Ovaccinerade barn-frågor!
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Ovaccinerade barn-frågor!

    Hej!
    Jag vänder mig enbart till de föräldrar som valt att vänta/avstå med vaccin till sina barn. Jag är inte intresserad av att höra att jag är dum och oansvarig som inte har tänkt vaccinera, och vill därför enbart ha svar från de ovannämnda föräldrarna.

    Märker ni någon skillnad vad gäller sjukdomar på era och andra vaccinerade barn? Är era barn sjukare eller friskare eller är det ingen skillnad?

    Enligt vad jag har förstått, får barnen, så fort de kommer ut, en injektion med k-vitamin. Har ni avstått från denna?

    Mycket tacksam för svar!
  2. 1
    Ovaccinerade barn-frågor! Hej!
    Jag vänder mig enbart till de föräldrar som valt att vänta/avstå med vaccin till sina barn. Jag är inte intresserad av att höra att jag är dum och oansvarig som inte har tänkt vaccinera, och vill därför enbart ha svar från de ovannämnda föräldrarna.

    Märker ni någon skillnad vad gäller sjukdomar på era och andra vaccinerade barn? Är era barn sjukare eller friskare eller är det ingen skillnad?

    Enligt vad jag har förstått, får barnen, så fort de kommer ut, en injektion med k-vitamin. Har ni avstått från denna?

    Mycket tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag tillhör gruppen som inte fick svara, men blir änså nyfiken: finns det på allvar folk som avstår från k-vitamin sprutan? Det är ju bara en vitamin som förhindrar blödningar hos nyfödda.
  4. 2
    Jag tillhör gruppen som inte fick svara, men blir änså nyfiken: finns det på allvar folk som avstår från k-vitamin sprutan? Det är ju bara en vitamin som förhindrar blödningar hos nyfödda.
  5. ovaccinerat...
    #3

    Hej...

    Vi har två ovaccinerade barn, på den första pojken tog vi pku test men inte
    på den andra när han föddes.
    Båda är o-kvitaminade.

    1an har varit lite "sjuk", 2an var rätt snorig o lite allmänpåverkad tills han var
    8 mån. Nu verkar han ha lugnat ner sig o är mer stabil lika så pappan o jag
    efter att ha fått andra barnet. Hör detta i hop? Vet ej men jag tror det.

    K-vitamin är för mig helt konstigt att vilja ge till ett helt nyfött barn,
    det gör ont!
    Samt att vi föds utan k-vitam av en anledning, det är inget som har
    missats i den perfekta skapelsen som den är!
    Och Bara vitamin...jag tror nog att det behövs lite mer än bara lite vitamin
    för att konservera tillverka mm finns i innehållet.
    Det är dock inte innehållet i sig för mig som är det"värsta" det är själva
    behandlingen av barnet med en nål o vättska inkörd i kroppen det första du
    får när du föds...(dock i all välmening...)

    Jag tror att vi måste få låta kroppen reagera tex med att bli "sjuka"
    att göra ettt kraftigt STOPP i livet o inte köra på så snabbt tror jag skulle
    vara bättre.

    lycka till!
  6. 3
    Hej... Vi har två ovaccinerade barn, på den första pojken tog vi pku test men inte
    på den andra när han föddes.
    Båda är o-kvitaminade.

    1an har varit lite "sjuk", 2an var rätt snorig o lite allmänpåverkad tills han var
    8 mån. Nu verkar han ha lugnat ner sig o är mer stabil lika så pappan o jag
    efter att ha fått andra barnet. Hör detta i hop? Vet ej men jag tror det.

    K-vitamin är för mig helt konstigt att vilja ge till ett helt nyfött barn,
    det gör ont!
    Samt att vi föds utan k-vitam av en anledning, det är inget som har
    missats i den perfekta skapelsen som den är!
    Och Bara vitamin...jag tror nog att det behövs lite mer än bara lite vitamin
    för att konservera tillverka mm finns i innehållet.
    Det är dock inte innehållet i sig för mig som är det"värsta" det är själva
    behandlingen av barnet med en nål o vättska inkörd i kroppen det första du
    får när du föds...(dock i all välmening...)

    Jag tror att vi måste få låta kroppen reagera tex med att bli "sjuka"
    att göra ettt kraftigt STOPP i livet o inte köra på så snabbt tror jag skulle
    vara bättre.

    lycka till!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Tusen tack för svaret! Instämmer men allt du skrivit, skönt att träffa likasinnade. Kram!
  8. 4
    Tusen tack för svaret! Instämmer men allt du skrivit, skönt att träffa likasinnade. Kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Min 13åring har varit mycket frisk. Första gången jag VAB:ade var när hon var 6 år!
    Min 17 mån bebis är också mycket frisk. Han har endast varit kraftigt förkyld inkl feber efter långresor med flyg. Snorig har han också varit men ingen nedsättning av allmäntillståndet. Lite feber har han även fått vid tandlossning.

    Det återstår att se hur frisk han håller sig under småbarnsåldern. Skulle vara intressant att se om det är någon koppling vaccin/icke vaccin och antal sjukdagar hos våra småbarn.

    Men det är nog inte vaccinets frånvaro som varit orsaken till frånvaron av sjukdomar. utan det beror nog på att att de har ärvt mina starka gener!!! 8)
  10. 5
    Min 13åring har varit mycket frisk. Första gången jag VAB:ade var när hon var 6 år!
    Min 17 mån bebis är också mycket frisk. Han har endast varit kraftigt förkyld inkl feber efter långresor med flyg. Snorig har han också varit men ingen nedsättning av allmäntillståndet. Lite feber har han även fått vid tandlossning.

    Det återstår att se hur frisk han håller sig under småbarnsåldern. Skulle vara intressant att se om det är någon koppling vaccin/icke vaccin och antal sjukdagar hos våra småbarn.

    Men det är nog inte vaccinets frånvaro som varit orsaken till frånvaron av sjukdomar. utan det beror nog på att att de har ärvt mina starka gener!!! 8)
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Ok, va lite fundersam om det kunde ha något samband!

    Hur gjorde du med k-vitaminsprutan?

    Tack för att du svarade förresten!
  12. 6
    Ok, va lite fundersam om det kunde ha något samband!

    Hur gjorde du med k-vitaminsprutan?

    Tack för att du svarade förresten!
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Det måste var något nytt, när min son föddes var det aldrig fråga om någon k-vitaminspruta, kan det vara vissa barn med riskgraviditeter eller så som blir erbjudna.
    Han är född 1997 på UAS
  14. 7
    Det måste var något nytt, när min son föddes var det aldrig fråga om någon k-vitaminspruta, kan det vara vissa barn med riskgraviditeter eller så som blir erbjudna.
    Han är född 1997 på UAS
  15. mandelblomma
    #8
    alla får det om man inte säger till, är helt övertygad om att din son fått spruan
  16. 8
    alla får det om man inte säger till, är helt övertygad om att din son fått spruan
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Jaha, jag blev bara så förvånad, för vad de än gjorde så pratade de med oss föräldrar (eller mest mig då), de var valet av ersättning, det var när de gjorde PKU etc etc, därför är jag faktiskt förvånad att de inte nämnde för oss föräldrar att de skulle eller gett en spruta. När de hade gjort det är jag inte heller med på, för någon av oss föräldrar var med sonen precis hela tiden och det enda sticket min son fått var i samband med PKU, inget annat (om de inte kidnappat grabben när jag sov *ler*). Sambon fick ju honom direkt i famnen när han kom ut och han låg på min mage under tiden jag syddes ihop. Funderar allvarligt om jag haft en minneslucka *ler*
  18. 9
    Jaha, jag blev bara så förvånad, för vad de än gjorde så pratade de med oss föräldrar (eller mest mig då), de var valet av ersättning, det var när de gjorde PKU etc etc, därför är jag faktiskt förvånad att de inte nämnde för oss föräldrar att de skulle eller gett en spruta. När de hade gjort det är jag inte heller med på, för någon av oss föräldrar var med sonen precis hela tiden och det enda sticket min son fått var i samband med PKU, inget annat (om de inte kidnappat grabben när jag sov *ler*). Sambon fick ju honom direkt i famnen när han kom ut och han låg på min mage under tiden jag syddes ihop. Funderar allvarligt om jag haft en minneslucka *ler*
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Kommer inte ihåg hur det var med min dotter, men min son fick det inte iaf.
  20. 10
    Kommer inte ihåg hur det var med min dotter, men min son fick det inte iaf.
  21. Medlem sedan
    Jul 2004
    #11

    Ja...

    helt ärligt så hade jag faktiskt inte en aning om att de får en k-vitamin spruta efter födseln hade jag vetat så hade jag tackat nej!! Tror faktiskt inte att hon har fått nån, förstår inte när det skulle ha skett i så fall. Pappan var ju med på förlossningen och han såg inte det heller.

    Mitt barn har sen dagis starten varit snuvig lite till coh från och har haft feber nån enstaka gång, så jag tycker att hon har varit väldigt frisk faktisk. *peppar peppar*
  22. 11
    Ja... helt ärligt så hade jag faktiskt inte en aning om att de får en k-vitamin spruta efter födseln hade jag vetat så hade jag tackat nej!! Tror faktiskt inte att hon har fått nån, förstår inte när det skulle ha skett i så fall. Pappan var ju med på förlossningen och han såg inte det heller.

    Mitt barn har sen dagis starten varit snuvig lite till coh från och har haft feber nån enstaka gång, så jag tycker att hon har varit väldigt frisk faktisk. *peppar peppar*
  23. mandelblomma
    #12
    som jag förstått det, dels under ina egna barns födelse och även so perosnal där jag ser att det dirket ger barnet detta.
    Är ingen barnmorska o den biten är inte min specilaitet, men när jag läser olika inforn i ämnnet så står det där att ´man ger barnet konakion efter födseln.
    Be att få läsa journalen så får du svar om du undrar.
    Hittade en lite länk då jag slog
    http://www.lvn.se/templates/Page____6171.aspx
  24. 12
    som jag förstått det, dels under ina egna barns födelse och även so perosnal där jag ser att det dirket ger barnet detta.
    Är ingen barnmorska o den biten är inte min specilaitet, men när jag läser olika inforn i ämnnet så står det där att ´man ger barnet konakion efter födseln.
    Be att få läsa journalen så får du svar om du undrar.
    Hittade en lite länk då jag slog
    http://www.lvn.se/templates/Page____6171.aspx
  25. Medlem sedan
    Jul 2004
    #13
    ok, tack då vet jag, ska kolla journalen!
  26. 13
    ok, tack då vet jag, ska kolla journalen!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Mitt barn är vaccinerad, men inte nu sista gången för polio, han är 5 år.. Om jag vetat det jag vet nu om vaccin så skulle jag inte vaccinera honom.. Jag ger honom homeopatiskt medel för att ta bort ev. vaccinationsskador nu. Och de hjälper verkligen mot hans överaktivitet- som ju är en skada från vaccinet tror jag.
    K- vitaminsprutan vid födseln är bara en ekonomisk frågan från livsmedelsbolagen anser jag. Den är inte alls nödvändig. Bara ett obehag för bebisen.
  28. 14
    Mitt barn är vaccinerad, men inte nu sista gången för polio, han är 5 år.. Om jag vetat det jag vet nu om vaccin så skulle jag inte vaccinera honom.. Jag ger honom homeopatiskt medel för att ta bort ev. vaccinationsskador nu. Och de hjälper verkligen mot hans överaktivitet- som ju är en skada från vaccinet tror jag.
    K- vitaminsprutan vid födseln är bara en ekonomisk frågan från livsmedelsbolagen anser jag. Den är inte alls nödvändig. Bara ett obehag för bebisen.
  29. MariaIH
    #15
    Vilka homeopatmedel får han?
    /Nyfiken
  30. 15
    Vilka homeopatmedel får han?
    /Nyfiken
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Thuija äter han nu.. sedan blir det Sulfur och Silicea..
  32. 16
    Thuija äter han nu.. sedan blir det Sulfur och Silicea..
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Adoptionsskador?

    Vilka är "adoptionsskadorna" du nämner?
  34. 17
    Adoptionsskador? Vilka är "adoptionsskadorna" du nämner?
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Nej, lilla vännen.. INTE adoptionsskador.. hehe
  36. 18
    Nej, lilla vännen.. INTE adoptionsskador.. hehe
  37. Medlem sedan
    Jan 2002
    #19

    Ooops!

    Jag menar förstås vaccinationsskador

    Vilka menar du?
  38. 19
    Ooops! Jag menar förstås vaccinationsskador

    Vilka menar du?
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    När det gäller min son så är det överaktivitet, okoncentrerad och lättirriterad. Detta märkte jag att han blev väldigt mycket av när han fick förstförsämringen av homeopatmedlet..
  40. 20
    När det gäller min son så är det överaktivitet, okoncentrerad och lättirriterad. Detta märkte jag att han blev väldigt mycket av när han fick förstförsämringen av homeopatmedlet..
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ovaccinerade barn frågor!
    By Anonym (mamma) in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-09, 10:59
  2. Ovaccinerade barn frågor!
    By Anonym (mamma) in forum Mammasnack
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 20:43
  3. Ovaccinerade mödrar
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 20:40
  4. Frågor om UVI på barn....nån?
    By JessicaJoh in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 09:58
  5. frågor om era barn
    By gnilla in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 05:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar