ang säng...
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    ang säng...

    jag vet att det har tagits upp på vårbarn-05 men jag kommer inte ihåg riktigt. hur många är det av majbarnen som sover i spjälsäng och hur många är det som sover i vanlig säng?

    vi har en vanlig säng som väntar på att hämtas hos linnéas kusiner. men jag undrar lite hur era har reagerat på sängbyte? funderar på att hämta den på fredag iaf. hoppas hon kommer att sova bra i den iaf.
  2. 1
    ang säng... jag vet att det har tagits upp på vårbarn-05 men jag kommer inte ihåg riktigt. hur många är det av majbarnen som sover i spjälsäng och hur många är det som sover i vanlig säng?

    vi har en vanlig säng som väntar på att hämtas hos linnéas kusiner. men jag undrar lite hur era har reagerat på sängbyte? funderar på att hämta den på fredag iaf. hoppas hon kommer att sova bra i den iaf.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Vi bytte säng för några månader sedan och det gick hur bra som helst. Lova gillade sängen från första stund och har hittils inte klättrat ur på eget bevåg någon gång
  4. 2
    Vi bytte säng för några månader sedan och det gick hur bra som helst. Lova gillade sängen från första stund och har hittils inte klättrat ur på eget bevåg någon gång
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vi har bytt för rätt länge sen, Moa ligger inte riktigt still när hon sover och vaknade ett par gånger per natt av att hon dunkade i spjälorna eller fastnade med en arm el ett ben nån stans, trots spjälskydd...

    Så nu sover hon jättebra i sin säng i adrians rum.. Och ibland har hon själv kommit tassande in till oss i vårt rum...
  6. 3
    Vi har bytt för rätt länge sen, Moa ligger inte riktigt still när hon sover och vaknade ett par gånger per natt av att hon dunkade i spjälorna eller fastnade med en arm el ett ben nån stans, trots spjälskydd...

    Så nu sover hon jättebra i sin säng i adrians rum.. Och ibland har hon själv kommit tassande in till oss i vårt rum...
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Vi har inte bytt säng

    Mest för att det är helt meningslöst då Dexter fortfarande sover halva natten i vår säng *s*, men jag hade inte trott att han skulle ha kvar spjälisen så här länge. Dels är han ju stor till växten och dels så bytte vi t E redan när hon var runt året eftersom hon slog huvudet i spjälorna så jag trodde nog vi skulle ha bytt redan. Nu lutar det faktiskt åt att vi väntar tills vi kan kommunicera bättre med lille parveln och bestämmer att när han blir stor och får en riktig säng så får han också sova i den och inte hos oss. Jag skulle inte ha nån brådska med att byta om spjälsängen funkar. För många går det hur bra som helst med bytet, medan en del istället kan få problem vid nattning etc då barnet gärna vill försöka kliva ur sängen.
    Evelina 030207
    Dexter 050504
  8. 4
    Vi har inte bytt säng Mest för att det är helt meningslöst då Dexter fortfarande sover halva natten i vår säng *s*, men jag hade inte trott att han skulle ha kvar spjälisen så här länge. Dels är han ju stor till växten och dels så bytte vi t E redan när hon var runt året eftersom hon slog huvudet i spjälorna så jag trodde nog vi skulle ha bytt redan. Nu lutar det faktiskt åt att vi väntar tills vi kan kommunicera bättre med lille parveln och bestämmer att när han blir stor och får en riktig säng så får han också sova i den och inte hos oss. Jag skulle inte ha nån brådska med att byta om spjälsängen funkar. För många går det hur bra som helst med bytet, medan en del istället kan få problem vid nattning etc då barnet gärna vill försöka kliva ur sängen.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Noel sover kvar i spjälsängen. Det funkar perfekt för honom. När han väl ska byta är det till Heddas växasäng och hon får en ny. Den klättrar han i och ur hur lätt som helst.
  10. 5
    Noel sover kvar i spjälsängen. Det funkar perfekt för honom. När han väl ska byta är det till Heddas växasäng och hon får en ny. Den klättrar han i och ur hur lätt som helst.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    D&B sov fram till idag i en modifierad normalsäng, den hade avkapade ben eftersom den var bottenslaf på en f.d. trevåningssäng. Igår inhandlade vi en andra våningssäng, så från idag så sover D&B i nederslafarna och de äldre två i överslafarna på varsin våningssäng

    Med första paret gjorde vi så att vi hade spjälsäng och vanlig säng parallellt, mest för att de skulle vänja sig vid att den fanns och för att de själva skulle kunna välja var de ville lägga sig. Till slut kunde vi ta bort spjälsängarna helt, tog kanske en månad.
    You say tomato, I say Fuck you!
  12. 6
    D&B sov fram till idag i en modifierad normalsäng, den hade avkapade ben eftersom den var bottenslaf på en f.d. trevåningssäng. Igår inhandlade vi en andra våningssäng, så från idag så sover D&B i nederslafarna och de äldre två i överslafarna på varsin våningssäng

    Med första paret gjorde vi så att vi hade spjälsäng och vanlig säng parallellt, mest för att de skulle vänja sig vid att den fanns och för att de själva skulle kunna välja var de ville lägga sig. Till slut kunde vi ta bort spjälsängarna helt, tog kanske en månad.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7
    Botvid sover i stor säng sedan tidigt i höstas och det har enbart varit positivt.
  14. 7
    Botvid sover i stor säng sedan tidigt i höstas och det har enbart varit positivt.
  15. jennie M ärtan
    #8
    Vi har inte bytt ännu, men det är nog bara därför att vi snart ska fara över atlanten igen och då blir det stor säng i nya huset. han far som en liten sill i sängen och jag tror han kommer sova som en prins i stor säng. Han har äntligen peppar peppar.... börjat sova bra och jätte lätt peppar peppar.... att söva, somnar själv middag och kväll. Åh ja hoppas jag inte förstör han sköna sömn nu när jag pratar så om det. Hahahaha
  16. 8
    Vi har inte bytt ännu, men det är nog bara därför att vi snart ska fara över atlanten igen och då blir det stor säng i nya huset. han far som en liten sill i sängen och jag tror han kommer sova som en prins i stor säng. Han har äntligen peppar peppar.... börjat sova bra och jätte lätt peppar peppar.... att söva, somnar själv middag och kväll. Åh ja hoppas jag inte förstör han sköna sömn nu när jag pratar så om det. Hahahaha
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Marcus har sovit i stor säng sedan några månader. Vi lät spjälsängen vara kvar ett tag och då valde han den oftast på kvällen, men när vi kom hem från farmor efter jul så tog vi bort den och det har funkat jättebra.
    S 030505 och M 050502
  18. 9
    Marcus har sovit i stor säng sedan några månader. Vi lät spjälsängen vara kvar ett tag och då valde han den oftast på kvällen, men när vi kom hem från farmor efter jul så tog vi bort den och det har funkat jättebra.

Liknande trådar

  1. Vilka får sova i er säng? Säng-enkät.
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-07-28, 22:20
  2. Ny säng?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 12:17
  3. Säng, säng, säng, sova...
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 00:01
  4. säng säng säng sova sova
    By LISU in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 01:22
  5. Egen säng/ delad säng
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 16:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar