frysa rotmos?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    frysa rotmos?

    Gokväll tjejer...

    Idag gjorde jag rotmos, på potatis, morot o palsternacka. Det gillade Ellen! Men går det o frysa tror ni, med tanke på potatisen?

    natti natti
    A- med 3 flickor, 2 på jorden och en i himlen
  2. 1
    frysa rotmos? Gokväll tjejer...

    Idag gjorde jag rotmos, på potatis, morot o palsternacka. Det gillade Ellen! Men går det o frysa tror ni, med tanke på potatisen?

    natti natti
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Här gillas rotmos oxå!

    Man sa på BVC att kålrot inte var nåt bra så här i början men jag tar det med en nypa salt (jag menar om det var så farligt skulle ju halva Finlands befolkning vara utrotad nu ). Min BVC-tant tyckte jag gjorde rätt! Jag har gjort exakt samma röra som du å det var en stor hit vill jag lova! Jag fryser dock bara in grönsakspuréerna å blandar dom sen med nykokt potatis. Jag tyckte potatisen blev som klister när den varit fryst!
    Men självklart går det! Det e bara jag som e kinkig!
  4. 2
    Här gillas rotmos oxå! Man sa på BVC att kålrot inte var nåt bra så här i början men jag tar det med en nypa salt (jag menar om det var så farligt skulle ju halva Finlands befolkning vara utrotad nu ). Min BVC-tant tyckte jag gjorde rätt! Jag har gjort exakt samma röra som du å det var en stor hit vill jag lova! Jag fryser dock bara in grönsakspuréerna å blandar dom sen med nykokt potatis. Jag tyckte potatisen blev som klister när den varit fryst!
    Men självklart går det! Det e bara jag som e kinkig!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    ok, Tack! men då kan jag ju vänta m potatisen.
    Har också hört om kålrot, men jag tar inte risken, det finns så mycket annat gott. Dessutom blev ju denna rotmosen super utan kålrot!
  6. 3
    ok, Tack! men då kan jag ju vänta m potatisen.
    Har också hört om kålrot, men jag tar inte risken, det finns så mycket annat gott. Dessutom blev ju denna rotmosen super utan kålrot!
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Till skillnad mot tanya då, så tycker jag att det går utmärkt att frysa potatismos. Kokt potatis tycker jag dock blir riktigt äckligt om det varit fryst.
  8. 4
    Till skillnad mot tanya då, så tycker jag att det går utmärkt att frysa potatismos. Kokt potatis tycker jag dock blir riktigt äckligt om det varit fryst.
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    okey, kanske ska prova det en gång iallafall, o smaka själv innan jag ger E. Tack för hjälpen!
  10. 5
    okey, kanske ska prova det en gång iallafall, o smaka själv innan jag ger E. Tack för hjälpen!

Liknande trådar

  1. Till rotmos?
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 15:57
  2. Rotmos!
    By Tösen76 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 10:51
  3. lös rotmos
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 20:02
  4. Hur länge håller rotmos?
    By Fridaa in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 11:55
  5. Hur gör man rotmos???
    By Kajsa in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar