Typiskt
_0602 Februaribarn
  1. anonymt namn
    #1

    Typiskt

    Skrev för några dagar sen här inne om att jag inte allt trivdes hemma just nu. I veckan ringde de från mitt gamla jobb och sa att de troligtvis har en fast tjänst på 75% till mig. Med de behöver mig nu och kan inte vänta till hösten. Sambons jobb nekar honom att ta föräldraledighet all den del som krävs. Troligtvis flyger alla chanser för mig att få en tjänst till hösten samtidigt. Det är nu de verkligen behöver mig. Det är verkligen ett jobb jag skulle vilja ha. En av oss behövs hemma för att ta hand om lilleman. Vi har ingen annan lösning på det. Typiskt Typiskt
  2. 1
    Typiskt Skrev för några dagar sen här inne om att jag inte allt trivdes hemma just nu. I veckan ringde de från mitt gamla jobb och sa att de troligtvis har en fast tjänst på 75% till mig. Med de behöver mig nu och kan inte vänta till hösten. Sambons jobb nekar honom att ta föräldraledighet all den del som krävs. Troligtvis flyger alla chanser för mig att få en tjänst till hösten samtidigt. Det är nu de verkligen behöver mig. Det är verkligen ett jobb jag skulle vilja ha. En av oss behövs hemma för att ta hand om lilleman. Vi har ingen annan lösning på det. Typiskt Typiskt
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Men om man ansöker om föräldraledighet 2 månader innan man ska vara ledig så har de väl inte rätt att neka? Så om sambon ansöker nu så skulle du kunna börja jobba om två månader? Tror du att ditt nya jobb skulle kunna vänta på dig två månader så att sambon kan vara hemma sen?

    Det vore ju verkligen riktigt trist om du skulle missa dina chanser pga sambons jobb inte följer lagen..

    Lycka till!!!
  4. 2
    Men om man ansöker om föräldraledighet 2 månader innan man ska vara ledig så har de väl inte rätt att neka? Så om sambon ansöker nu så skulle du kunna börja jobba om två månader? Tror du att ditt nya jobb skulle kunna vänta på dig två månader så att sambon kan vara hemma sen?

    Det vore ju verkligen riktigt trist om du skulle missa dina chanser pga sambons jobb inte följer lagen..

    Lycka till!!!
  5. anonymt namn
    #3

    Det känns

    som jag får hoppas på att de anställer mig men att jag får vara fortsatt föräldraledig fram till aug. Det är en fast tjänst. I så fall får de försöka få tag i en vikarie så länge. Den tredje sen jag slutade. Det är en förskollärartjänst och barnen har fått byta personal. För deras skull vill de ha en som stannar denna gången. Helst då med start från 1 mars.
  6. 3
    Det känns som jag får hoppas på att de anställer mig men att jag får vara fortsatt föräldraledig fram till aug. Det är en fast tjänst. I så fall får de försöka få tag i en vikarie så länge. Den tredje sen jag slutade. Det är en förskollärartjänst och barnen har fått byta personal. För deras skull vill de ha en som stannar denna gången. Helst då med start från 1 mars.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Säger som Petra.. de kan inte neka f-ledigt! De kan bli hur sura de vill men de får inte säga nej! Ansökan ska vara inne 2 mån innan så 1a mars kanske inte funkar dock...
    Hoppas de kan vänta på dig hur det än blir!
  8. 4
    Säger som Petra.. de kan inte neka f-ledigt! De kan bli hur sura de vill men de får inte säga nej! Ansökan ska vara inne 2 mån innan så 1a mars kanske inte funkar dock...
    Hoppas de kan vänta på dig hur det än blir!

Liknande trådar

  1. Typiskt
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 16:00
  2. Typiskt
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 18:09
  3. Typiskt
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 18:19
  4. Typiskt.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 08:39
  5. Jaha, typiskt då, typiskt
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar