Öroninflammation...
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Öroninflammation...

    ... skulle amatördoktor Mathea tro.

    - gult klegg från örat
    - ont när man trycker på örat
    - lätt feber
    - superförkyld
    - skrällig hosta
    - ingen matlust
    - allmänt pipig
    - trött och hängig

    Så jag ringde till akutmottagningen här i kommunen men de tyckte vi skulle försöka avvakta till imorgon, för det var inte superakut att kolla upp precis just nu ikväll och så hade de ont om tider också. Men det känns ju inte helt bra känner jag nu... jag borde ha stått på mig va? Ska jag ringa och tjata lite eller vad tycker ni? Bävar lite för hur natten ska bli...
  2. 1
    Öroninflammation... ... skulle amatördoktor Mathea tro.

    - gult klegg från örat
    - ont när man trycker på örat
    - lätt feber
    - superförkyld
    - skrällig hosta
    - ingen matlust
    - allmänt pipig
    - trött och hängig

    Så jag ringde till akutmottagningen här i kommunen men de tyckte vi skulle försöka avvakta till imorgon, för det var inte superakut att kolla upp precis just nu ikväll och så hade de ont om tider också. Men det känns ju inte helt bra känner jag nu... jag borde ha stått på mig va? Ska jag ringa och tjata lite eller vad tycker ni? Bävar lite för hur natten ska bli...
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jobbigt....För dem är det inte akut men för dig och Lina är det ju det Det finns ingen annan stans du kan vända dig? Blir hon värre tycker jag verkligen du ska ringa och tjata!!

    Kram på er!!
  4. 2
    Jobbigt....För dem är det inte akut men för dig och Lina är det ju det Det finns ingen annan stans du kan vända dig? Blir hon värre tycker jag verkligen du ska ringa och tjata!!

    Kram på er!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Tycker nog att du ska kolla upp det om du tror att det är öroninflammation. Inte så kul med en tjej som har värk inatt. Stackars lilla Lina
  6. 3
    Tycker nog att du ska kolla upp det om du tror att det är öroninflammation. Inte så kul med en tjej som har värk inatt. Stackars lilla Lina
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Men usch

    Stackars Lina
    Kan man inte åka in ändå?
    Till akuten eller så...
    Äsch jag är kass på sånt, men det låter ju för hemskt att stackarn ska behöva ha on t
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  8. 4
    Men usch Stackars Lina
    Kan man inte åka in ändå?
    Till akuten eller så...
    Äsch jag är kass på sånt, men det låter ju för hemskt att stackarn ska behöva ha on t
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    ja det låter ju tyvärr så.. stackars liten...tjat e ju tyvärr det enda som hjälper här i stockholm om man vill ha en läkartid verkar det som...suck
    kramar
  10. 5
    ja det låter ju tyvärr så.. stackars liten...tjat e ju tyvärr det enda som hjälper här i stockholm om man vill ha en läkartid verkar det som...suck
    kramar
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Försöker komma fram till närakuten igen, men kommer bara till en röst som säger "Just nu är det många som ringer, var god försök lite senare.". Klick. Inte ens en telefonkö att stå i, inget kul system direkt... nå, skam den som ger sig.

    Lina sitter i Ergon och är hyfsad nöjd, men hon är sämre än förut, så det skulle ju vara skönt att få igång medicineringen redan ikväll.
  12. 6
    Försöker komma fram till närakuten igen, men kommer bara till en röst som säger "Just nu är det många som ringer, var god försök lite senare.". Klick. Inte ens en telefonkö att stå i, inget kul system direkt... nå, skam den som ger sig.

    Lina sitter i Ergon och är hyfsad nöjd, men hon är sämre än förut, så det skulle ju vara skönt att få igång medicineringen redan ikväll.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Ja, stå på dig tycker jag, annars är det risk för en sömnlösnatt... Stackars lilla gumman, hoppas hon snart mår bättre.
  14. 7
    Ja, stå på dig tycker jag, annars är det risk för en sömnlösnatt... Stackars lilla gumman, hoppas hon snart mår bättre.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8
    Tycker inte alls att en liten bebis med ont i örat ska behöva vänta ända tills imorgon! Är väglaget okej så ni kan ta er till akuten så hade jag gjort det. Man ska inte vänta med så små barn de ska ha penicillin enligt vår läkare i alla fall!

    Stackars liten!
  16. 8
    Tycker inte alls att en liten bebis med ont i örat ska behöva vänta ända tills imorgon! Är väglaget okej så ni kan ta er till akuten så hade jag gjort det. Man ska inte vänta med så små barn de ska ha penicillin enligt vår läkare i alla fall!

    Stackars liten!
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9
    Nej så illa... ååå vad systemet funkar dåligt här!! Jag vänder mej numera till barnläkarmottagningen vid fridhemsplan. Längre att åka men dom har alltid tid om barnen är dåliga!
    Lycka till vännen
  18. 9
    Nej så illa... ååå vad systemet funkar dåligt här!! Jag vänder mej numera till barnläkarmottagningen vid fridhemsplan. Längre att åka men dom har alltid tid om barnen är dåliga!
    Lycka till vännen

Liknande trådar

  1. öroninflammation?
    By Lise Lotte in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 09:25
  2. Hur är det vid öroninflammation?
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 16:16
  3. Öroninflammation?
    By Ballerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 09:49
  4. Öroninflammation
    By LillaA m Maja&Agnes in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 09:20
  5. Öroninflammation
    By Katarina m L o M in forum _0407 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar