Mama rules ...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Mama rules ...

    Annica Dahlström forskar ju på kvinnliga och manliga hjärnor (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=619722 replik i DN på en "missuppfattning"). Mycket roligt står att läsa i Aftonbladet om henne slutsatser (typ att pappor ska inte ha hand om barnen deras första 3 (tre!) år...).

    MEN - nu är jag på jakt efter en -tror jag- "Ebba" som har givit ut en bok i samma ämne som Annicas slutsatser - dvs att mammor är bättre mammor av /biologiska/skäl ... eller något sådant! Dock - jag hittar inte var jag läst det! Kommer någon ihåg?!
    Motto: Vill man så kan man!
  2. 1
    Mama rules ... Annica Dahlström forskar ju på kvinnliga och manliga hjärnor (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=619722 replik i DN på en "missuppfattning"). Mycket roligt står att läsa i Aftonbladet om henne slutsatser (typ att pappor ska inte ha hand om barnen deras första 3 (tre!) år...).

    MEN - nu är jag på jakt efter en -tror jag- "Ebba" som har givit ut en bok i samma ämne som Annicas slutsatser - dvs att mammor är bättre mammor av /biologiska/skäl ... eller något sådant! Dock - jag hittar inte var jag läst det! Kommer någon ihåg?!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    nää, men Maria Borelius har väl varit inne på den linjen? *funderar*
    eller var hennes grej bara att kvinnor - mammor - var helt stenkorkade punkt?
    DEN tesen lyckades hon med all önskvärd tydlighet illustrera själv isf :-)
  4. 2
    nää, men Maria Borelius har väl varit inne på den linjen? *funderar*
    eller var hennes grej bara att kvinnor - mammor - var helt stenkorkade punkt?
    DEN tesen lyckades hon med all önskvärd tydlighet illustrera själv isf :-)

Liknande trådar

  1. Charlotte rules...
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 20:54
  2. Ribbing rules ;)
    By MiaNyfiken in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 19:13
  3. The Ark rules!!! IMT
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 20:53
  4. Mama rules ...
    By Zasa in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 17:40
  5. mama mama låter det här
    By Monica med 3 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 10:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar