vitaminer =illamående????
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    vitaminer =illamående????

    Jag äter vitaminerna från apoteket-Mitt val kvinna. Nu har jag glömt dem ett par dagar- och mitt illamående har blivit mycket mycket bättre, jag mår riktigt bra )
    Kan det vara så att det hänger samman med vitaminerna?
    Någon annan här som äter dem?
    Jag tog en vitamin i morse och ska se om jag mår illa idag igen.

    Annars kom mitt illamående som ett brev på posten för några dagar sedan, bläh!!!!
    Det enda som känns bättre är att vara ute, men ibland måste man ju vara inne (
  2. 1
    vitaminer =illamående???? Jag äter vitaminerna från apoteket-Mitt val kvinna. Nu har jag glömt dem ett par dagar- och mitt illamående har blivit mycket mycket bättre, jag mår riktigt bra )
    Kan det vara så att det hänger samman med vitaminerna?
    Någon annan här som äter dem?
    Jag tog en vitamin i morse och ska se om jag mår illa idag igen.

    Annars kom mitt illamående som ett brev på posten för några dagar sedan, bläh!!!!
    Det enda som känns bättre är att vara ute, men ibland måste man ju vara inne (
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Ja, man kan bli illamående av Mitt Val Kvinna det blev jag en period i höstas när jag åt dom, det är därför man ska ta dom i samband med mat för att minska risken att bli illamående.

    Vet inte vad det finns för annat alternativ?!
    MVC sa Vitamineral men när jag tittade på dom så innehöll dom ingen folsyra och det bör man ju i sig.
  4. 2
    Ja, man kan bli illamående av Mitt Val Kvinna det blev jag en period i höstas när jag åt dom, det är därför man ska ta dom i samband med mat för att minska risken att bli illamående.

    Vet inte vad det finns för annat alternativ?!
    MVC sa Vitamineral men när jag tittade på dom så innehöll dom ingen folsyra och det bör man ju i sig.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Min bm sa när jag var där på hälsosamtal att jag skulle äta Vitaplex mineral, dom innehåller 400 mcg folsyra.
  6. 3
    Min bm sa när jag var där på hälsosamtal att jag skulle äta Vitaplex mineral, dom innehåller 400 mcg folsyra.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Japp man blir illamående som f_n. Min man provade att ta av mina vitaminer (vitaplexmineral). Han mådde jätte illa. Jag har hört att det ät järnet, men jag vet inte.
  8. 4
    Japp man blir illamående som f_n. Min man provade att ta av mina vitaminer (vitaplexmineral). Han mådde jätte illa. Jag har hört att det ät järnet, men jag vet inte.
  9. Anonym
    #5
    Jag äter oxå mitt val kvinna och har inte tänkt på att de kan vara dessa som gör mig illa mående men när jag läser detta och svaren du fått känner jag igen sambandet jag skall oxå äta enligt barnmorskan niferex (järntablätter) och varje dag jag tar dessa kräks jag övrig tid mår jag bara illa som f-n
  10. 5
    Jag äter oxå mitt val kvinna och har inte tänkt på att de kan vara dessa som gör mig illa mående men när jag läser detta och svaren du fått känner jag igen sambandet jag skall oxå äta enligt barnmorskan niferex (järntablätter) och varje dag jag tar dessa kräks jag övrig tid mår jag bara illa som f-n
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6
    Just Mitt Val mådde jag suuuperilla av när jag väntade Amadeus. Slutade med dem och gick över till vitamineral istället, då blev det mycket bättre. Denna gången äter en som heter Vitamax också från Apoteket och mer folsyra i. Testa att byta tycker jag och se fall det blir bättre!!

    Kramkram
  12. 6
    Just Mitt Val mådde jag suuuperilla av när jag väntade Amadeus. Slutade med dem och gick över till vitamineral istället, då blev det mycket bättre. Denna gången äter en som heter Vitamax också från Apoteket och mer folsyra i. Testa att byta tycker jag och se fall det blir bättre!!

    Kramkram
  13. *Charlie*
    #7
    Konstigt, jag kollade just på en gammal Vitamineral jag hade i skåpet, och den hade folsyra i sej. Datum hade gått ut, så jag kastade den.

    Jag var och köpte "ren" folsyra idag på apoteket. Jag äter inte järn (behöver det inte), men jag tror att man mår illa av järn.
  14. 7
    Konstigt, jag kollade just på en gammal Vitamineral jag hade i skåpet, och den hade folsyra i sej. Datum hade gått ut, så jag kastade den.

    Jag var och köpte "ren" folsyra idag på apoteket. Jag äter inte järn (behöver det inte), men jag tror att man mår illa av järn.

Liknande trådar

  1. Illamående av vitaminer
    By Johanna_J in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 13:12
  2. Vitaminer?
    By Jättehemlig in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 20:33
  3. Ni som ger vitaminer
    By Vinecooler in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 11:16
  4. vitaminer
    By Frågvis in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 11:02
  5. vitaminer
    By F42 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar