Lunginflammation !!
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Lunginflammation !!

    Det har jag nu o har haft i en vecka. Fick antibiotika intraviöst första dygnet o sen i tablettform. Och visst är jag väl bättre men inte så mycket !! Nån som vet hur lång tid det kan ta....??
  2. 1
    Lunginflammation !! Det har jag nu o har haft i en vecka. Fick antibiotika intraviöst första dygnet o sen i tablettform. Och visst är jag väl bättre men inte så mycket !! Nån som vet hur lång tid det kan ta....??
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Jag hade lunginflammation för några år sedan. Jag var riktigt dålig i tre veckor, låg inlagd ett par dagar. Sen är man ganska kraftlös ett tag till. Så tyvärr får jag nog säga att du kan dras med detta ett tag till.
  4. 2
    Jag hade lunginflammation för några år sedan. Jag var riktigt dålig i tre veckor, låg inlagd ett par dagar. Sen är man ganska kraftlös ett tag till. Så tyvärr får jag nog säga att du kan dras med detta ett tag till.
  5. Medlem sedan
    Apr 1999
    #3

    Det tar lång tid!

    Har precis börjat jobba efter 3, 5 v sjukskrivning efter lunginflammation. Precis som du låg jag hemma och undrade vad som var fel. Vid alla andra infektioner brukar man märka penicillinets effekt direkt men här var det helt annorlunda.

    Jag hade fortsatt hög feber en hel vecka efter att jag börjat med penicillin och då fick jag ändå intravenöst tre dygn först. När febern väl gick ner så släppte den ändå inte helt utan låg på sådär retligt 37,6. Ingen riktig feber men inte helt feberfri heller. Detta släppte inte förrän två dagar innan min tiodagarskur med penicillintabletter tog slut.

    Så håll ut, det kommer att bli bättre men det tar lång tid!
    Nu jobbar jag igen men är helt slut om kvällarna. Somnar mellan kl 20-21 och svettas en del om nätterna. Men allt är helt normalt enligt min läkare.

    Krya på dig!
    Malin med Olle 000629 + Moa 031206
  6. 3
    Det tar lång tid! Har precis börjat jobba efter 3, 5 v sjukskrivning efter lunginflammation. Precis som du låg jag hemma och undrade vad som var fel. Vid alla andra infektioner brukar man märka penicillinets effekt direkt men här var det helt annorlunda.

    Jag hade fortsatt hög feber en hel vecka efter att jag börjat med penicillin och då fick jag ändå intravenöst tre dygn först. När febern väl gick ner så släppte den ändå inte helt utan låg på sådär retligt 37,6. Ingen riktig feber men inte helt feberfri heller. Detta släppte inte förrän två dagar innan min tiodagarskur med penicillintabletter tog slut.

    Så håll ut, det kommer att bli bättre men det tar lång tid!
    Nu jobbar jag igen men är helt slut om kvällarna. Somnar mellan kl 20-21 och svettas en del om nätterna. Men allt är helt normalt enligt min läkare.

    Krya på dig!
    Malin med Olle 000629 + Moa 031206
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Tack för era svar !!!
  8. 4
    Tack för era svar !!!

Liknande trådar

  1. Det var lunginflammation
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 09:17
  2. Lunginflammation har
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 22:29
  3. Lunginflammation*2
    By Bea m 2 grabbar in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 08:36
  4. Lunginflammation
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 15:22
  5. Lunginflammation
    By _AnnaA in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar