Offentlig ammning
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Offentlig ammning

    Jag har ammat båda mina barn i stort sätt överallt. Ja, när dom har vart hungriga så har dom fått mat. Men jag tycker att det har vart uppe mycket i media nu sista tiden att folk blir stötta och inte tycker att det är passande. Så hur gör ni andra? Vart går gränsen? Är det ok att amma överallt? Och hur gör ni när ni är på en shoppingdag i stan, vart ammar ni då?
    Mamma till Jesper Maj-03, Filip Mars-05 och Felicia Februari-07
    http://tappbo.blogg.se
  2. 1
    Offentlig ammning Jag har ammat båda mina barn i stort sätt överallt. Ja, när dom har vart hungriga så har dom fått mat. Men jag tycker att det har vart uppe mycket i media nu sista tiden att folk blir stötta och inte tycker att det är passande. Så hur gör ni andra? Vart går gränsen? Är det ok att amma överallt? Och hur gör ni när ni är på en shoppingdag i stan, vart ammar ni då?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Överallt så klart om bebisen är hungrig. Tror att det är mer störande med skrikande bebis än en ammande mamma. Det är ju lätt att vara lite diskret med hjälp av Boob tops och/eller en filt. Så jag tycker att du ska amma på som du vill och de som inte gillar det får väl titta bort.
  4. 2
    Överallt så klart om bebisen är hungrig. Tror att det är mer störande med skrikande bebis än en ammande mamma. Det är ju lätt att vara lite diskret med hjälp av Boob tops och/eller en filt. Så jag tycker att du ska amma på som du vill och de som inte gillar det får väl titta bort.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag ammar överallt (har till och med ammat i flera kyrkor, men så är jag också medlem i en gospelkör och har haft med mig sonen överallt). Jag har dock oftast amningströja eller en filt över hela kalaset. För mig är det en gåta att man kan bli så störd av att se baksidan på ett barnahuvud, för det är ju faktiskt det man visar... Mina urringningar visar betydligt mer bröstyta i vanliga fall än vad jag någonsin gör när jag ammar... ;-)
  6. 3
    Jag ammar överallt (har till och med ammat i flera kyrkor, men så är jag också medlem i en gospelkör och har haft med mig sonen överallt). Jag har dock oftast amningströja eller en filt över hela kalaset. För mig är det en gåta att man kan bli så störd av att se baksidan på ett barnahuvud, för det är ju faktiskt det man visar... Mina urringningar visar betydligt mer bröstyta i vanliga fall än vad jag någonsin gör när jag ammar... ;-)
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Oxå överallt, dom som stör sej får väl låta bli å titta el gå hem
    Tycker oxå det funkar bra med ammnings tröja o filt.
    Kram Annelie
  8. 4
    Oxå överallt, dom som stör sej får väl låta bli å titta el gå hem
    Tycker oxå det funkar bra med ammnings tröja o filt.
    Kram Annelie
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Tycker som de andra,klart man får amma överallt,om det är ngn som har ont av det kan de ju välja att inte titta...en ammande kvinna är ngt utav de vackraste naturen kan erbjuda tycker jag, men klart man inte har lust att slänga ur sig tuttarna hur som helst,så en bra amningstopp eller filt så möts man väl på halva vägen iaf...
    Tänk hur det skall bli längre fram ivår när vi allihop samlas på Åhlens café å slänger upp våra taxöron ;-)

    kram på dig/sarah
  10. 5
    Tycker som de andra,klart man får amma överallt,om det är ngn som har ont av det kan de ju välja att inte titta...en ammande kvinna är ngt utav de vackraste naturen kan erbjuda tycker jag, men klart man inte har lust att slänga ur sig tuttarna hur som helst,så en bra amningstopp eller filt så möts man väl på halva vägen iaf...
    Tänk hur det skall bli längre fram ivår när vi allihop samlas på Åhlens café å slänger upp våra taxöron ;-)

    kram på dig/sarah
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Ammar överallt, utom på bussar och t-banor. Men det finns ju fler religiösa nötter här...
  12. 6
    Ammar överallt, utom på bussar och t-banor. Men det finns ju fler religiösa nötter här...

Liknande trådar

  1. vad är offentlig uppgift?
    By Anonym in forum Adoption
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 00:33
  2. Jag har en offentlig websida...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 19:44
  3. IUP- en offentlig handling
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 07:47
  4. Offentlig amning
    By danibonfi in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 08:15
  5. Att bli en offentlig person.
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar