Äta morötter????
_0710 Oktoberbarn
  1. maylin
    #1

    Äta morötter????

    JAg måste fråga er som kanske vet. Är det farligt att äta för mycket morötter då man är gravid??? Jag älskar nämligen morötter. Tänkte att det blir för mycket av den vitaminen.
  2. 1
    Äta morötter???? JAg måste fråga er som kanske vet. Är det farligt att äta för mycket morötter då man är gravid??? Jag älskar nämligen morötter. Tänkte att det blir för mycket av den vitaminen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Solbrun bebis? ;-) Nä, skojar bara. Jag kan inte tänka mej att det skulle vara skadligt att äta mkt morötter. Knapra på du :-)
  4. 2
    Solbrun bebis? ;-) Nä, skojar bara. Jag kan inte tänka mej att det skulle vara skadligt att äta mkt morötter. Knapra på du :-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Men överkonsumtion kan nog inte vara bra för det är ju inte bra med för mycket A-vitamin vare sig man är gravid eller inte?! Det är väl en av anledningarna att dom inte rekommenderar gravida att äta lever idag på grund av den höga halten av A-vitamin.

    Men det är väl om man stoppar i sig flera kilon och det gör man nog inte, så i måttliga mängder är det säkert helt ok
  6. 3
    Men överkonsumtion kan nog inte vara bra för det är ju inte bra med för mycket A-vitamin vare sig man är gravid eller inte?! Det är väl en av anledningarna att dom inte rekommenderar gravida att äta lever idag på grund av den höga halten av A-vitamin.

    Men det är väl om man stoppar i sig flera kilon och det gör man nog inte, så i måttliga mängder är det säkert helt ok
  7. Anonym
    #4
    har en bekant som drack morots juice och hennes barn kom ut i december och såg jätte bruna ut alla på avdelningen titta snett på pappan ( trodde inte det var han som var far)
  8. 4
    har en bekant som drack morots juice och hennes barn kom ut i december och såg jätte bruna ut alla på avdelningen titta snett på pappan ( trodde inte det var han som var far)

Liknande trådar

  1. Mos på morötter.
    By Rikku in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 21:09
  2. Får jag äta morötter???
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 21:05
  3. Morötter!
    By Chamela in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 12:48
  4. Morötter!!!!!!!
    By Mackan in forum Singelmingel
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 13:34
  5. GI i morötter??
    By Anna in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar