Hoho...var är ni????
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Hoho...var är ni????

    Händer ju precis ingen ting här längre! Var är Caroline t.ex. har inte sett henne sedan typ i november? Har alla lämnat småbarnsåren bakom sig (och därmed aff)??? Är det bara jag som är här dagligen??????
    K-line med J 0112, B 0504 och E 070125

    På väg mot ett lättare liv
    v1 -4,5kg
    v2 +0,1kg
    v3 +-0,0 kg
    v4 -1,0 kg
    v5 -0,4 kg
    v6 -0,4 kg
  2. 1
    Hoho...var är ni???? Händer ju precis ingen ting här längre! Var är Caroline t.ex. har inte sett henne sedan typ i november? Har alla lämnat småbarnsåren bakom sig (och därmed aff)??? Är det bara jag som är här dagligen??????
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Hej!

    Jag är också här ibland, men det känns lite trist att så många av oss har försvunnit på sistone. Jag försöker skriva inlägg då och då, men det är ju inget kul när så få är här.
    Skönt att "se" dig i alla fall! Gissar att många har fullt upp, men risken är väl snart stor att vi försvinner om det fortsätter så här? Jag saknar de vardagliga diskussionerna om våra femåringar, om oss och vad som händer i våra liv. Det var så skönt att kunna slänga ut en fråga och få minst en handfull svar på det man undrade.
    *kram*
    Kristina med 3♥
  4. 2
    Hej! Jag är också här ibland, men det känns lite trist att så många av oss har försvunnit på sistone. Jag försöker skriva inlägg då och då, men det är ju inget kul när så få är här.
    Skönt att "se" dig i alla fall! Gissar att många har fullt upp, men risken är väl snart stor att vi försvinner om det fortsätter så här? Jag saknar de vardagliga diskussionerna om våra femåringar, om oss och vad som händer i våra liv. Det var så skönt att kunna slänga ut en fråga och få minst en handfull svar på det man undrade.
    *kram*
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Varje dag är jag här och kollar om jag är hemma och inte reser. Saknar er också. =o(
    Det ör så himla kul att följa alla 5 åringar och även vad som händer i resten av familjerna.... tycker det skulle vara tråkigt om vi försvann.
    Kram på er!
  6. 3
    Varje dag är jag här och kollar om jag är hemma och inte reser. Saknar er också. =o(
    Det ör så himla kul att följa alla 5 åringar och även vad som händer i resten av familjerna.... tycker det skulle vara tråkigt om vi försvann.
    Kram på er!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Jag hänger varje dag! Läser svara på inlägg skriver ibland.
  8. 4
    Jag hänger varje dag! Läser svara på inlägg skriver ibland.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Jag är oxå här nästan dagligen

    men skriver inte, tycker inte att jag har så mycket "på hjärtat" :-)! Jag jobbar 75% och pluggar 25% och försöker däremellan vara mamma, fru, kompis......ja ni känner alla igen ekorrhjulet.

    Kan dock berätta att Antoine har en lös framtand och jag har skol-starts-ågrän -REDAN!! Dels handlar det om val av skola och om hans förskolelärare och han själv kommer att tycka att han är redo...var på skolinfo. häromveckan och gillade inte riktigt rektorn.

    Kram // Pia
  10. 5
    Jag är oxå här nästan dagligen men skriver inte, tycker inte att jag har så mycket "på hjärtat" :-)! Jag jobbar 75% och pluggar 25% och försöker däremellan vara mamma, fru, kompis......ja ni känner alla igen ekorrhjulet.

    Kan dock berätta att Antoine har en lös framtand och jag har skol-starts-ågrän -REDAN!! Dels handlar det om val av skola och om hans förskolelärare och han själv kommer att tycka att han är redo...var på skolinfo. häromveckan och gillade inte riktigt rektorn.

    Kram // Pia
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Jag är här

    dessvärre räcker inte tiden till allt jag vill
    Är hemma med Kian fortfarande men han börjar ju röja runt han med Jobbar mest hela tiden, många sena nätter blir det *gäsp*
    däremellan är det fullt upp....
    Men jag håller med och saknar många här! Har sagt det innan men jag ska försöka bättra mej med skrivandet, vill ju ha kvar gruppen!
    Nina med Colin 011217, Aimee 030628 & Kian 060213
  12. 6
    Jag är här dessvärre räcker inte tiden till allt jag vill
    Är hemma med Kian fortfarande men han börjar ju röja runt han med Jobbar mest hela tiden, många sena nätter blir det *gäsp*
    däremellan är det fullt upp....
    Men jag håller med och saknar många här! Har sagt det innan men jag ska försöka bättra mej med skrivandet, vill ju ha kvar gruppen!
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Jag brukar titta in- men orkar ofta inte skriva numera...:-( Har dessutom haft influensa _och_ en förkylning senaste två veckorna- hela familjen. Blääääääääää!
    Gläds dock åt de inlägg som brukar finnas från bl.a dig! ;-)
  14. 7
    Jag brukar titta in- men orkar ofta inte skriva numera...:-( Har dessutom haft influensa _och_ en förkylning senaste två veckorna- hela familjen. Blääääääääää!
    Gläds dock åt de inlägg som brukar finnas från bl.a dig! ;-)
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Ja jag är ju oxå här.. läser varje dag när jag har min dagliga surfrunda men är dålig på att skriva inlägg. Ibland räcker bara tiden till att läsa och inget mer. Jag vill ju oxå att vi ska vara kvar. Ska försöka skärpa mig. Det händer ju mkt kring våra femåringar så nog måste vi väl ha att prata om.
    Kram på er!
  16. 8
    Ja jag är ju oxå här.. läser varje dag när jag har min dagliga surfrunda men är dålig på att skriva inlägg. Ibland räcker bara tiden till att läsa och inget mer. Jag vill ju oxå att vi ska vara kvar. Ska försöka skärpa mig. Det händer ju mkt kring våra femåringar så nog måste vi väl ha att prata om.
    Kram på er!
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9

    Nejdå

    inte bara du..Jag kollar också in här varje dag men som sagt så är det ju alldeles för lugnt! Tur att du försöker blåsa lite liv härinne..
    Det vore ju faktiskt tråkigt om de tar bort oss snart.
    Hoppas du och din familj mår bra!
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  18. 9
    Nejdå inte bara du..Jag kollar också in här varje dag men som sagt så är det ju alldeles för lugnt! Tur att du försöker blåsa lite liv härinne..
    Det vore ju faktiskt tråkigt om de tar bort oss snart.
    Hoppas du och din familj mår bra!
  19. Medlem sedan
    Feb 1999
    #10
    Hej hej!!!

    Jag läser varje dag.

    Allt är bra med oss. Lillan ska ha sin första sleepover på fredag hos sin bästis (bästisar sedan de var 21 månader). Men hon är hemma sjuk idag.
    Väckte mig i förrgår natt iklädd sin leopardkostym (kl. 2 på morgonen...). Galna unge.
  20. 10
    Hej hej!!!

    Jag läser varje dag.

    Allt är bra med oss. Lillan ska ha sin första sleepover på fredag hos sin bästis (bästisar sedan de var 21 månader). Men hon är hemma sjuk idag.
    Väckte mig i förrgår natt iklädd sin leopardkostym (kl. 2 på morgonen...). Galna unge.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Ja, det är ju så många som försvunnit, och det börjar ju bli lite trist att titta förbi här nu. Känns som om vi är typ 3-4 stycken aktiva numera

    Hur är det med magen förresten, det är ju typ bara en månad kvar....sååå spännande
    Elvira har förresten med största sannolikhet haft en släng med RS-virus, men hon har klarat det bra...men läskigt var det, så var glad för att din bebbe föds närmre våren!!!!
  22. 11
    Ja, det är ju så många som försvunnit, och det börjar ju bli lite trist att titta förbi här nu. Känns som om vi är typ 3-4 stycken aktiva numera

    Hur är det med magen förresten, det är ju typ bara en månad kvar....sååå spännande
    Elvira har förresten med största sannolikhet haft en släng med RS-virus, men hon har klarat det bra...men läskigt var det, så var glad för att din bebbe föds närmre våren!!!!
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    Ja, visst är det tomt! Tänk om det vore olbligatoriskt att skriva eller svara på minst ett inlägg när man är här inne och läser, då skulle det nog vara bra mycket mer fart. Men nu blir det ju så att ju färre som skriver ju tristare blir det att gå in och ju färre inlägg skriver man själv...och sedan är den onda cirkeln igång

    Mysig helg ni verkar ha haft förresten!
  24. 12
    Ja, visst är det tomt! Tänk om det vore olbligatoriskt att skriva eller svara på minst ett inlägg när man är här inne och läser, då skulle det nog vara bra mycket mer fart. Men nu blir det ju så att ju färre som skriver ju tristare blir det att gå in och ju färre inlägg skriver man själv...och sedan är den onda cirkeln igång

    Mysig helg ni verkar ha haft förresten!
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Tycker nog att du är typ bäst här inne på att svara på inlägg, tur att du och några till finns
  26. 13
    Tycker nog att du är typ bäst här inne på att svara på inlägg, tur att du och några till finns
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    Nämen vad jobbigt om det inte känns rätt med skolan och skolstarten. För oss känns det lite läskigt men väldigt naturligt. Istället för att gå ut genom grinden åt ena hållet skall Jeanna nu gå 50 meter åt andra hållet till skolan. Vi vet att skolan är bra och att alla trivs både barn och personal. Om rektorn vet jag inte mycket, och vi missade mötet. Största problemet är väll fritids som jag hört en del negativt om, och som Jeanna egentligen inte behöver gå på eftersom vi kommer vara hemma med Elvira. Samtidigt känns det viktigt att hon får gå där för att träffa sina kompisar.
  28. 14
    Nämen vad jobbigt om det inte känns rätt med skolan och skolstarten. För oss känns det lite läskigt men väldigt naturligt. Istället för att gå ut genom grinden åt ena hållet skall Jeanna nu gå 50 meter åt andra hållet till skolan. Vi vet att skolan är bra och att alla trivs både barn och personal. Om rektorn vet jag inte mycket, och vi missade mötet. Största problemet är väll fritids som jag hört en del negativt om, och som Jeanna egentligen inte behöver gå på eftersom vi kommer vara hemma med Elvira. Samtidigt känns det viktigt att hon får gå där för att träffa sina kompisar.
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    Hua, jag vet hur det är med eget företag och småbarn...stressigt, stressigt...men roligt, roligt! Kämpa på och gnäll hos oss när det känns tungt
  30. 15
    Hua, jag vet hur det är med eget företag och småbarn...stressigt, stressigt...men roligt, roligt! Kämpa på och gnäll hos oss när det känns tungt
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16
    Hihi, men nu är det din tur att glädja och underhålla oss. Vad händer i ditt liv? I min värld så är du nybliven 2-barnsmamma, men så kan ju inte fallet vara eftersom det är länge sedan det var juli 2005
  32. 16
    Hihi, men nu är det din tur att glädja och underhålla oss. Vad händer i ditt liv? I min värld så är du nybliven 2-barnsmamma, men så kan ju inte fallet vara eftersom det är länge sedan det var juli 2005
  33. Medlem sedan
    Jun 2001
    #17
    Men du, "copy-paste" fungerar...du är ju så himla duktig på att blogga, varför inte bara skriva samma sak här
    Hur mår din snart 3 månader gamla son????
  34. 17
    Men du, "copy-paste" fungerar...du är ju så himla duktig på att blogga, varför inte bara skriva samma sak här
    Hur mår din snart 3 månader gamla son????
  35. Medlem sedan
    Jun 2001
    #18
    Nä, så sant jag är inte ensakm här men just nu känns det som om jag står för 50% av inläggen och har så gjort i typ en månad eller så

    Hur mår du och de dina???? Vi har varit sjuka och krassliga här. Elvira har t.ex. haft en släng av rs-viruset så det har krävt lite extra, och sedan har inte amningen fungerat så hon äter numera 100% ersättning, vilket har varit en stor sorg för mig...men så är livet och huvudsaken är ju att hon mår bra.
  36. 18
    Nä, så sant jag är inte ensakm här men just nu känns det som om jag står för 50% av inläggen och har så gjort i typ en månad eller så

    Hur mår du och de dina???? Vi har varit sjuka och krassliga här. Elvira har t.ex. haft en släng av rs-viruset så det har krävt lite extra, och sedan har inte amningen fungerat så hon äter numera 100% ersättning, vilket har varit en stor sorg för mig...men så är livet och huvudsaken är ju att hon mår bra.
  37. Medlem sedan
    Jun 2001
    #19
    Men hon är ju så härlig din decemberunge...vad skall det bli av henne när hon blir stor? Komunalråd som Emil?????
  38. 19
    Men hon är ju så härlig din decemberunge...vad skall det bli av henne när hon blir stor? Komunalråd som Emil?????
  39. Medlem sedan
    Mar 2000
    #20
    Jag är ju här...... Tittar in i stort sett varje dag, men jag har liksom inte alltid ork att skriva/svara.....

    Både Johan o jag ägnar stora delar av vår lediga tid åt företaget. Men vi tycker det även är viktigt att vara med våra barn så mycket vi kan.

    I helgen hade vi 2-årskalas hos oss, så Elsie är ingen bebis längre! Hon har varit blöjfri i en månad. Efter två veckor slutade hon med blöja även på natten. På dagis har hon haft blöja lite längre, särskilt när de har varit ute, men denna veckan är hon helt utan blöja även där!

    Nora..... jo, hon är som hon är... Återkommer
  40. 20
    Jag är ju här...... Tittar in i stort sett varje dag, men jag har liksom inte alltid ork att skriva/svara.....

    Både Johan o jag ägnar stora delar av vår lediga tid åt företaget. Men vi tycker det även är viktigt att vara med våra barn så mycket vi kan.

    I helgen hade vi 2-årskalas hos oss, så Elsie är ingen bebis längre! Hon har varit blöjfri i en månad. Efter två veckor slutade hon med blöja även på natten. På dagis har hon haft blöja lite längre, särskilt när de har varit ute, men denna veckan är hon helt utan blöja även där!

    Nora..... jo, hon är som hon är... Återkommer
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hoho!! hoho, hoho,hoho (ekar)
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 10:39
  2. Hoho, var är ni???
    By Hanna* in forum Sport
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 08:33
  3. Hoho?
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 18:41
  4. hoho
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 09:14
  5. *hoho*
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar