och gnaga på saker.
    Modigt gjort!
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Tar åt mig lite

    jag också då =)
    Längtar efter både stan och er!
  32. 16
    Tar åt mig lite jag också då =)
    Längtar efter både stan och er!
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17

    Mmm

    Vi är inne på samma tanke...att nån av oss åker och kapar lite. Men sist jag hörde så var det minst ett års väntetid, och det känns lite väl länge att chansa. Dessutom ska vi ju flytta till Norge i sommar, om det nu går som det är tänkt, och då är det ju ingen mening med att stå i kö här. Så frågan är hur man löser det. Säkert är iaf att min kropp inte skulle palla med en graviditet till just nu, och inte äktenskapet heller för den delen, så jag får väl skatta mig lycklig att moder Natur själv kliver in och städar upp efter sig.
  34. 17
    Mmm Vi är inne på samma tanke...att nån av oss åker och kapar lite. Men sist jag hörde så var det minst ett års väntetid, och det känns lite väl länge att chansa. Dessutom ska vi ju flytta till Norge i sommar, om det nu går som det är tänkt, och då är det ju ingen mening med att stå i kö här. Så frågan är hur man löser det. Säkert är iaf att min kropp inte skulle palla med en graviditet till just nu, och inte äktenskapet heller för den delen, så jag får väl skatta mig lycklig att moder Natur själv kliver in och städar upp efter sig.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18

    Mjo...

    Framförallt är det drygt med ett preventivmedel som gör att jag har mer eller mindre konstanta blödningar, och att jag är som en sån frögurka. Varför kan jag inte bara få ha en beskedlig 5-dagarsmens och åtminstone behöva anstränga mig lite för att bli gravid?? Det låter förstås illa för dem som har svårt att bli gravida, men det är inte så himla kul att befinna sig i andra ändan av skalan heller...kroppen orkar ju inte med hur mycket som helst, iaf inte av mina graviditeter.
  36. 18
    Mjo... Framförallt är det drygt med ett preventivmedel som gör att jag har mer eller mindre konstanta blödningar, och att jag är som en sån frögurka. Varför kan jag inte bara få ha en beskedlig 5-dagarsmens och åtminstone behöva anstränga mig lite för att bli gravid?? Det låter förstås illa för dem som har svårt att bli gravida, men det är inte så himla kul att befinna sig i andra ändan av skalan heller...kroppen orkar ju inte med hur mycket som helst, iaf inte av mina graviditeter.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19

    Jag har själv...

    ...funderat på spiral, men än har jag inte kommit så långt. Ständigt sjuka barn och sömnlösa nätter har funkat bra som preventivmedel här än så länge..... Jag vill inte ta hormoner, men är rädd för att få mer blödning vid spiral. Usch, vet inte alls. Tur att jag i alla fall tål kondom. Jag har ju blivit gravid på första försöket med båda barnen så även jag blir nog lätt gravid.
    Annika med buskillarna Melvin 0311 och Ville 0509
  38. 19
    Jag har själv... ...funderat på spiral, men än har jag inte kommit så långt. Ständigt sjuka barn och sömnlösa nätter har funkat bra som preventivmedel här än så länge..... Jag vill inte ta hormoner, men är rädd för att få mer blödning vid spiral. Usch, vet inte alls. Tur att jag i alla fall tål kondom. Jag har ju blivit gravid på första försöket med båda barnen så även jag blir nog lätt gravid.
  39. Medlem sedan
    Feb 2001
    #20
    Godmorgon
    vi börjar piggna till lite 2 st i familjen har inte fått magsjukan än men klarar de sig till i morgon så är nog faran över.
    tvättmaskinen ska jobba lite idag.
    Men annars tror jag vi får det rätt lungt
    hoppas åtminstone på det.
  40. 20
    Godmorgon
    vi börjar piggna till lite 2 st i familjen har inte fått magsjukan än men klarar de sig till i morgon så är nog faran över.
    tvättmaskinen ska jobba lite idag.
    Men annars tror jag vi får det rätt lungt
    hoppas åtminstone på det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar