Nu finns min förlossnings....
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Nu finns min förlossnings....

    ...berättelse på sajten... liksom bara ett år efter att jag mailade in den *L*

    Var lite lustigt att läsa om den när man ganska nyligen gått igenom en ny förlossning och dessutom är bilden på Lukas väldigt lik Viktor just nu...hehe...

    Läs den gärna!

    Hoppas allt är väl med er alla!

    Själv har jag dagarna fulla numera. Lukas är dessutom väldig svartsjuk på Viktor tror jag, för han har världens tvåårstrots just nu, men bara när han är själv med mig och Viktor. Allt jag säger är bara NEJ för honom. Måste tom ringa pappa när det är dags att sova middag och låta honom prata med Lukas annars ligger han bara i sin säng o skriker. Usch, jag känner inte alls igen honom.

    Nästa vecka åker vi till Fuerteventura, det blir såååååå skönt!

    Kram på er alla!
  2. 1
    Nu finns min förlossnings.... ...berättelse på sajten... liksom bara ett år efter att jag mailade in den *L*

    Var lite lustigt att läsa om den när man ganska nyligen gått igenom en ny förlossning och dessutom är bilden på Lukas väldigt lik Viktor just nu...hehe...

    Läs den gärna!

    Hoppas allt är väl med er alla!

    Själv har jag dagarna fulla numera. Lukas är dessutom väldig svartsjuk på Viktor tror jag, för han har världens tvåårstrots just nu, men bara när han är själv med mig och Viktor. Allt jag säger är bara NEJ för honom. Måste tom ringa pappa när det är dags att sova middag och låta honom prata med Lukas annars ligger han bara i sin säng o skriker. Usch, jag känner inte alls igen honom.

    Nästa vecka åker vi till Fuerteventura, det blir såååååå skönt!

    Kram på er alla!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Elvira är rätt vansinnig ibland också men tack och lov inte hela dagarna. Men gud vad hon kan skrika. Igår fick hon syn på en sån där bilkundvagn i affären när vi redan stressat in och hon åkte i en vanlig kundvagn och gudars vad hon vrålade när vi inte bytte vagn... August ger hon sig inte på än, men det kommer. Jag ringde hem från jobbet och tydligen kan August stjärthasa sig fram mot Elvira och hennes grejer och det är INTE poppis...
  4. 2
    Elvira är rätt vansinnig ibland också men tack och lov inte hela dagarna. Men gud vad hon kan skrika. Igår fick hon syn på en sån där bilkundvagn i affären när vi redan stressat in och hon åkte i en vanlig kundvagn och gudars vad hon vrålade när vi inte bytte vagn... August ger hon sig inte på än, men det kommer. Jag ringde hem från jobbet och tydligen kan August stjärthasa sig fram mot Elvira och hennes grejer och det är INTE poppis...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Åh vad skönt...

    ...att man inte är ensam med trotsigt barn!! *L*

    Viktor ålar sig ofta fram och försöker ta vad Lukas leker med och då blir det oxå livat må du tro!

    Kram!
  6. 3
    Åh vad skönt... ...att man inte är ensam med trotsigt barn!! *L*

    Viktor ålar sig ofta fram och försöker ta vad Lukas leker med och då blir det oxå livat må du tro!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Härligt att läsa!

    Och ja, allt Vide säger nu är oxå NEJ NEJ... Han skriker och gormar och för sig snart värre än syrran gjorde i hans ålder...

    Bara att härda ut antar jag och gilla läget, snart är det över... för denna gången...
  8. 4
    Härligt att läsa! Och ja, allt Vide säger nu är oxå NEJ NEJ... Han skriker och gormar och för sig snart värre än syrran gjorde i hans ålder...

    Bara att härda ut antar jag och gilla läget, snart är det över... för denna gången...
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Jorå - Lukas oxå!

    Lukas säger NEJ NEJ NEJ till det mesta och får hiskliga utbrott minst en gång om dagen. Tydligen är det värst hemma. Hans pedagog på förskolan säger att barnen oftast spar sina värsta utbrott till hemmets lugna vrå där de mest betydelsefulla vuxna finns - precis som om det skulle vara någon tröst...

    Tydligen kan trotsperioden i den här åldern hålla i sig upp till ett år så det är nog bara att härda ut...
    Blomman ~ storstadstjej och mamma~
  10. 5
    Jorå - Lukas oxå! Lukas säger NEJ NEJ NEJ till det mesta och får hiskliga utbrott minst en gång om dagen. Tydligen är det värst hemma. Hans pedagog på förskolan säger att barnen oftast spar sina värsta utbrott till hemmets lugna vrå där de mest betydelsefulla vuxna finns - precis som om det skulle vara någon tröst...

    Tydligen kan trotsperioden i den här åldern hålla i sig upp till ett år så det är nog bara att härda ut...
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Bättre sent än aldrig :D

    Här är det väldigt mycket NEJ just nu. Josefin var inte hälften så "negativ", och hon var aldrig svartsjuk på Jonatan heller så de kom nog i rätt ordning Skönt att höra att flera 2-åringar kan det underbara ordet nej
    ****************************
    MiaMaria
  12. 6
    Bättre sent än aldrig :D Här är det väldigt mycket NEJ just nu. Josefin var inte hälften så "negativ", och hon var aldrig svartsjuk på Jonatan heller så de kom nog i rätt ordning Skönt att höra att flera 2-åringar kan det underbara ordet nej
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Här är, tack och lov, den värsta trotsprioden över (tror jag), för denna gång. I somras och höstas var det för jävligt ibland, rent ut sagt. Jag kunde ibland inte ta mig någonstans, om jag inte skulle bära henne, men hur lätt är det och samtidigt köra en vagn??? Jaja, trösten är ju att det går över, men herregud vad påfrestnde det är när man är mitt uppe i det. man vill ju bara lägga sig bredvid och skrika också...
    Så, ni är inte ensamma!
  14. 7
    Här är, tack och lov, den värsta trotsprioden över (tror jag), för denna gång. I somras och höstas var det för jävligt ibland, rent ut sagt. Jag kunde ibland inte ta mig någonstans, om jag inte skulle bära henne, men hur lätt är det och samtidigt köra en vagn??? Jaja, trösten är ju att det går över, men herregud vad påfrestnde det är när man är mitt uppe i det. man vill ju bara lägga sig bredvid och skrika också...
    Så, ni är inte ensamma!

Liknande trådar

  1. Förlossnings-TV
    By C@ttis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 15:18
  2. gå på förlossnings information
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 11:56
  3. Ngn som såg Förlossnings-
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 23:21
  4. Förlossnings-TV!!
    By Madde m. tjejerna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 20:00
  5. Nu finns Ellies förlossnings-
    By -ME- in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar